دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
جانشین فرمانده انتظامی مازندران در مراسم قرائت پیام مهر:
جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان باید با تهدیدات فضای سایبری و مجازی که به‌راحتی در دسترس هستند، آشنا شوند، بر ضرورت دقت در انتخاب شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تاکید کرد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سرهنگ حسن مفخمی‌شهرستانی صبح امروز در سومین روز از هفته ناجا و در مراسم قرائت پیام مهر در دبیرستان پسرانه تیزهوشان ساری، اظهار داشت: برای برقراری نظم و امنیت ابتدا باید خودمان پلیس خودمان باشیم و مسائل ایمنی را رعایت و به برقراری نظم و امنیت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای جهت پیشرفت در همه زمینه‌ها نیاز به ارتباط موثر دستگاه‌ها و سازمان‎های اجرایی، نظارتی و تصمیم‌گیرنده با آحاد جامعه است، به این موضوع اشاره کرد که پلیس انتظامی در گذشته به صورت سنتی فعالیت داشت اما امروز تبدیل به پلیس جامعه‌محور شده است و در کنار مردم و با مردم در ایجاد امنیت تلاش دارد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: یکی از اجتماعات انسانی موثر در بین همه نهادهای فرهنگ و اجتماعی، مجموعه بزرگ آموزش و پرورش است که می‌تواند بزرگترین ظرفیتها را در کنار علم و دانش جهت برقراری امنیت به‌کار بگیرد.

مفخمی‌شهرستانی ادامه داد: در دوره‌ای با طرح پلیس‌یار جوان و اکنون همیار پلیس و پلیس افتخاری شاهد همکاری آموزش و پرورش با نیروی انتظامی هستیم.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: ابتدای مهر برای نیروی انتظامی هم یک نشاط است و هم اینکه برای برقراری نظم و امنیت جهت عبور و مرور و سلامت اجتماعی شما دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانید بدر کمال آرامش به درس بپردازید.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ایران اسلامی علیرغم آشوب در منطقه، بهترین نمونه امنیت را در منطقه ایفا کرده است، اظهار داشت: این امنیت جز با همکاری شما ادامه نمی‌یابد، زیرا دشمن با تمام توان از هر طریقی به دنبال ضربه زدن به ایران بوده است اما تاکنون موفق نشده است، و اکنون با جنگ سایبری و نرم وارد عمل شده است.

وی بیان کرد: باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از هر ابزار مثبتی می‌تواند در علم‌آموزی به شما کمک کند اما نحوه و فرهنگ استفاده از آنها خیلی مهم است و دانش‌آموزان باید به تهدیدات فضای مجازی آشنایی داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران در پایان از دانش‌آموزان خواست که در فضای مجازی مراقب استفاده از امکاناتی که گاهاً به رایگان در اختیار آنها قرار داده شده، باشند به‌عنوان مثال استفاده از وایفا در هتل‌ها و موارد دیگر که به آسانی در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ ممکن است به حک شدن و سرقت اطلاعات شما بینجامد بنابراین در انتخاب شبکه‌های اجتماعی و اینترنت دقت کنید تا خدشه و تهدیدی متوجه شما نباشد.

اتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار