دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
اندر احوالات شورای شهر نیکان
به‌راستی این روزها شورای شهر نکا را چه شده است؟ به کجا چنین شتابان می‌روند؟ تهاجم ناگهانی یا زیاده‌خواهی‌ها نسبت به شهردار از برای چیست و شهردار نکا قرار است قربانی چه اهدافی شود؟ اعضای شورای نکا! لطفاً خیلی شفاف پاسخگو باشید.

اعضای شورای شهر نکا! به کجا چنین شتابان؟/ لطفاً خیلی شفاف بگویید از شهردار نکا چه می‌خواهید؟

 آوای خزر- آزاده بابانژاد: شوراهای اسلامی شهر و روستا برای رفع مشکلات شهری و روستایی تا جایی که قانون به آنها اجازه داده است وارد عمل می‌شوند و فراتر از آن را باید با مشورت مسئولان شهرستانی و استانی انجام دهند.

وقایع یک دهه گذشته در سطح شوراهای کشور نشان میدهد که آنها عملاً از وظیفه قانونی خود دور شده‌اند و بیش از آنکه به کارهای اصلی برسند و مشکلات حوزه های مدیریتی خود را رفع کرده و پاسخگوی مردم شهر و دیار خود باشند، وارد مسائل شخصی شده اند.

یکی از نقایص شوراها در شرایط کنونی این است که با تثبیت اعضای شورا و انتخاب شهردار، این تیم مدیریتی پارلمان شهری به دو گروه تقسیم می‌شوند تا در زمان استعفا یا استیضاح و برکناری شهردار بتوانند به نتیجه دلخواه برسند.

ترفند مهم این است که در این دو گروه هر کدام از اعضا نقاط ضعف یکدیگر را مستند کرده و برای روز مبادا به کار می گیرند، آنها هم‌قسم می‌شوند که هرگز از خواسته های جمعی دست نکشند؛ چه آن تصمیم به سود مردم باشد یا به ضرر مردم، تنها باید رقیب و فردی که از نظر آنها مزاحم است را از دور خارج کنند.

دلیل عقب‌ماندگی شهرها و روستاها را بی‌تردید باید در مدیریت آن شهر و دیار جست‌وجو کرد، تا زمانی که شهرداریها و دهیاریها با اعضایی سر و کار دارند که تصمیمات آنها بر منافع شخصی پایه گذاری شده است و منافع جمعی را تا زمانی که منفعتی برای همه آنها نداشته باشد، به هیچ وجه قبول ندارند؛ باید مدیریت شهری صحیح و اصیل را در خواب دید.

اکنون در کمتر شورای شهر یا روستا می توان یک حرف و یک پاسخ را شنید، همصدایی از بین رفته است و هر عضوی از اعضا تک‌روی کرده و تنها به دنبال به کرسی نشاندن حرف خود است.

* شورای شهر نکا را چه شده است؟

با این مقدمات به سراغ شورای شهر نکا می رویم، شورایی با 7 عضو که دو عضو آن خانم هستند، اعضای شورا بدون مشورت با امام جمعه و نماینده مجلس، فردی به نام مهدی احمدی را به عنوان شهردار شهر نیکان برگزیدند و از او حمایت کردند اما با گذر زمان و با سرعت گرفتن فعالیتهای شهرداری و درست در زمانی که اقبال عمومی نسبت به عملکرد شهردار قوت گرفت؛ تعدادی از اعضای شورا  وارد عمل شدند.

چهار عضو شورای شهر که اتفاقا دو تن از آنها در انتصاب شهردار نقش کلیدی داشتند؛ با یکدیگر هم‌قسم شدند تا شهردار را بنا به دلایلی که قرار است بعداً! بگویند، برکنار کنند، با داد و فریادهای علی داد نایب رییس شورای شهر نکا و خطاب به شهردار با این ادبیات که «شما مرد نیستی و اگر مردی از سمت خود استعفا بده»، شهردار نکا بر آن شد تا استعفای خود را تقدیم شورا کند!

اشتباه بزرگ احمدی این بود که برای تقدیم استعفا، با بزرگان شهر مشورت نکرد چه اینکه حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه نکا و علی محمد شاعری نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی به صراحتاً و براساس فایل صوتی موجود اظهار داشتند که برای آمدن شهردار جدید هیچ مشورتی با آنها نشد و هیچ اطلاعی نیز از استعفای شهردار نداشتند تا اینکه اخیراً از طریق رسانه‌ها و مردم متوجه موضوع استعفا شدند.

برابر مستندات، شهردار نکا در تاریخ 7/7/97 استعفای خود را کتباً به غلام آرست رییس شورای شهر نکا تقدیم کرد و ایشان در 17/7/97 این نامه را در دفتر شورا ثبت و علنی کرد. آرست از افرادی بود که برای انتصاب شهردار تلاش داشت، اما در مواجه با استعفای شهردار هیچ سوالی نکرد و هرگز تماسی با شهردار نگرفت و جویای علت این اقدام نشد.

موضوع استعفای شهردار نهایتاً در 2/8/97 در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد و چهار نفر هم‌قسم شدند تا موضوع را از راه دیگری بررسی کنند و نهایتاً تا برکناری شهردار به این پرونده خاتمه دهند، از آنجا که استعفا پس از 10 روز ثبت و مدت قانونی آن گذشته بود بنابراین عملاً محل قانونی نداشت و گزینه پذیرش استعفای شهردار باید وارد فاز جدید در کمیته‌های مربوطه می شد.

*  نشست اضطراری شورای شهر نکا با خبرنگاران

در این میان، سه عضو دیگر شورای شهر که خود را از این بازیها و کشمکشها دور نگه داشته و نخواستند وارد مسائل فرعی و مغرضانه شوند، چند روز پیش از برگزاری جلسه مرخصی خود را اعلام کردند و جلسات با حضور چهار نفر برگزار شد.

اما سوال مهم این است که چرا رییس و نایب رییس شورا حتی یکبار در این مدت از شهردار توضیح نخواستند و هیچ تماسی با او نگرفتند؟ همین موضوع این شائبه را ممکن است بوجود آورد که آنها به دنبال مسائل شخصی و اغراض فردی و زیاده‌خواهی بودند و چیزی به نام مردم و حقوق مردم در میان نیست.

اشتباه شورای شهر نکا این است که علیرغم درخواستهای چندباره شهردار برای برگزاری جلسه، اما آنها نپذیرفتند، تا اینکه شورا سناریوی حذف شهردار را طور دیگری ادامه داد؛ شورای شهر نکا از آغاز فعالیت خود حتی یک جلسه با خبرنگاران برگزار نکرد بلکه در برابر آنها جبهه گرفت، آنها قول داده بودند برای روز خبرنگار یعنی مردادماه جلسه‌ای در شورا برگزار شود اما چنین نشد تا اینکه در روز 23 آبانماه جهت بررسی موضوع استعفای شهردار و به گفته آنها تنویر افکار عمومی نشستی را با اصحاب رسانه تشکیل دادند.

جلسه حدود چهار ساعته همراه با ضیافت ناهار به نیت اموات! برگزار شد آنهم با حرف‌های چاله‌میدانی و نپخته و داد و فریادها و کل‌کل‌های کودکانه علی داد نایب رییس شورا که خود را فردی حقوقی و باسواد می‌داند و سرو صداهای نچندان عجیب غلام آرست که هنوز نفهمیدیم به کجا چنین شتابان می‌رود! و خانم‌هایی که می‌خواهند به عهد خود پایبند باشند! ... و ای کاش یک نفر از اهالی شهر در این جلسه حضور داشت تا ببیند و به مردم بگوید که گیس و گیس‌کشی بر سر صندلی شورا تا چه اندازه بوده است و شهردار قرار است قربانی چه اهدافی شود؟!

* دادگاه، بدون متهم!

اگر قرار است شخصی به نام مهدی احمدی مورد محاکمه قرار بگیرد؛ آیا نباید در جلسه حضور داشته باشد، فردی که آماده پاسخگویی و شفاف‌سازی بود چرا به جلسه دعوت نمی‎شود؟ چرا شورای شهر نخواست شهردار را دعوت کند و در حضور اصحاب رسانه برای تنویر افکار عمومی از او بپرسد دلیل استعفایش چه بوده است و چرا در فلان موضوع فلان تصمیم را گرفته است و جواب چراها را جویا می‌شدند.

چرا شورای اسلامی که بر پایه «وامرهم شورا بینهم» نهاده شده است، خبری از شور و مشورت در آن نیست، چرا خودسری و کینه‌توزی و فردگرایی و غرض‌ورزی و چرا عدم شفاف‌سازی!

آقایان و بانوان شورای شهر نکا! راستش را بگویید چند نقطه ضعف از همکار خود را مستند نگه داشته‌اید؟ در گوشی‌ها، در فکرها، در میزها و فایل‌های اتاق کار شما چه اسنادی است که باید افشا کنید تا آبروها بریزید و نفع ببرید، چه اسنادی است که نباید افشا کنید تا صندلی خود را نگاه داشته و در پی تمنیات خود باشید؟!

* دلیل ماندن شهردار

اما به‌راستی علت ماندن آقای شهردار پس از استعفا چه بود؟! احمدی در پاسخ به این سوال می گوید: با بزرگان شهر مشورت کردم و آنها خواستند تا بمانم و مهمترین دلیل من این بود که مردم از کارم رضایت دارند و افکار عمومی خواستار ادامه خدمت شهردار هستند - هر چند هنوز خیلی از مردم شهر نمی دانند شهردار استعفا داده بود و عده‌ای از او خواستند تا استعفای خود را پس بگیرد.

او همچنین خواست تا به شایعات پایان دهد و حقانیت خود را بر اینکه آمده است تا برای خدمت به مردم شهر نیکان آستین‎هایش را بالا بزند، اثبات کند.

* ادامه‌ی بازی تا کی؟

حال چه باید کرد و این قایم‌باشک‌بازی تا کی ادامه خواهد داشت؟ بی‌تردید شهردار برای خود حرفهای بسیاری دارد و عملکرد او در این مدت کاملاً مشهود و ملموس است، شورای شهر باید بگوید در این مدت چه کرده است؟ آنها خود اعتراف کرده‌اند که از یکدیگر ضعف دارند - البته اعضای شورا باید بدانند که این ضعفها نزد رسانه‌ها محفوظ است و اگر لازم باشد علنی خواهد شد.

اشتباه بزرگ برخی از اعضای شورای شهر این است که از افرادی مانند امام جمعه، نماینده، اطلاعات و دستگاههای امنیتی مایه می گذارند اما باید بدانند هیچ کدام از آنها در آمدن یا استعفا و این بازی‌های کودکانه‌ی چند وقت اخیر بین شهرداری و شورای شهر دخالتی نداشته و جایگاه آنها بالاتر از این است که خود را در این بازی‌ها و دل‌مشغولی‌های بی‌پایه و اساس درگیر کنند، زیرا کارهای مهمتری دارند که منفعت عمومی در آنهاست نه مرادهای شخصی.

* محمدی‌لائینی: مردم نکا از شهردار رضایت دارند

امام جمعه و نماینده چه می‌گویند؟ حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی می‌گوید: نظارت حق شورا است، اگر در این موضوع مشکلات جدی بود تصمیم بگیرد و اگر مشکل جدی نبود و با یک توصیه و نظارت بهتر قابل رفع است بگذارند شهردار به کار خود ادامه دهد زیرا مسلماً این تندتند عوض شدن‌های مدیران کار درستی نبوده و به نفع مردم نیست.

ایشان تأکید دارد که هر عقلی و هر شهروندی این را می پذیرد که اگر مشکلی وجود نداشته و یا جدی نیست، مسائل را حل کنند، و اگر مشکلی هست و حاد نیست آن را با نظارت بیشتر مدیریت کنند زیرا هیچ دستگاهی بدون مشکل نیست.

امام جمعه نکا این را هم گفت که مردم نکا از شهردار این شهر رضایت دارند و برخورد ایشان نیز خوب بوده است.

* شاعری: شهردار نکا عملکرد قابل قبولی دارد

نماینده مردم نکا، بهشهر، گلوگاه نیز اظهار می دارد: استعفای شهردار را از طریق رسانه ها مطلع شدم، سعی کردیم باتوجه به درخواستهای مردمی فضای موجود را تلطیف کنیم اما تعدادی از اعضای شورای شهر زیر بار نرفتند.

علی محمد شاعری بیان کرد: به عنوان نماینده از هیچ کوششی برای عمران و آبادی شهر نکا دریغ نکردیم و این وظیفه من است؛ توانستیم پروژه مدیریت شهری را با 10 میلیارد تومان در مدت 10 ماه به پایان برسانیم، قرمرض را با کمک سازمان جنگلها و مراتع به شهرداری نکا واگذار کردم، مجوز احداث سد لاستیکی در قالب تفاهمنامه ای برای دیوارسازی و بسترسازی رودخانه و مبلمان آن دریافت شد، سهیمه قیر و آسفالت شهر نکا را به هر میزانی که بود تلاش کردیم تا افزایش پیدا کند، روشنایی کمربندی نکا را که سالهای سال باقی مانده بود را به اتمام رساندیم، فاز 2 بیمارستان امام حسین(ع) نکا را با 5 میلیارد تومان آغاز کردیم، مجوز فاضلاب شهری نکا نیز دریافت شد که فاز 2 آن را در دهه فجر آغاز می کنیم و حدود 2 میلیارد تومان نیز برای جبران کاهش افت فشار آب در نکا اعتبار دریافت کرده‌ایم.

وی با اعلام این عملکردها و با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در موضوعات حاشیه ای دخالت نخواهم کرد و به وظیفه نظارتی خود عمل می کنم، از شهرداری و شورای اسلامی نکا خواست اگر مشکل آنها قابل حل است این مشکلات را رفع کنند و مدیریت شهری و مردم را دچار چالش نکنند و اگر واقعاً دلیل محکمه پسندی دارند که مشکلات موجود قابل حل نیست، براساس تکلیف خود عمل کنند تا مردم از بلاتکلیفی بیرون بیایند.

شاعری این را هم گفت که شهردار نکا عملکرد قابل قبولی دارد و اگر شورا بتواند با نشست مجدد نسبت به رفع سوءتفاهمات اقدام کند، در این شرایط شهردار میتواند بهتر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

* گل به‌خودی شورای شهر نکا

به گزارش آوای خزر، در این بین غلام آرست رییس شورای شهر نکا که نامه استعفای شهردار را پس از 10 روز علنی کرده است، دلیل اقدام خود را اینگونه اعلام کرد که تمایلی به رفتن شهردار نداشت، این ادعا سوالی دیگر را در ذهنها متبادر می کند که آقای آرست! اگر شما نمی خواستید آقای شهردار برود؛ اکنون دلیل تشکیل تیم چهار نفره و هم‌قسم شدن شما باهدف حذف شهردار برای چیست؟

اعضای شورا! چرا بازی را به درون زمین نمی‌کشید تا مشخص شود موضوع چیست و قرار است چه شود؟ و به راستی شورای شهر نکا را چه شده است که اینگونه در لاک هجومی فرو رفته است؟ آیا حمایت دیروز و لابیگری های امروز برای حذف شهردار و گشت و گذار با گزینه جدید شهرداری، گل به خودی نیست؟! واقع‌بین باشید و بدانید جامعه خواب نیست و اگر قرار باشد شفافیت کنار برود؛ رسانه ها وارد میدان می شوند و خواهند گفت چرا آن خانم و آن آقا حرفی نمی زنند و ماجرا از چه قرار است!

امیدواریم این قائله ختم به خیر شود و روزهای خوش آبادانی و سازندگی در شهر نکا از سر گرفته شود.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
اون داد شورا معلوم نیست تو شورا و شهر دنبال چه هدفی خدا عاقبت نکا به خیر کنه با افرادی که مثل داد و ارست که یک تعریف درستی از بافت شهر نمیدونن میخوان برای شهر تصمیم بگیرین برین دنبال اهداف درست و واقعی برین دنبال ابادانی شهر زیبا سازی شهر اگر این شهردار نبود خدا میدونه کی چند قرن دیگه این پل ازادگان میخواست افتتاح بشه تو رو خدا دست از این کارای بچه بازی بردارین بزارین یکی که هست داره کار میکنه بزارین کارشو درست انجام بده
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
با این لج و لجبازی ها بازنده اصلی مردم هستند.آقایون شورا که حالا مخالف شهردار هستید اگه خوب نبود چرا آوردینش؟؟؟مگه تحقیق نکرده بودید؟
نکایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
سلام
یک چیزی که خوب اشاره شد این است که شورا باید بامشورت کار کنن ولی خبری از شور و مشورت و این حرفا نیس
داد بچه خوبیه ولی داد و بیدادش خوب نیست
عمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
هیچکس از باطن افراد باخبر نیست ، تاریخ پره از افرادی مثل معاویه که با ظاهر الصلاح نشون دادن خودشون ،یک جامعه رو به انحطاط کشیدن /در این قضیه هم تاریخ نشان خواهد داد که چه کسی حق و چه کسی باطل بود / هر چند نویسنده برخی اعضای شورا را مغرض خواند اما انصافا خودش متنی مغرضانه و یکجانبهٔ تندی نوشت/ به کجا چنین شتابان بانو!!!!؟؟؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: