دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
شاعری در گفتگو با آوای خزر:
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه ثبات مدیران بومی بیشتر از گزینه‌های غیربومی است، گفت: استاندار بومی را به استاندار غیربومی ترجیح می دهم البته اصل مهم و اساسی بنده در انتخاب استاندار شایسته سالاری است.

ثبات مدیران بومی بیشتر از گزینه‌های غیربومی است/ وزارت کشور به خواست مردم مازندران توجه کند

علی محمد شاعری امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آوای خزر درباره اینکه گزینه مورد نظر استانداری مازندران بومی باشد یا غیربومی، اظهار داشت: افراد بومی انگیزه و شناخت بیشتر و همچنین تعلق خاطر بهتری به استان دارند و ظرفیت ها، چالش ها و چشم انداز توسعه را بهتر می‌شناسند، با گروه ها و نهادهای اجتماعی و سیاسی تعامل بهتری می توانند برقرار کنند و در جهت رفع مشکلات اصلی استان که مشکلات اقتصادی زیست محیطی و بیکاری جوانان است می توانند تصمیمات بهتری بگیرند.

وی افزود: ثبات مدیران بومی در مقایسه با گزینه های غیربومی بیشتر است و مثال بارز آن هم آقای دکتر ربیع فلاح استاندار قبلی مازندران است که 4 سال در استان ماند و با برنامه ریزی توانست یک ثبات نسبی را ایجاد کند از طرف دیگر گزینه های غیربومی که اکثرا مسئولیت استان را گرفتند بنا به دلایلی عمر مدیریتی کوتاهی داشتند و هرچه عمر مدیریتی سطح اول استان بیشتر باشد ثبات مدیریت در همه بخش ها بیشتر است.

این نماینده مجلس گفت: اثرات اقدامات ماندگار یک استاندار باثبات برای مردم بهتر و بیشتر خواهد بود، لذا من استاندار بومی را به استاندار غیربومی ترجیح می دهم البته اصل مهم و اساسی بنده در انتخاب استاندار شایسته سالاری است.

وی در پایان بیان کرد: ما گزینه هایبومی زیادی داریم که از شایستگی بالایی برخوردارند و هم شناخت خوبی از استان دارند و هم از انگیزه بالایی برخوردار هستند، وزارت کشور باید در مقطع حساس به خواست عمومی مردم توجه جدی کند.

انتهای پیام/ 1000

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها