دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
رییس پلیس راهور نکا:
رئیس پلیس راهور نکا گفت: رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که خستگی و خواب آلودگی در زمان رانندگی از خطرناک ترین لحظات بوده و توصیه می شود در طول سفر به ازای هر 2 ساعت رانندگی استراحت کوتاهی داشته باشند.
رانندگان به‌ازای هر 2 ساعت تردد استراحت کنند/ خستگی و خواب‌آلودگی خطرناکترین لحظات رانندگی است

حجت غفاری امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل تابستان اکثر هموطنان به مسافرت می روند و از جاذبه های دیدنی و گردشگری شهرهای مختلف دیدن می کنند و در این بین، جاده های پرپیچ و خم شمالی نیز جاذبه های خاص خود را دارد و جزئی از سفر محسوب می شود لذا رانندگان در خواست می شود که با صبر و حوصله و با رعایت کلیه قوانین و مقررات به رانندگی بپردازند.

وی از رانندگان درخواست کرد که از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی که سرمنشا هر تخلف حادثه ساز است جداً پرهیز کنند زیرا سالم رسیدن به مقصد از لذت بخش ترین لحظات سفر بوده که آرزوی همه هموطنان عزیز است.

رئیس پلیس راهور نکا بیان کرد: رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که خستگی و خواب آلودگی در زمان رانندگی از خطرناک ترین لحظات بوده و توصیه می شود در طول سفر به ازای هر 2 ساعت رانندگی استراحت کوتاهی داشته باشند(15 دقیقه).

این مسئول گفت: مهمترین تخلفات حادثه ساز رانندگی که بیشترین آمار تصادفات مرگبار را به خود اختصاص داده است شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز در راههای دوطرفه، تجاوز به چپ از وسط محور، عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله طولی، عدم توجه به جلو راننده ناشی از استفاده از تلفن همراه و یا موارد دیگر می باشد که همه این موارد نشات گرفته از عجله و شتاب در رانندگی می باشد.

غفاری با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، اعلام کرد: در صورت بروز تخلفاتی که ذکر شد؛ ضمن اعمال قانون راننده، فرد متخلف از نمره منفی برخوردار شده و در سابقه گواهینامه او ثبت می گردد، لذا توصیه پلیس به همه هموطنان عزیز این است که به رعایت حقوق همشهریان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند و در رانندگی سعه صدر و حوصله به‌خرج بدهند تا به سلامت و با خاطره ای خوش به محل زندگی خود بازگردند.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار