دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
معاون اجرایی حزب اعتدال و توسعه مازندران:
معاون اجرایی حزب اعتدال و توسعه مازندران گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس، یک تصمیم غیر کارشناسی و غیر عقلایی بود اما از نمایندگان، احزاب و گروههایی که آقای بطحایی را حمایت کردند تا استیضاح منتفی شود، تشکر کرد.
استیضاح وزیر آموزش و پرورش غیر کارشناسی و غیر عقلایی بود/ تشکر از نمایندگان مجلس و احزاب در منتفی شدن استیضاح
حسن ابراهیمی کارنامی امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر درباره منتفی شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه رسالت بزرگ آموزش و پرورش در ایام تابستان و بویژه ایام پایانی شهریور آماده کردن فضای تعلیم و تربیت برای ورود فرزندان ایرانی اسلامی به مدارس است، اظهار داشت: از سوی دیگر، همه آنهایی که اکنون حامی دولت هستند و در بدنه دولت حضور دارند احساس می کنند یکی از شرایط قابل پذیرش این است که وزرای بسیار کارآمدی در دولت دوازدهم حضور پیدا کردند و یکی از آنها آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش است؛ لذا استیضاح این وزیر که از بدنه دولت بوده و کارشناس فنی در حوزه آموزش و پرورش است و در بحث های بخصوص مالی نیز که دولت و جامعه را در بر گرفته است؛ صاحبنظر هستند، را به نفع آموزش و پرورش ندانستند.

وی در پاسخ به اینکه حزب اعتدال و توسعه برای تلطیف شرایطی که پیش آمده بود چه اقدامی داشته است، گفت: ازجمله وزرایی که همیشه احساس کردیم باید مورد حمایت قرار بگیرد و نمایندگان توجه خاصی به آن داشته باشند، آقای بطحایی است زیرا برنامه های بسیار خوبی را بعنوان مثال در حذف کنکور که یکی از دغدغه های خانواده ها است و بسیاری از آنها عزیزان خود را در بحث کنکور از دست دادند، حدف برنامه هایی مانند سمپاد یا تیزهوشان و حذف برنامه های نمونه دولتی با اعتقاد به اینکه همه باید در یک فضا و با یک  نگاه به تحصیل بپردازند، را دنبال کرده است.

معاون اجرایی حزب اعتدال و توسعه مازندران ادامه داد: امروز فضایی که آموزش و پرورش به دنبال آن است تا فرصت و کیفیت تحصیل در یک فضای عمومی و شرایط یکسان برای همه اتفاق بیفتد، شاید منافع خیلی ها را که در شرایط مختلف می توانستند هم بهره برداری سیاسی، اجتماعی و هم بهره برداری مالی کنند را از بین برده است.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش فضای بسیار خوبی را در انتصاب مدیران در دولت دوازدهم داشته و کسانی را که از بدنه آموزش و پرورش بوده و امتحان پس داده بودند را به این مجموعه بزرگ وارد کرده است که شاید به مزاج برخیها خوش نیامد و از اینرو دست به استیضاح بزنند.

وی افزود: جا دارد تا از نمایندگانی که از وزیر آموزش و پرورش حمایت کردند و آنهایی که امضاهای خود را پس گرفتند و خیلی از اعضا و گروهها بیانیه های متعددی را در سطح کشور منتشر کردند و این اقدامات در مجموع به منتفی شدن استیضاح انجامید، تشکر کنم. 

 معاون اجرایی حزب اعتدال و توسعه مازندران با اعتقاد به اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش غیر کارشناسی و غیر عقلایی بوده است، اظهار داشت: اگر قرار است مشکلی حل شود، میتوان آن را با یک نشست صمیمی و یک رهنمود خوب دنبال کرد، اینکه نمایندگان برخی استانها از انتصابات وزیر آموزش و پرورش در حوزه انتخابیه خود راضی نبوده و نظرات و انتظاراتشان برآورده نشد، دست به استیضاح بزنند، معقولانه نیست.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به اقدامات حزب اعتدال و توسعه در جهت حمایت از وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دوستان ما توانستند نقش موثری ایفا کنند و رایزنی هایی را در استانهای مختلف داشته باشند، توانستیم نمایندگان را با توجه با برنامه های خوبی که آقای بطحایی داشتند، قانع کنیم که در این شرایط استیضاح به نفع آموزش و پرورش نیست و انشاالله به دنبال راهکارهای حمایتی جهت قدرتمند کردن ساختارهای آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: مجلس همواره به دنبال اصلاح امور بوده و هست و مردم عملکرد مجلس را قضاوت می کنند، مجلس بعنوان دستگاه نظارتی می تواند از حق قانونی خود برای استیضاح استفاده کنند، انتظار می رود اگر اشکالاتی را در هر وزارتخانه ای دیدند، به آن کمک کنند، راهکار و برنامه بدهند، به عنوان یک قوه قانونگذار  برای اصلاح ساختار در جایی که قوانین نیاز به اصلاح دارند آن را اصلاح کنند.

معاون اجرایی حزب اعتدال و توسعه مازندران در پایان گفت: استیضاح باید آخرین مرحله و راهکار باشد و صرف اینکه نمایندگان قدرت استیضاح دارند نباید علم استیضاح را به رخ بکشند، بهتر است موارد دارای اشکال ابتدا در کمیسیون های مختلف بررسی شود، جلسه بگذارند و جامعه را آگاه کنند تا مردم تصمیمات خود را براساس استیضاح دنبال نکند.
 
انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها