دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
استاندار مازندران اعلام کرد
استاندار مازندران گفت: در هفته دولت سالجاری، 545 پروژه با اعتبار 4192 میلیارد تومان افتتاح و 27 پروژه با اعتبار 286 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.
افتتاح 545 پروژه با اعتبار 4192 میلیارد تومان در مازندران طی هفت دولت

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی صبح امروز در نشست خبری هفته دولت در مازندران در جمع خبرنگاران با تبریک ایام ذی الحجه اظهار داشت: امیدوارم با تغییر نگرش در رفتار و کردار، خداوند سعادت را همانطور که خود در نظر دارد برای ما رقم بزند.

وی بیان کرد: شهدای دولت نشان دادند که می شود ساده زیست بود و مقام نخست کشور هم بود و نشان دادند که ما هیچ شانی جز خدمت نداریم.

استاندار مازندران با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب گفت: دشمن با ابزار القای ناامیدی و با هزینه های هنگفت با هدف براندازی انقلاب وارد عمل شده است لذا به هوشیاری و ریشه یابی مشکلات و برخورد قاطعانه با مشکلات نیاز داریم تا به سوی یک سازندگی همه جانبه پیش برویم تا مردم از یک رفاه نسبی برخورد باشند.

اسلامی با بیان اینکه در 5 سال گذشته اقدامات قابل ملاحظه ای صورت گرفته است، افزود: در مازندرانی زندگی می کنیم که بنا به دلایلی محورهای توسعه آن خوب مشخص نشده و حس عقب ماندگی موجبات بروز شرایط فعلی شده است؛ اینکه مازندران باید صنعتی باشد یا باید کشاورزی بوده و یا گردشگری در سالهای گذشته به خوبی برای آن تصمیم گیری نشد.

وی اظهار داشت: بخشی نگری و عدم نگاه یکپارچه به مازندران از آسیبهای استان بوده است و تفکرات ناهماهنگ سبب شده که احساس نامتفاوتی نسبت به توسعه داشته باشیم که توسعه متوازن بروز و ظهور پیدا نکند.

نماینده عالی دولت در مازندران درباره چرایی مشکلات ایجاد شده در استان بیان کرد: ابتدا باید مسائل استان را اولویت بندی می کردیم، دوم اینکه باید راه حلها را احصا می کردیم و در فاز سوم باید با یک نگاه آینده پژوهانه در تعالی استان بکوشیم و امروز اتاق فکر در سطح کلان استانی و در سطح شهرستانی فعال است تا مشکلات را رفع کند.

اسلامی با بیان اینکه توسعه باید مردم محور باشد گفت: اولویت ها و چشم انداز پیشرفت استان را از طریق بنیاد توسعه و تعالی برای بزرگان ارسال کردیم تا اندیشه ها و نظرات هم راستا شده و نقشه توسعه و تعالی استان را در دستور کار قرار داده و به اجرا در آوریم استانهایی که 20 سال گذشته از این طرح استفاده کردند به پیشرفت رسیدند.

***
استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خودر بیان کرد: در هفته دولت سالجاری، 545 پروژه با اعتبار 4192 میلیارد تومان افتتاح می شوند که نور با 57، آمل با 49، بابل با 46 و ساری با 45 پروژه بیشترین پروژه های استان را به خود اختصاص دادند. 

رییس شورای اداری مازندران گفت: 27 پروژه با اعتبار 286 میلیارد تومان در هفته دولت کلنگ زنی می شود.

اسلامی بیان کرد: از مجموع 545 پروژه افتتاحی در هفته دولت امسال، 13 پروژه با اعتباری بیش از 225 میلیارد تومان و با 516 نفر اشتغالزایی در حوزه طرح های تولیدی – صنعتی و 532 پروژه با اعتباری بالغ بر 1052 میلیارد تومان در حوزه عمرانی، 35 پروژه عمران شهری با اعتباری بیش از 129 میلیارد تومان در حوزه شهرداری ها، 185 پروژه مربوط به توزیع برق، 61 پروژه مربوط به جهاد کشاورزی، 47 پروژه مربوط به راه و شهرسازی، 35 پروژه مربوط به شهرداری ها، 20 پروژه مربوط به بنیاد مسکن، 18 پروژه مربوط به برق منطقه ای، 18 پروژه مربوط به شهرک صنعتی، 17 پروژه مربوط به آب و فاضلاب روستایی و 16 پروژه مربوط به میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.

وی ادامه داد: 14 پروژه مربوط به هلال احمر، 14 پروژه در بخش ارتباطات زیرساخت، 11 پروژه در بخش ورزش و جوانان، 10 پروژه مربوط به علوم پزشکی بابل است، همچنین شرکت گاز و نوسازی مدارس هر کدام 9 پروژه، 8 پروژه مربوط به شیلات، آب و فاضلاب شهری و علوم پزشکی استان هر کدام 7 پروژه، صنعت و معدن، شرکت آب منطقه ای و راه آهن شمال هر کدام 5 پروژه، بهزیستی، بندر امیرآباد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر کدام 4 پروژه، 3 پروژه مربوط به محیط زیست و 2 پروژه مربوط به اداره کل فرودگاه ها و 2 پروژه مربوط به پخش فرآورده های نفتی استان می باشد.

استاندار مازندران گفت: شرکت غله، بیمه سلامت، راهداری و حمل و نقل جاده ای و پارک علم و فناوری هر کدام 1 پروژه برای بهره برداری در هفته دولت آماده کرده‌اند.

وی با اشاره به سفر اخیر استاندار ولگاگراد به روسیه اظهار داشت: در سرمایه گذاریهای دریایی نیز ایجاد تبادلات با استانهای هم مرز را داریم که از سه استان روسیه، مهمترین آنها ولگاگراد است، لذا بخش خصوصی باید در این زمینه فعالیتهای خود را گسترش دهد تا مازندران را به صادرات 3 میلیون دلاری برسانیم.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار