دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
پنجمین جلسه شورای اداری مازندران/2
سرپرست استانداری مازندران گفت: این استان نیازمند ردیف اعتباری مستقل در حوزه مدیریت بحران است و در خواست خود در این زمینه را به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم.
حسین‌زادگان: نیازمند اعتبارات مستقل در مدیریت بحران هستیم

به گزارش آوای خزر از ساری، احمد(حبیب) حسین‌زادگان امروز در پنجمین جلسه شورای اداری مازندران با اشاره به فرارسیدن روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: 13 آبان امسال باشکوهتر از سالهای قبل برگزار می‌شود زیرا علیرغم تحریمهایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده است اما ما همچنان مصمم به ادامه مسیر پیشرفت کشور هستیم.

وی با اشاره به ظرفیتهای عظیمی که در استان مازندران وجود دارد، گفت: مسوولان، ائمه جمعه و جماعات، مردم و رسانه ها در کنار هم و با نگاه توسعه‌ای می توانیم موانع را مرتفع کنیم.

سرپرست استانداری مازندران بیان کرد: اولویت فعالیتهای اداری برای رفع موانع، هماهنگی بین بخشی است، باید ادارات و نهادها با یکدیگر همراه باشند تا موانع زودتر برطرف شود.

حسین‌زادگان به اهمیت صادرات اشاره و اظهار کرد: اگر قرار است معاملات و تفاهمنامه‌های تجاری با کشورهای دیگر داشته باشیم باید صادرکنندکان و سرمایه گذاران دو طرف بدانند با چه کسی طرف هستند و در این بخش باید بیشتر متمرکز شویم.

وی از بانکها خواست که گزینه تملیک را در موارد خاصی که سرمایه گذار یا فرد حقیقی و حقوقی انگیزه ای برای پرداخت یا دریافت وام و استمهال نداشت به کار گرفته شود.

سرپرست استانداری مازندران تصریح کرد: با تملیک پرونده در نهایت چیزی عاید بانک نمی شود، با آندسته از بانکهایی که در این زمینه کوتاهی کردند و همکاری نکردند برخورد می شود.

حسین‌زادگان اظهار داشت: اعتبار برخی از شهرداریها 2 تا 3 برابر دستگاههای اجرایی است، می توانیم با ادغام منابع شهرداریها، دولتی و خصوصی، اعتبارات جدید را برای هر شهرستان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برخی از شرکتها در سخت‌ترین شرایط فعالیت می کردند اما شرکتهایی هم داشتیم که علیرغم شرایط بهتر، متوقف شدند، باید تفاوتی بین این واحدهای تولیدی در اعطای تسهیلات و استمهال باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تحریمهای آمریکا علیه ایران اظهار داشت: باوجود این شرایط، اما 8 کشور برای خرید نفت ایران اعلام امادگی کردند.

وی درباره خسارتهای سیل اخیر بیان کرد: بیش از 50 میلیارد تومان برای زیرساختها و بازسازی، 40 میلیارد تومان از سوی بنیاد مسکن برای زیرساخت روستایی، 23 میلیارد تومان بلاعوض و 86 میلیارد تومان تهسیلات کم‌بهره اختصاص یافت.

حسین‌زادگان افزود: ردیف بودجه ای مستقلی برای مدیریت بحران مازندران نیاز است، درخواست خود را در این زمینه به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم و امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.

سرپرست استانداری مازندران با اشاره به وجود بازار مناسب برای بازار مرکبات این استان گفت: پیگیر راه اندازی اتاق ویژه برای مرکبات هستیم، باید از بروکراسی‌های اداری کم شود، امیدواریم با پیگیری اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری مازندران بتوانیم زودتر در این زمینه به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار