دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام کرد
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: سیاست ما این است که تولید مسکن رونق بگیرد و عرضه آن افزایش یابد، این امر می‌تواند کمک کند که با عرضه فراوان‌تر مسکن‌های سازگار با سبد مالی و استطاعت مالی اقشار جامعه و رونق آن، بتوانیم نیاز متقاضیان واحد‌های استیجاری را رفع کنیم و با شتاب گرفتن آن بتوانیم جریان پرشتابی را که اجاره بها را افزایش می‌دهد، کنترل کنیم.
محمد اسلامی امروز در حاشیه نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به برخی پرسش‌های خبرنگاران  درباره مسکن، کاهش سن ناوگان هوایی و ساماندهی مشکلات حمل و نقل پاسخ گفت.

وی بیان کرد: تحول جدیدی برای کوچک سازی لایه‌های مدیریتی و متناسب سازی فعالیت‌ها مدنظر است و باید به این سمت برویم که یک پنجره واحد در وزارت راه و شهرسازی برای اخذ مجوز‌ها برای موسسات گوناگون ایجاد کنیم؛ که متقاضیان بتوانند سهل‌تر و شفاف‌تر به اطلاعات دسترسی داشته باشند و مجوز‌ها را دریافت کنند.

اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش افسارگسیخته قیمت اجاره واحد‌های مسکونی توضیح داد: اجاره مسکن تابعی از خود بازار مسکن نیست، بلکه تابع شرایط اقتصادی است و محاسبات آن بر این اساس صورت می‌گیرد. پاسخ واضح ما به این مسئله این است که موضوع مذکور را در اولویت کاری خود قرار داده و تهیه مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه را ساماندهی کنیم، به گونه‌ای که منابع و نقدینگی و سرمایه‌هایی که در جامعه وجود دارد و یا در درون تشکل‌های انبوه ساز است و یا در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است و می‌توانند آن را به کار گیرند، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: سیاست ما این است که تولید مسکن رونق بگیرد و عرضه آن افزایش یابد، این امر می‌تواند کمک کند که با عرضه فراوان‌تر مسکن‌های سازگار با سبد مالی و استطاعت مالی اقشار جامعه و رونق آن، بتوانیم نیاز متقاضیان واحد‌های استیجاری را رفع کنیم  و با شتاب گرفتن آن بتوانیم جریان پرشتابی را که اجاره بها را افزایش می‌دهد، کنترل کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری درباره اجرایی شدن طرح مسکن اجتماعی گفت: طرح مسکن اجتماعی نیز در همین مسیر است که بدان اشاره شد؛ یا عنوان مسکن حمایتی دارد و یا مسکن اجتماعی؛ مهم آن است که در همین فرآیند تولید مسکن قرار دارد.

* سن ناوگان هوایی کمتر شده است

اسلامی درباره حمل و نقل هوایی نیز به ارائه برنامه خود پرداخت و گفت: ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گرفتار تحریم‌ها بودیم و حداکثر این نوع تحریم‌ها هم در دوره‌های گذشته اتفاق افتاده است. الحمدالله صنعت هوایی ما با توان متخصصین و با ظرفیت‌های گوناگون و متنوعی که در اختیارشان است و همانطور که دوره تحریم گذشته را طی کردند، این دوره را نیز به صورت قوی‌تر و شایسته‌تر پشت سر خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: در دوره قبل سن ناوگان ما بالاتر از دوره کنونی بود؛ کیفیت ناوگان، کیفیت مدیریت، کیفیت ظرفیت‌های پشتیبانی هم در حوزه کنترل‌ها و چک‌های هواپیماها، ظرفیت‌های متنوع کمک کرده که قابلیت‌های ما افزایش پیدا کند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در توضیح برنامه خود برای رفع مشکلات مسکن مهر، گفت: مسکن مهر در سه سطح از مشکلات مختلف برخوردار است،  بخشی از مسکن مهر‌ها نیازمند همکاری بین بخشی و تعامل دستگاه‌ها در استان‌ها دارد تا متناسب با شرایط حل و فصل و کاستی‌ها رفع شود. برخی از مسکن مهر‌ها نیز به صورت نیمه تمام و با شرایط متفاوتی وجود دارند که برای رفع مسائل حقوقی آن‌ها باید از تدابیر و سیاست‌های به جای خود استفاده شود.

وی افزود: در مورد برخی از مسکن مهر‌ها نیز واحد‌های خدمت رسان باید به آن‌ها امکانات لازم را ارائه دهد البته واحد‌های بدون متقاضی نیز وجود دارد که در مجموع مشکلات همه این گروه‌ها را باید حل و فصل کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در توضیح وضعیت حمل و نقل، یادآور شد: در این حوزه به ساده سازی و روان سازی مقررات و بهبود شرایط کنونی و رفع عدم تناسبات و به سرانجام رساندن پروژه‌های گذشته و از سوی دیگر نوسازی ناوگان به ویژه حمل و نقل حوزه بار و مسافر نیاز است که با توجه به سیاست‌های دولت و هماهنگی با وزارت صنعت و اقتصاد طی برنامه پنجساله اقداماتی را در دستور قرار خواهیم داد.

اسلامی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص حضور در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گفت: طبق روال گذشته ضمن حضور در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف برنامه‌های خود را ارائه و نماینده‌ها در مورد افراد و دستگاه‌ها نظارات خود را اعلام کردند از این رو در تلاشیم تا در صورت کسب رأی اعتماد بتوانیم با تعامل نمایندگان نقطه نظرات آن‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: فعالیت و حرکت در وزارت راه و شهرسازی زندگی مردم را شکل می‌دهد و این وزارتخانه سهم بزرگی در اقتصاد دارد از این رو امیدواریم با هماهنگی و تعامل بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۵۴
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار