دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونان نکا:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اتلاف وقت، اتلاف منابع مالی و اتلاف نیروی انسانی، بی اخلاقی است لذا باید سرسختی به خرج داده و نگذارید منابع بیهوده هزینه شوند.
اتلاف وقت، منابع مالی و نیروی انسانی، بی اخلاقی است

به گزارش آوای خزر از ساری، با هدف بررسی وضعیت مدارس و ساماندهی فرهنگیان نکا برای شروع سال تحصیلی، نشست مشترکی با حضور عسکری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و معاونان ایشان با رییس و معاونان اداره آموزش و پرورش نکا برگزار شد.

بیان مشکلات مدارس، دغدغه خانواده ازجمله ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق روستایی و تجمیع مدارس، توجه به شاداب سازی مدارس، پروژه های در دست اقدام، ساماندهی معلمان، بحثهای حراستی و حفاظتی و مانور بازگشایی مدارس، از مواردی بود که در این جلسه از سوی مدیر آموزش و پرورش نکا و معاونان ایشان عنوان شد.

***
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمعبندی جلسه اظهار داشت: از ابتدای حضورم در این سمت تاکنون با همکاری تیم مجرب و متعهد، اقداماتی انجام شده و مجموعه تلاشها این بود که از مدرسه تا اداره کل دارای یک فضای بانشاط همراه با احترام و صمیمیت در بخشهای علمی، آموزشی و پرورشی باشد.

عسکری نیکزاد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: باید تلاش و انرژی خود را برای به حداقل رساندن تاثیرات فشارهای مالی به کار بگیریم، صرفه جویی در فضای کاری بویژه با مدیریت مدیران مورد توجه باشد.

وی اتلاف وقت، اتلاف منابع مالی و اتلاف نیروی انسانی را بی اخلاقی دانست و افزود: باید سرسختی به خرج داده و نگذارید منابع بیهوده هزینه شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: مدیریت و آموزش دو علم مهم برای اداره فعالیتهای فرهنگی است و براساس آن باید با برنامه ریزی، ساماندهی، نظارت و کنترل و اجرایی کردن کارها پیش برویم.

نیکزاد در پایان خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: پروژه مهر را جدی بگیرید، مانور بازگشایی مدارس را مهمتر از اول مهر ببینید تا عیب و نقص ها مشخص و تا روز اول مهر برطرف شود.

***
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و هیات همراه ایشان پس از پایان جلسه، ابتدا در منزل شهید میرعماد عمادی از شهدای فرهنگی نکا حضور یافتند و مورد استقبال گرم این خانواده شهید قرار گرفتند.

عسکری نیکزاد پس از آن با همراهی مهدی عابدی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش مازندران و حسین پالار مدیر آموزش و پرورش نکا برای عرض تسلیت به منزل آقای عبدی رفتند. وی هفته گذشته فرزند خود ابوالفضل عبدی - یکی از دانش آموزان نکایی - را بر اثر سانحه از دست داد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و هیات همراه ایشان در ادامه دیدار با خانواده های فرهنگی در نکا به عیادت مصطفی محمدپور از معلمان استان رفتند، وی مدت 4 سال است که به دلیل بیماری خاص تحت درمان است.

***
عسکری نیکزاد و هیات همراه، بازدیدی از مدرسه پسرانه شهید نظام زاده داشتند و از کلاسها و دیگر امکانات آن بازدید کردند، این مدرسه سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفت اما دارای حیاط مناسبی نیست و با توجه به اینکه امکان توسعه آن وجود دارد، از مدیرکل خواسته شده در این زمینه مساعدت داشته باشند.
تصاویر مربوط به خبر:
برای دیدن عکس ها در اندازهه یزرگ تر روی آنها کلیک کنید.

انتهای پیام/ 1354

منبع: انتخاب
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار