دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
رییس اداره فرهنگ و ارشاد بهشهر:
رییس اداره فرهنگ و ارشاد بهشهر گفت: حوزه فرهنگ حوزه لطافت، اخلاق و مهربانی است، امیدواریم با کمک خبرنگاران در این برهه از زمان بتوانیم در این هفته که به نام خبرنگار است، اخلاق را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

حوزه فرهنگ مجموعه ای از اخلاق و مهربانی است


مسعود فلاح دوشنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: شاید آن چیزی که حق رسانه ها است و برحسب تلاش و زحماتی که دارند؛ به آنها نمی رسد و این روند باید تغییر کند.

وی افزود: بیشتر مشکلات خبرنگاران مربوط به بیمه این قشر است زیرا ورود برخیها که دارای اهلیت نبودند؛ جای خبرنگاران واقعی نشستد و یکی از دلیل آن را باید عدم انجام فعالیت ساختاری بدانیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد بهشهر گفت: خبرنگاران باید اهل مطالعه و حقیقت و اخلاق باشند زیرا از لوازم این شغل مقدس هستند.

این مسوول با اشاره به مسائل پیش آمده در شهرستان نور بیان کرد: حتی نمی خواهیم یک نفر از ما رنجیده خاطر شود اما باور کنید دغدغه های کاری سبب می شود که بعضا مشکلاتی پیش آید و با این حال سعی می کنیم، دارای کمترین مشکل باشیم.

وی با بیان اینکه افرادی که نمی خواهند نظم لازم را داشته باشند باید مورد سرزنش قرار بگیرند، این موضوع را مورد توجه قرار داد که بهتر است مراسم تقدیر از برترینهای جشنواره با مراسم روز خبرنگار جدا باشد.

فلاح معتقد است علیرغم همه تلاشهایی که جهت نکوداشت از مقام خبرنگاران صورت می گیرد اما حق خبرنگاران واقعی ادا نمی شود و از طرفی اکنون آنچه صورت می گیرد این است که نگاه مساوات داریم نه عدالت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد بهشهر گفت: حوزه فرهنگ حوزه لطافت، اخلاق و مهربانی است، امیدواریم با کمک خبرنگاران در این برهه از زمان بتوانیم در این هفته که به نام خبرنگار است، اخلاق را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

این مسوول فرهنگی ادامه داد: یکدیگر را تخریب نکنیم زیرا همانگونه که تاکید شد؛ امروز لازمه حضور ما در همه صحنه ها این است که اخلاق محور باشیم، باید یکدیگر را حمایت کنیم تا در برابر ابرسانه ها کم نیاوردیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

فلاح بیان کرد: کاری نکنیم که در مقابل شهدا شرمنده باشیم، بدانیم چه چیزی را و چگونه می گوییم، چه کسی را تخریب می کنیم و عواقب آن چه خواهد شد؟!

وی در پایان یاد و خاطره رفتگان حوزه رسانه بویژه شهیدان طزره و لقمانپور از شهدای رسانه و مرحوم جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس مازندران را گرامی داشت و  اظهار امیدواری کرد که همه ما همچون دوران جنگ تحمیلی تلاش کنیم و بسیجی بمانیم.

انتهای پیام/1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها