دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
سخنگوی شورای شهر قائم شهر خبر داد
سخنگوی شورای شهر قائم شهر گفت: کارخانه نساجی برای ادامه کار به سرمایه گذار مشهدی واگذار شد.
به گزارش آوای خزر از ساری - غلامرضا میرزایی شنبه در نشست هم اندیشی شورای با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز به کار شورا شورای پنجم،گفت: آغاز به کار شورای پنجم با تجمع کارگران نساجی قائم شهر و تغییرات در سکان شهرداری شروع نمود.

سخنگوی شورای شهر قائم شهر در خصوص کارخانجات نساجی قائم شهر، اظهار کرد: در کل کشور کارخانجات نساجی نسبت به  نساجی چین و ترکیه در برهه حدود 15 سال آنچنان که باید پیشرف می کرد این امر انجام نشد نساجی قائم شهر هم بصورت های مالی زیانده بوده است.

میرزایی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی در دو نوبت قطعی به این نتیجه رسید که نساجی را واگذار کند، اذعان کرد: تکلیف کارخانه نساجی و واگذاری به سرمایه‌گذار  در آینده‌ای نزدیک مشخص می شود.

وی به مشکلات  و معضلات شهرستان اشاره کرد و یکی از دغدغه‌های مهم این شهر را کارخانجات نساجی بویژه نساجی شماره یک عنوان و اذعان کرد: سازمان خصوصی‌سازی در چندین نوبت به این نتیجه رسید که کارخانه واگذار شود چرا که هزینه آن زیاد و توجیه اقتصادی ندارد.

سخنگوی شورای شهر قائم شهر  ادامه داد:  نساجی مزایده عمومی گذاشته شد اما هیچکس حاضر به تقبل حدود ۴۰ میلیارد تومان بدهی این کارخانه به ادارات دولتی و اشخاص نشد و به شهرداری واگذار شد.

میرزایی با اشاره به اینکه از نظر قانونی شهرداری نمی تواند متولی کارخانه باشد، خاطر نشان کرد : بدلیل مشکلات مالی شهرداری بازسازی نساجی با توجه به بدهکاری های کارخانه به سازمان دهیاری‌ها واگذار شد.

وی در خصوص سرمایه گذار برای کارخانجات نساجی، گفت: با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری در این واحد صنعتی و تایید سازمان خصوصی‌سازی،  با سرمایه‌گذار مشهدی توافق هایی صورت گرفت.

میرزایی در خصوص پرداختی هلی شهرداری، افزود: شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و بازسازی دستگاه های کارخانه 13 میلیارد  تومان هزینه کرد که قرار شد سرمایه‌گذار این بدهی‌ها را پرداخت کند.

وی ادامه داد: مقرر شد سرمایه‌گذار قدر و سهم شهرداری که ببش از دو هکتار  از کل مساحت زمین سهم شهرداری است، پرداخت کند.
سخنگوی شورای شهر قائم شهر در خصوص زباله های بهداشتی و عفونی، گفت:  تعیین تکلیف زباله‌های بهداشتی و عفونی انجام و پیمانکار آن انتخاب و محل دفن آن مهیا و بزودی استارت آن زده می شود.

میرزایی همچنین در خصوص شیرابه ها که دغدغه چندین ساله این شهر است، تصریح کرد: برای جمع‌آوری شیرابه‌های زباله مسیر رودخانه تلا  را منحرف و دورتادور محل زباله را کانال احداث کردند تا شیرابه‌ها در آن جمع و توسط پمپ به تصفیه خانه منتقل شود.

وی ادامه داد: برای این امر با سرمایه گذار قرارداد منعقد شد و در چند روز گذشته بی خطر سازی شیرابه ها شروع شده است.

سخنگوی شورای اسلامی قائم‌شهر در خصوص تخریب ساختمان نساجی شماره 2 ؛ اظهار کرد: تخریب زمین نساجی شماره 2 بدلیل سرمایه گذار ترک یک وام سنگین از بانک ملی کشور دریافت نمود و نتوانست پرداخت کند زمین نساجی را بانک تصاحب کرد.

 عضو شورای شهر قائم شهر  بیشترین نگرانی در قائم‌شهر را عدم فرصت شغلی عنوان کر و افزود: بیش از ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به شورا اشتغال و مساعدت مالی است.
میرزایی در خصوص ساماندهی دستفروشان در میدان اصلی شهر، گفت: هسته مرکزی شهر گنجایش حضور دستفروشان را ندارد و باید در قالب بازارهای محلی و یا مکانی در راههای مواصلاتی شهرستان در نظر گرفته شود.

میرزایی در خصوص عرضه دام در شهرستان، اذعان کرد : باید برای جایگاه عرضه دام برنامه ریزی صورت گیرد و همچنین باید در استان تالار بورس خرید و فروش دام در نظر گرفته شود چرا که بعد صنعت نفت این صنعت ارزش بسیاری دارد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار