دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در جمع خبرنگاران:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به حضور امروز خود بر مزار خبرنگار فقید استاد جابر معافی گفت: اینکه دلمان گاهی برای آدم‌هایی مثل معافی و معافی‌ها تنگ می‌شود این است که آنها بر مدار اخلاق بودند و باید واقعا بپرسیم که چرا اینهمه از جابر معافی و جابر معافی‌ها دور افتاده‌ایم.
مرحوم «جابر معافی» خبرنگار اخلاق‌مدار بود/ دلمان برای«معافی»‌ها تنگ می‌شود


به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در گردهمایی خبرنگاران شرق مازندران(جویبار، قائمشهر، ساری، نکا، بهشهر و گلوگاه) که در میاندرود برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران در آگاهی‌بخشی به جامعه نقش مهمی دارند و در مواقع حساس می‌توانند با بینش و تلاش خود، زمینه‌ساز وضعیت مناسبی در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه بی‌عدالتی و تبعیض مردم را رنج می‌دهد، افزود: شاید اگر خبرنگاران توجه جدی‌تری داشتند و یا به این قشر توجه می‌کردند، خیلی از مسائل و مشکلاتی که امروز داریم، شکل نمی‌گرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در دوره‌ای از زمان توجه بیشتر به رسانه‌های کلاسیک و سنتی و یا صدا و سیما و رادیو و تلویزیون سبب شد که خبرنگار و رسانه وظیفه قانونی خود را که باید انجام می‌داد، انجام نداده است.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه خبرنگاران با کمترین منابع مالی و بیشترین مشکلات، کار در رسانه‎‌های مکتبوب و مجازی را انجام می‌دهند، اظهار داشت: هر چه جلوتر می‌رویم تعداد رسانه و خبرنگاران بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما از خبرنگاران این است که در درجه اول، آزاده باشند، افزود: یاد شهید صارمی و صارمی‌ها به این خاطر همیشه جاوید است که آنها اخلاق‌مدار بودند که شاید حلقه مفقوده و موضوع گمشده‌ی امروز حوزه رسانه - به نظر من - همین باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به حضور امروز خود بر مزار خبرنگار فقید استاد جابر معافی گفت: اینکه دلمان گاهی برای آدم‌هایی مثل معافی و معافی‌ها تنگ می‌شود این است که آنها بر مدار اخلاق بودند و باید واقعا بپرسیم که چرا اینهمه از جابر معافی و جابر معافی‌ها دور افتاده‌ایم.

وی ادامه داد: مرحوم جابر معافی یک نماد از حوزه رسانه برای استان مازندران است و شاید باید برای یادآوری به خودمان، تشکل‌هایی را به نام جابر معافی ایجاد کنیم.

به گزارش آوای خزر، در پایان این مراسم به طور نمادین از چند خبرنگار فعال در شهرستانهای جویبار، قائمشهر، بهشهر، ساری، میاندرود، نکا و گلوگاه تقدیر شد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار