دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: نرخ بیکاری در این استان به استناد مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز ملی آمار ایران، به 8.8 رسیده است و این استان برای رسیدن به صدر پیشرفت در کشور نیاز به هماهنگی، همدلی و یک حرکت توفنده دارد.
نرخ بیکاری در مازندران به 8.8 رسید/ مازندران نیازمند حرکت توفنده است

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی امروز در جلسه شورای هماهنگی دولت و بخش خصوصی که با حضور رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: برای سال 97 ایجاد 30 هزار شغل را متعهد شدیم که در نیمه نخست سال، از طریق تسهیلات بانکی برای ایجاد 24 هزار شغل اقدام شده است.

وی افزود: در این مدت، بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان طرح مصوب شده است؛ برخی از متقاضیان در حال دریافت وام، برخی ها نیز دریافت و آغاز به کار کردند و برخی‌ها نیز دریافت و با راه‌اندازی کسب و کار به نتیجه رسیدند.

استاندار مازندران گفت: تعهد اشتغال را با تایید اشتغال می‌پذیریم و روند فعالیت افرادی که تسهیلات دریافت کرده‌اند را بررسی می‌کنیم.

اسلامی اظهار داشت: به استناد مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان مازندران به 8.8 رسیده است.

***

رییس ستاد مدیریت بحران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل اخیر در استان بیان کرد: همه سیستم‌ها کار کردند، حرف ستاد بحران را شنیدند، پیشگیری و پیش‌آگاهی صورت گرفت و جاده‌های پرخطر مسدود شد و از این بابت از دستگاه‌های خدمات‌رسان، بسیج، سپاه، هلال احمر، راهور و راه و شهرسازی و شهرداری‌ها جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: در این حوادث، شاهد بارندگی 307 میلی‌متری در کمتر از 16 ساعت بودیم که با نصف بارندگی سال استان برابر است، حجم آبی که از بزرگترین رودخانه غرب استان یعنی چشمه‌کیله عبور کرده است؛ 480 مترمکعب بر ثانیه بود که در 150 سال گذشته سابقه نداشته است، بنابراین این حجم آب برای یک مفروضاتی در گذشته بوده است و سبب شد حتی پل را با خود ببرد.

نماینده عالی دولت در مازندران ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه سیل اخیر در استان، اظهار داشت: با سیل سهمگین در این مقیاس با همت، صبوری و همراهی مردم ظرف 48 ساعت پس از فروکش‌کردن آب؛ برق، آب و گاز خانه‌ها وصل شد منهای 25 روستا که مجتمع آبرسانی داشتند و 25 کیلومتر خط انتقال را آب برده بود از طرفی جاده دسترسی به آنها نیز مسدود بود؛ اداره راه این مسیرها را بازگشایی و انتقال آب صورت گرفت.

***

استاندار مازندران در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی مازندران و حسن خیریانپور معاون امور هماهنگی و توسعه منابع انسانی مازندران اظهار داشت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای بررسی و احصای مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران و صاحبان تولید است، باید دغدغه‌مند باشیم، زنده کسی است که دغدغه رشد و بهبود و تعالی داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه ما برای سرگرمی اینجا نیستیم و فرصت، فرصت مشغولیات و لهو و لعب نیست بلکه زمانی برای سازندگی و رشد است، افزود: هر کسی نقش و جایگاه و مسوولیتی دارد و باید روی آنها تمرکز کند که نقش او چیست و چقدر برای مسوولیت‌های خود اهتمام دارد، باید بداند که اگر همدلی و هماهنگی وجود داشته باشد شکوفایی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: با ادبیات «تیشه بدهیم و اره بستانیم» و اینکه حالا این طرف دولت و آن طرف بخش دولتی است؛ به جایی نمی‌رسیم، باید این فرصت را قدر بدانیم.

استاندار مازندران در پایان گفت: یک همدلی و هماهنگی و یک حرکت توفنده در مازندران می‌تواند این استان را به صدر پیشرفت کشور برساند بدون اینکه نیاز به بیرون داشته باشد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار