دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در برنامه تلویزیونی «مدرسه امید» خبر داد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت:650 نیروی جدیدالورود در مهرماه امسال به آمار فرهنگیان استان اضافه می‌شوند که 55 نفر از طریق آزمون استخدامی حسب ماده 28 و 596 نفر نیز از متعهدین خدمت دانشگاه فرهنگیان ورودی سال 93 هستند.
اضافه‌شدن 650 نیروی فرهنگی جدید در مازندران/حل بزرگترین چالش آموزش و پرورش مازندران با حضور مدیرکل جدید/ پرداخت سرانه مدارس شبانه‌روزی استان

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، مهدی عبادی سه‌شنبه شب با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «مدرسه امید» از سیمای مازندران ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار داشت: بزرگترین چالش دهه گذشته آموزش و پرورش بدهی و جریمه بدهی به تامین اجتماعی بابت سنوات خدمت غیررسمی 1027 مربی پیش دبستانی قبل از سال 83 بود که در سالهای 84 و 85 در اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس به استخدام آموزش و پرورش درآمده بودند که در نهایت با تدبیر عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مرتفع شد.

* پرداخت سرانه مدارس شبانه روزی مازندران

وی درباره عملکرد بخش مالی گفت: پرداخت 66 درصد پاداش 1902 بازنشسته سال 96 به مبلغ 162 میلیارد و 168 میلیون تومان، پرداخت مرخصی 306 بازنشسته سال 96 به مبلغ 4 میلیارد و 959 میلیون تومان، پرداخت مرخصی 265 بازنشسته سال 95 به مبلغ 4 میلیارد و 208 میلیون تومان و پرداخت بدهی متعهدین خدمت ورودی سال 93 به مبلغ بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون تومان با مدیریت مدیرکل جدید پرداخت شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: سرانه مدارس شبانه روزی نیز در هفته اخیر به مبلغ 550 میلیون تومان پرداخت شده است تا بتوانند در مهرماه بدون هیچ دغدغه ای کار خود را آغاز کنند.

* اضافه‌شدن 650 نیروی فرهنگی جدید در مازندران

عبادی با اعلام اینکه 38 هزار و 862 پرسنل اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و سرباز معلم در آموزش و پرورش مازندران مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: در مهرماه سال 97، 650 نیروی جدیدالورود اضافه می‌شوند که 55 نفر از طریق آزمون استخدامی حسب ماده 28 و 596 نفر نیز از متعهدین خدمت دانشگاه فرهنگیان ورودی سال 93 هستند.

* توزیع کتابهای درسی از 10 شهریور

وی درباره توزیع کتابهای درسی بیان کرد: توزیع کتابها از 10 مهرماه آغاز می‌شود که البته کتابهای دوره اول متوسطه(هفتم، هشتم و نهم) و دوره دوم متوسطه(دهم و یازدهم) از سوم شهریورماه توسط کتابفروشی های معتبر در حال توزیع است و تنها در پایه دوازدهم به دلیل جدیدالتالیف بودن از 20 شهریورماه آغاز خواهد شد با این توضیح که کتابهای رشته های نظری در کتابفروشی ها و رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای در مدارس توزیع می‌شود.

* اسکان 55764 خانوار فرهنگی در مدارس مازندران

عبادی همچنین درباره اسکان فرهنگیان گفت: تاکنون 55 هزار و 764 خانوار اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی به تعداد 200 هزار و 750 نفر در مدارس مازندران اسکان داشتند و بیشترین پذیرش نیز به ترتیب در رامسر، بابلسر و ساری(ناحیه 1) بوده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تمام سعی خود را در این مدت در جهت حل مشکلات فرهنگیان و دانش آموزان به کار گرفتیم که ازجمله میتوان به حل مشکل بیمه نیروهای پیش دبستانی، پرداخت مطالبات فرهنگیان اعم از ذخیره مرخصی بازنشسته ها و متعهدین خدمت و کمک به دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد.

وی در پایان از همکاران فرهنگی خود بویژه مدیران مدارس تقاضا کرد که از امکانات و منابع مالی موجود به نحو مطلوب بهره برداری کنند و در جهت خلق امکانات و منابع جدید کوشا باشند تا بتوانیم مدرسه ای در خور و شایسته دانش آموزان و معلمان عزیزمان داشته باشیم.


انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار