دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
معاون آموزش متوسطه مازندران اعلام کرد
معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر مازندران با اعلام اینکه توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از 10 شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: تنها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش پایه دوازدهم، کتاب‌ها از 20 شهریورماه توزیع می‌شود.
آغاز توزیع کتاب‌های درسی از 10 شهریور/ برگزاری مانور بازگشایی مدارس در 19 شهریور/ توزیع کتاب‌های پایه دوازدهم از 20 شهریور

اسفندیار نظری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با بیان اینکه کتاب‌های دوره ابتدایی و فنی و حرفه‌ای و کار ودانش از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران توزیع شده است، اظهار داشت: خانواده‌های می‌توانند در هنگام ثبت‌نام و یا در تاریخ‌های زمانبندی که از سوی مدیران مدارس در نظر گرفته شده است، کتابها را تحویل بگیرند.

وی درباره دریافت کتاب‌های درسی متوسطه اول(7، 8 و 9) و متوسطه دوم(10، 11 و 12) گفت: این کتاب‌ها در کتابفروشی‌های معتبر که از طریق سامانه اعلام شده است از 10 شهریورماه قابل توزیع است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: توزیع کتاب تنها برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در پایه 12 به این علت که جدیدالتألیف است تا 20 شهریورماه به استان ارسال و براساس شاخه و رشته، کتاب‌ها توزیع خواهد شد.

نظری ادامه داد: خانواده‌ها هیچ نگرانی از بابت توزیع و دریافت کتاب‌های درسی فرزندان خود نداشته باشند و هرگونه مشکلی وجود دارد می‌توانند به ادارات و مناطق مربوطه مراجعه کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران درباره کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت جهت تهیه کتاب نیز اظهار داشت: با هماهنگی مدیر مدرسه و خیران نسبت به تهیه کتاب برای این دسته از دانش‌آموزان اقدام می‌شود تا آنها بتوانند همانند سایر دانش‌آموزان سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

دبیر پروژه ملی «مهر» در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مانور بازگشایی مدارس ویژه پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم در 19 شهریورماه در سراسر مازندران برگزار می‌شود که در راستای پروژه ملی «مهر» است.

عضو شورای آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: جشن شکوفه‌ها نیز 31 شهریورماه در سراسر استان برگزار می‌شود و روز بازگشایی مدارس نیز یکشنبه اول مهرماه است.

وی در پایان گفت: در سال تحصیلی 97 – 98 با احتساب پیش‌دبستانی، 530 هزار دانش‌‌آموز در روز نخست مهر راهی مدارس مازندران می‌شوند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها