دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران در جمع خبرنگاران:
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران گفت: امروز حرفه گرایی و واقعیت گرایی دو نیاز ضروری فعالیت در عرصه رسانه و خبر است و در دنیای دیجیتال و مجازی دیگر مجالی برای ارایه مطالب کذب و دروغ نیست.
واقعیت‌گرایی و حرفه‌گرایی دو نیاز اصلی حوزه رسانه است

 

 

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، احمد مظفری در آیین افتتاح اولین دوره کلاس آموزش خبرنگاری در استان که با حضور پرشور خبرنگاران استان برگزار شد، اظهار داشت: واقعیت این است که زمان خبرنویسی و خبرنگاری سنتی به پایان رسیده است و با توجه به رشد توسعه و فناوری در این حوزه؛ خبرنگاران هم باید در این زمینه رشد کنند تا بتوانند در کار خود موفق‌تر باشند.

وی بیان داشت: استان مازندران در این زمینه (خبرنگاری) رشد خوبی نموده است و بیشتر خبرنگاران صاحب قلم هستند. به نظر می‌رسد تاکنون در مبحث آموزشی خبرنگاران کاری صورت نگرفته است و بعد از مدت‌ها اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌ای تخصصی برای آموزش خبرنگاران راه اندازی نموده است که امید است این دوره‌ها ادامه پیدا کند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران اظهار کرد: امروز حرفه گرایی و واقعیت گرایی دو نیاز ضروری فعالیت در عرصه رسانه و خبر است و در دنیای دیجیتال و مجازی دیگر مجالی برای ارایه مطالب کذب و دروغ نیست. خبرنگاران با برگزاری دوره‌های آموزشی از آخرین دستاورد‌های حوزه رسانه و ارتباطات آشنا شده و می‌تواند در دستیابی به اهداف و رسیدن به رسالت واقعی که مد نظر است کمک بزرگی باشند.

دبیر شورای اطلاع رسانی و هماهنگی مازندران اعلام داشت: در شورای اطلاع رسانی و هماهنگی استان یکی از دغدغه‌های جدی این بود که زمینه تربیت نیرو‌های حرفه ای، آگاه، دانا و بصیر فراهم شود که این امر با اقدام خوب و به موقع آموزش فنی و حرفه‌ای در حال تحقق است.

مظفری ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه سهم مهمی در تقویت سرمایه اجتماعی دارند که نباید در این موضوع به آن شک کرد. افرادی که در حوزه رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند می‌دانند که رسانه‌ها چقدر می‌توانند در امر حوزه تقویت اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با حضور در این کلاس‌ها و انتقال تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها و مسایلی که در حوزه رسانه و ارتباطات وجود دارد به این امر کمک کند. امروز رسانه‌های الکترونیکی و مجازی در تمام شئون زندگی وارد شده و دخیل هستند و بر اساس آخرین برآورد تحقیقاتی صورت گرفته سهم بزرگی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه دارد.

این مسئول افزود: معتقدم خبرنگاران باید با روش‌های بهره گیری از شبکه‌های اجتماعی و شیوه‌های نگارش در آن و مسایلی که در این زمینه وجود دارد آشنا شوند که می‌طلبد یک دوره‌ای مجزا تحت عنوان شبکه‌های مجازی پیش بینی شود و روش‌های نوین اطلاع رسانی که یکی از ضرورت‌ها است در این کلاس مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: خبرنگار هوشمند و بصیر باید آینده نگری داشته باشد و با برنامه ریزی به جلو حرکت کند. دو امر آینده نگری و آینده پژوهی را باید در امر خبرنگاری مدنظر قرار داد و باید از روش‌های سنتی فاصله گرفت و در مسیر و فضای جدید قرار بگیریم تا منشاء خیر و اثر بود.

انتهای پیام/ ۱۳۵۴
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار