دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
یادداشت/ پویا مهتابی
گره کردن مشت ها و مرگ بر آمریکا گفتن نیست، وقتی در جیبمان آیفون آمریکایی است.مشت های گره کرده را باز کنیم تا با تلاش ، همت و همفکری با دستان باز سیلی محکم بر صورت آمریکا بزنیم.
آوای خزر  - پویا مهتابی: بر کسی پوشیده نیست که آمریکا چه خیانت ها یی را علیه ایران انجام داده است. چه قبل و چه بعد از انقلاب همیشه از سوی سیاستمداران آمریکایی (و نه مردم آمریکا) مورد هجمه بوده ایم و واضح و مبرهن است که دولتمردان آمریکایی، براندازی نظام را نشانه رفته اند. در این میان مذاکره با آمریکا که آشکارا چنین تفکری دارد،بلاشک مذاکره ، محلی از اعراب ندارد چرا که تفکر براندازی و مذاکره هیچ سنخیتی با هم ندارند.

اما چاره کار، گره کردن مشت ها و مرگ بر آمریکا گفتن نیست، وقتی در جیبمان آیفون آمریکایی است.مشت های گره کرده را باز کنیم تا با تلاش ، همت و همفکری با دستان باز سیلی محکم بر صورت آمریکا بزنیم.

خانه تکانی مدیریتی و روی کار آمدن نیروهای کارآمد و شایسته ولو جوان، خود سیلی کوفتن بر گونه های آمریکاست؛ اصلاح ساختار نظام اقتصادی، اینکه کارمند و کارگر ایرانی آسوده، بدور از دل مشغولی های مالی سر بر بالش بگذارد, این یعنی سیلی به دشمنان ایران.

برخورد شفاف و کارشناسی و بدور از مماشات با مفسدان اقتصادی ؛ یعنی سیلی محکم تر از آهن به آمریکا. 

هر چند معتقدم موتور دیپلماسی کشور نباید از کار بیافتد چرا که در دنیای سیاست بسیار راهگشاه خواهد بود، بعنوان مثال بازپس گیری آذربایجان از شوروی با موتور دیپلماسی قوام السلطنه  در سال  ۱۳۲۴ ه ش ، شکست  انگلیس در خصوص  ملی شدن نفت ایران با موتور دیپلماسی دکتر مصدق  در دادگاه لاهه و .... و همچنین حل مشکلات مختلف حال حاضر که به صورت سینرژیک در حال نابودی ایران و نابسامانی وضع موجود هستند خود به تنهایی سیلیِ کوبنده بر دهان آمریکا و تمامی دشمنان ایران است.

در آستانه ی چهل سالگی ایران اسلامی که فصل پختگی و تعالی است میبایستی رویه ی گذشته که تا بحال نتیجه ی قابل محاسبه ای از این استراتژی نگرفته ایم را کنار گذاشته و طرحی نو دراندازیم. 


به امید پیروزی حق علیه باطل


انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار