دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
جانشین فرمانده سپاه کربلا خبر داد
جانشین فرمانده سپاه کربلا گفت: 56 پروژه محرومیت‌زدایی و 50 طرح اقتصاد مقاومتی در لیست 8 هزار و 200 برنامه‌ای قرار دارند که به‌مناسبت هفته بسیج در مازندران برگزار می‌شود.
افتتاح 106 پروژه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی به‌مناسبت هفته بسیج در مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی بعد از ظهر امروز در آستانه هفته بسیج در جمع نمایندگان رسانه های مازندران اظهار داشت: برنامه های هفته بسیج از فردا برگزار می شود و شعار این هفته نیز «بسیج، مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» است.

وی با بیان اینکه بسیج یک نیروی مردمی است که در شرایط حساسِ امروز به کمک دولت نیز آمده است، وجود آن را یک ضرورت انکارناپذیر برای کشور دانست به این دلیل که بسیج ظرفیتهای مختلفی داشته و همواره یک نیروی آماده است، لذا نبود آن آسیبهای زیانباری را گریبانگیر کشور خواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به پیشرو بودن بسیج در زمینه های اقتصادی، فرهنگی عقیدتی و دفاعی و علمی اظهار داشت: فعالیتهای بسیج از جغرافیای داخلی فراتر رفته است و امروز نیروی مردمی بسیج در بسیاری از کشورها شناخته شده است.

محمدرضایی از تدارک 8 هزار و 200 برنامه علمی پژوهشی، ورزشی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در هفته بسیج توسط سپاه کربلا گفت.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به ورود بسیج به بخش کشاورزی در راستای برنامه های هدفمند اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در سال 96 طرح همگام با کشاورز در 3 هزار مزرعه توسط بسیجیان انجام شد که بین 150 تا 1500 کیلوگرم افزایش عملکرد محصول را در هکتار داشتیم و در مزارع کلزا نیز به همین صورت شاهد افزایش عملکرد بودیم.

وی ادامه داد: در بخش دامپروری نیز طرحهای توسعه ای و افتصاد مقاومتی را در چهار روستای پشتکوه چهاردانگه توسط 60 نیروی فعال بسیجی و متخصص آغاز کردیم.

محمدرضایی درباره سایر برنامه های در نظر گرفته برای هفته بسیج اظهار داشت: برگزاری 18 همایش علمی، 181 همایش فرهنگی و 1009 همایش بصیرتی، 26 نمایشگاه علمی، 101 نمایشگاه محصولات فرهنگی و 71 نمایشگاه هنری در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

جانشین فرمانده سپاه کربلا بیان کرد: 207 اردوی فرهنگی و تربیتی، 150 اردوی جهادی، 146 یادواره شهدا و 567 مسابقه ورزشی برای هفته بسیج تدارک دیده شده است.

محمدرضایی همچنین از افتتاح 34 باب پایگاه مقاومت، افتتاح هفت سالن ورزشی، افتتاح 56 پروژه محرومیت زدایی، افتتاح 50 طرح اقتصاد مقاومتی و افتتاح 35 خانه محروم در هفته بسیج به میزبانی سپاه کربلا در نقاط مختلف مازندران خبر داد.

وی اظهار داشت: 55 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، توزیع 700 سبد کالا و 500 مورد اعطای جهیزیه به نیازمندان نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در مازندران هستند.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به حمایت مادی و معنوی از طرحهای علمی پژوهشی بیان کرد: 600 طرح علمی و پژوهشی توسط سپاه کربلا حمایت مالی و هزار و 200 طرح علمی نیز از حمایت معنوی بسیج بهره مند شدند.

جانشین فرمانده سپاه کربلا در پایان با اشاره به اهمیت کار رسانه ها بیان کرد: دو کار مهم باید توسط خبرنگاران بگیرد یکی اینکه واقعیتهای جامعه را به مردم منتقل کنند و اگر احساس می کنید مسائلی سبب نگرانی مردم می شود به آنها دامن نزنید کنید و دوم اینکه در کنار آگاهی بخشی به جامعه، امید را در دل مردم تقویت کنید.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار