دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران در جمع خبرنگاران اعلام کرد
رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اعلام اینکه یکی از پروژه‌های مهم زیرساختی استان احداث آزادراه چالوس به رامسر است از دریافت موافقت اولیه برای ساخت این پروژه خبر داد و گفت: از دیگر پروژه‌هایی که بر آن تاکید داریم؛ آزادراه جنوبی قائمشهر به ساری و همچنین کنارگذر بندر امیرآباد به بابلسر است به این دلیل که شبکه راههای ارتباطی استان را تکمیل کند.
دریافت موافقت اولیه برای احداث آزادراه چالوس – رامسر/ تکمیل شبکه راههای استان با کنارگذر بندر امیرآباد به بابلسر/ اتمام 2 هزار و 817 پروژه در سال 97

به گزارش آوای خزر از ساری، مفید غلامی‌راد عصر امروز شنبه 28 مهرماه در جمع خبرنگاران مازندران به مناسبت اول آبانماه روز آمار و برنامه ریزی، اظهار کرد: روز چهارشنبه هم زمان با تهران، برنامه ویژه ای را در دانشگاه مازندران به مناسبت 70 سالگی نظام برنامه‌ریزی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه ستاد برنامه را در استان تشکیل دادیم و تلاش این است که اسناد برنامه ای تا پایان سالجاری تکمیل ‌شود، افزود: جهت‌گیریهایی انجام شده و منتظر ابلاغ شرح خدمات توسعه استان هستیم، براساس ماده 27 قانون برنامه ششم که از رویکردهای ما محسوب می‌شود؛ توجه بیشتری به روستاها داشتیم به این دلیل که حجم بالای فعالیت‌ها در حوزه روستایی انجام می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از جذب‌شدن عمده اعتبارات استان گفت و توزیع متعادل و متوازن اعتبارات در تمام شهرستانها را یک شاخص قابل دفاع عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه سعی بر این بوده که از خرد شدن اعتبارات جلوگیری کنیم، اظهار داشت: به کمیته شهرستانها و فرمانداریها اعلام کردیم که از تعریف پروژه های جدید خودداری کنند و به‌جای آن از فرمانداران خواستیم که 1 تا 3 پروژه محوری را در نظر بگیرند تا مبنای رصد و پیگیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد.

غلامی‌راد ادامه داد: مثلا به شهرداری ساری 7 میلیارد تومان صرفا برای یکی دو پروژه ازجمله پل شهید علمدار اختصاص داده شد و در بابل نیز برای ساماندهی رودخانه بابل‌رود و برای شهرستانهای غربی نیز به همین‌صورت اعتباراتی اختصاص دادیم تا کارهای ماندگاری صورت بگیرد.

وی یکی دیگر از رویکردهای سازمانی را تامین اعتبارات اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی مد نظر رهبری اعلام و خاطرنشان کرد: مبنای تدوین برنامه‌های پنج ساله اعم از ششم و پس از آن بایستی براساس سند 1404 یعنی اقتصاد مقاومتی باشد و سعی کردیم بتوانیم و بشود با ظرفیتهای موجود بیشتر کار کنیم.

* موافقت اولیه برای آزادراه چالوس - رامسر

عضو شورای اداری مازندران با بیان اینکه سرانه فضای سبز مازندران علیرغم اینکه در استان سرسبز قرار داریم پایین است، اظهار داشت: برای رسیدن به سرانه استاندار، رقمی را به شهرداری ها اختصاص داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ستاد بودجه استان را نیز با دو رویکرد تقویت و پیگیری پروژه های استانی و ملی دنبال کردیم.

این مسوول اظهار داشت: در بخش واگذاری پروژه های نیمه تمام نیز براساس ماده 27 قانون الحاق و تبصره 19 قانون بودجه،79 پروژه را در مرحله اول تعریف کردیم که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد اما به دلیل شرایط مالی دولت، خواستار پروژه‌های بیشتری شدیم.

وی بیان کرد: در حوزه زیرساختی تمرکز را برای تکمیل کنارگذر غرب استان قرار دادیم به این دلیل که از سمت چالوس هم ترافیک داریم و هم این مسیر به دلیل پدافندی وضعیت پرخطری دارد، اگر در همین سیل اخیر پلی در این مسیر خراب می‌شد ارتباط نیز در این مسیرها قطع می‌شد، لذا به دنبال ماده 23 قانون الحاق هستیم که اعتبارات را برای اجرای آزادراه چالوس به رامسر بگیریم البته موافقت اولیه را از طریق اوراق مشارکت و بخش خصوصی اخذ شده است.

غلامی‌راد ادامه داد: آزادراه جنوبی قائمشهر به ساری نیز مقداری تملک زمین و همچنین مناقصه باید انجام شود، کنارگذر بندر امیرآباد به بابلسر نیز پروژه بسیار مهمی است تا شبکه راههای ارتباطی ما را تکمیل کند.

کاهش پروژه های امانی و پیمانی کردن آنها، کاهش تعداد پروژه ها، تعریف برنامه فناوری استان در کنار گردشگری، جهت گیری توسعه به سمت تجهیز و تقویت پارکهای علم و فناوری و استارت آپها، اصلاح سیستم اداری، تقویت نظارتها، توجه به پنجره واحد سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار ازجمله رویکردهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود که غلامی‌راد عنوان کرد.

غلامی‌راد با بیان اینکه بیش از 5 هزار پروژه از اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه‌ای در 22 کمیته شهرستانی اعلام شده است، تصریح کرد: 2 هزار و 817 پروژه در سالجاری خاتمه یافتنی و 378 پروژه نیز تمام‌شده‌ی مطالباتی است.

* آخرین آمار و اطلاعات مازندران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق آمار سال 95، جمعیت مازندران 3 میلیون و 283 هزار نفر است، افزود: یک میلیون و 50 هزار مازندرانی نیز مقیم تهران هستند و با این حساب، 4 میلیون و 330 هزار نفر، جمعیت مازندران را تشکیل می دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه حدود 58 درصد جمعیت مازندران شهری و 42 درصد روستایی است، افزود: شاخص کشوری جمعیت روستایی 26 درصد است.

این مسئول با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت مازندران 1.33 نفر است، اظهار داشت: تراکم جمعیتی در مازندران در سال 95، 138 نفر اعلام کرد در حالیکه این رقم در سطح ملی 58 نفر است، همچنین پرتراکم ترین شهر مازندران قائمشهر و کم تراکم ترین نقطه مازندران سوادکوه است.

غلامی راد بیان کرد: براساس آمار سال 95، نرخ باسوادی در مازندران 89 و در کشور 88 درصد است.

وی با بیان اینکه سن امید به زندگی از بدو تولد در مردان 73.5 و در زنان 77 سال است، افزود: این رقم در کشور 72.5 سال در مردان و در زنان 75.5 است، همچنین میزان باروری در مازندران در دوره 86 الی 90، 1.4 بوده و اکنون به 1.5 رسیده اما در کشور طی همین دوره 1.8 بوده و الان به 2 رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: طبق آمار سال 96، نرخ بیکاری کشور 12.4 و در مازندران 10 درصد است، همچنین سهم اشتغال در کشاورزی استان 19، در صنعت 28.5 و در خدمات 52 درصد است و نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 91، 38 و در سال 96 به 41 درصد رسیده است.

این مسئول سرانه مراکز بهداشت شهری مازندران را به ازای هر 10 هزار نفر، نیم درصد و برابر با سطح ملی اعلام کرد، تراکم دانش آموزی نیز در هر کلاس 23 و در سطح ملی 24 نفر است، میزان کلاس‌های غیراستاندارد در استان 51 درصد و در سطح ملی 38 درصد است.

غلامی راد بیان کرد: سرانه فضای فرهنگی به ازای هر هزار نفر 16.5 و در کشور 10 درصد است، در مازندران 934 مترمربع سرانه فضاهای ورزشی روباز و در کشور 583 مترمربع است. سالنهای سرپوشیده نیز به ازای هر هزار نفر در مترمربع در مازندران 452 و در کشور م 229 مترمربع است.

وی اظهار داشت: تعداد انشعاب فاضلاب در مازندران 11 و کشور 46 درصد است و یکی از جهت گیریهای عمده ما همین مسئله است که در کنار موضوعات راههای مواصلاتی، پسماند و فاضلاب پیگیری می‌شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران شاخص بهره مندی روستایی از آب آشامیدنی سالم در مازندران را 72.8 و در کشور 73.8 درصد اعلام کرد، میزان بهره‌مندی گاز روستایی در مازندران نیز 77 و در کشور 64 درصد است، طول راههای روستایی آسفالته به کل راههای روستای در مازندران 53 و در کشور نیز همین مقدار است.

وی در پایان از دستگاه‌های اجرایی خواست تا مدیریت هزینه داشته باشند و فقط شق بودجه را نبینند، ضمن اینکه به دنبال پروژه‌های ماندگار و اساسی در شهرستان باشند و اعتبارات را در جای خود هزینه کنند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار