دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
سرپرست استانداری مازندران:
سرپرست استانداری مازندران گفت: جهت رفع موانع صادرات و پیگیری موضوعاتی ازجمله مشوق های صادراتی، مسایل گمرکات، بازاریابی در کشورهای هدف، موضوع قرنطینه، تسهیل فرآیندهای اداری و ... به یک اتاق عملیات ویژه در استان نیازمندیم.
صادرات مازندران نیازمند اتاق عملیات ویژه است

به گزارش آوای خزر از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان امروز در جلسه کمیته ویژه مرکبات استان با اشاره به این که در شرایط کنونی؛ ارزآوری و تقویت پول ملی یک ضرورت است، عنوان کرد: توسعه صادرات و ارزآوری یکی از اولویت های دولت و استان است.

وی با بیان این که دشمن به دنبال تضعیف پول ملی و ایجاد اخلال در اقتصاد کشور است، افزود: باید حمایت های لازم صورت گیرد تا تولید کنندگان و صادرکنندگان این بخش با صدور محصولات خود در تامین ارز مورد نیاز استان به نحو موثر نقش آفرینی کنند.

سرپرست استانداری مازندران بر ضرورت تشکیل یک اتاق عملیات ویژه برای رفع موانع صادرات تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: موضوع مشوق های صادراتی، مسایل گمرکات، بازاریابی در کشورهای هدف، موضوع قرنطینه، تسهیل فرآیندهای اداری و ... از مسایلی است که باید از طریق اتاق عملیات ویژه برای توسعه صادرات با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به این که وظیفه دولت؛ تسهیل گری و شناسایی موانع و رفع آن است و باید زمینه را برای تحقق قابلیت های صادراتی در حوزه مرکبات و کیوی به صورت عملیاتی فراهم کنیم، گفت: حجم تولید مرکبات در مازندران بالاست و باید در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی موثرتر عمل کنیم.

حسین زادگان با تاکید بر این که برای توسعه صادرات باید موانع واقعی را شناسایی و رفع کرد، افزود: باید افراد قوی و موثر را برای تجمیع ظرفیت ها در حوزه صادرات مرکبات و کیوی در قالب یک کنسرسیوم به همکاری جدی طلبید.

***

حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مازندران بالغ بر ۷ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد، گفت: از این رقم؛ محصول مرکبات با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و کیوی با ۱۸۰ هزار تن تولید از اهمیت خاصی در میان تولیدات کشاورزی برخوردار است.

خیریانپور وجود ۳ بندر فعال با ۲۸ اسکله و ظرفیت ۱۳ میلیون تن را یک ظرفیت برای صادرات محصولات مختلف استان بویژه مرکبات و کیوی دانست و خاطرنشان ساخت: دولت امسال بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی در نظر گرفته است.

وی با اعلام این که در سال گذشته بالغ بر ۲۳ هزار تن مرکبات و ۱۱۰ هزار تن کیوی استان صادر شده است، یادآور شد: باید در صادرات مرکبات بیش از پیش فعال عمل کنیم و در خصوص بازرگانی داخلی در کمیته مرکبات تصمیم گرفتیم تا نهادهای مسئول فعال تر عمل نمایند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: