دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۸۵
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
یادداشت سردبیر
یک ماه از وضعیت استندبای شهرداری نکا می‌گذرد. چهار عضو شورای شهر به دنبال برکناری شهردار هستند، اعضای این پارلمان در شهر و استان نتوانستند کاری از پیش ببرند، توصیه های بزرگان شهر را نیز نپذیرفتند، حالا گزینه دیگری را امتحان می‌کنند، و با این حساب می توان گفت که آنها در راه ترکستان هستند!
«استندبای» در شهرداری نکا/ 4 عضو شورا در راه ترکستان!


آوای خزر - یادداشت سردبیر: ماجرای تلاش چهار عضو شورای شهر نکا برای برکناری شهردار همچنان ادامه دارد .این در حالی است که درخواست آنها در جلسات اول و دوم کمیته انطباق رد شده و مهلت 10 روزه اعتراض نیز تمام شده است، اخیرا نیز از سوی استانداری مازندران نامه ای ارسال شده که تمامی جلسات چهار نفره در شوراهای 7 نفره را فاقد وجاهت قانونی دانسته است.

این چهار عضو که دقیقا معلوم نیست از شهردار چه می‌خواهند، اهرم بعدی تحت فشار دادن شهردار را دیوان عدالت اداری عنوان کرده‌اند

و با این کار می خواهند عملاً شهر نکا را تا 6 ماه آینده در حالت استندبای قرار دهند.

گویا چهار عضو شورای شهر نکا شامل دو زن و دو مرد، با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند که به حرف هیچ احدی گوش ندهند و پرونده شهردار را تا برکناری او به پیش ببرند.

آنها حتی برای نظرات بزرگان شهر احترامی قائل نشده‌اند و گویا به دنبال بازیهای سیاسی برآمده از افکار گروههای خاص هستند، چهار عضو پارلمان شهری نکا روی دنده‌ی لج قرار داشته و بر این باورند همه اشتباه می‌کنند و آنها درست می گویند.

همچنان خبری از شور و مشورت در شورای شهر نکا نیست،در حالی که  برخی از درخواستهای شهروندان که نیاز به مصوبه ی شورا  دارد بلاتکلیف مانده اما در یک ماه گذشته، وقت و انرژی اعضای شورای شهر صرف برکناری شهردار شده است حال آنکه اگر اینهمه توان و تلاش برای عمران و آبادی شهر به کار گرفته می شد، شهروندان می توانستند شهر آبادتری داشته باشند.

در 12 ماه گذشته، حقوق پرسنل شهرداری در موعد مقرر و حتی پیش از زمان خود پرداخت شد اما در آخرین واریزی‌ها تاخیر افتاده و این نشان دهنده آن است که شرایط فعلی نیز بر درآمد شهرداری تاثیر گذاشته است و همه این موارد به دلیل لجبازیهای کودکانه برخی اعضای شورا است.

شورای شهر نکا از زمان آغاز فعالیت خود، رسانه ها را محرم ندانسته و پنهان‌کاری می کردند. برخی از آنها که شاید فرق خبرگزاری و سایت و روزنامه را نمی دانستند این روزها برای رسانه ها شاخ و شانه کشیده و آنها را تهدید می کنند.

بهتر است اعضای شورا برای اندکی هم که شده همانند روزهایی که جهت دریافت رأی اعتماد از مردم در شهر پیاده‌روی کرده و به مناطق محروم و حاشیه شهر سر می زدند این روزها نیز از خودروهای متعلق به  شورا پیاده شوند و به جای لابی‌گری برای برکناری شهردار، چشم خود را به روی تحولات شهر باز کنند. تحولاتی که در 30 سال اخیر بی سابقه بوده است.

واقعیت این است که شهر نکا با آمدن مهدی احمدی رنگ و روی آبادانی به خود گرفت و او با رایزنی های خود توانست موانع اعتباری پیش روی پروژه های شهری را رفع کند، اکنون زمان تقدیر از شهردار نکا است نه تنبیه او.

اقدامات اخیر چهار عضو شورای شهر نکا و عدم تمکین به توصیه های بزرگان شهر، شبهه‌برانگیز است و به نظر می رسد بیشتر از آنکه موضوع برکناری در میان باشد، یک تسویه حساب شخصی است.

بهار در راه است و شهر باید پذیرای میهمانان نوروزی باشد. با قدم زدن در دیوان عدالت اداری نیز کاری از پیش نمی رود زیرا هم زمان زیادی می برد و هم ظاهر امر مشخص می کند که چون هدف برای رضایت مردم نیست، نتیجه ای ندارد و به قول شاعر: «ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی/ این راه که تو می روی به ترکستان است».

امیدواریم چهار عضو شورای شهر اگر دغدغه رسیدگی به امورات شهری را دارند؛ به حرمت این پارلمان شهری که براساس «وامرهم شورا بینهم» بنا نهاده شده است، دست از لجبازی بردارند و توان و زمان خود را برای رسیدگی به درخواستهای مردمی صرف کنند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
واقعا که تورو خدا دست از این کارای بی نتیجه بردارید اجازه بدید که شهردار به وعده های خود جامه عمل بپوشاند دست ما می شکست به شماها رای ندیم به قرآن قسم من به شخصه از الان دارم برای لینکه شماها رای نیاورین در هر نقطه که باشم به عنوان کارمند همسایه دوست و محله در خصوص اقدامات زشت و پلید اطلاع رسانی میکنم تا این مردم بدانن شماها هیچ وقت درد مردم ابن شهر را نمیخواهین درک کنین شما یقین داشته باشید با این اخباری نا دنبال میکنم دیکه رای نخواهید اورد ما کاملا روشن و بیدار شدیم هرحا صحبتی میشه دیگه شمارو شناختن با این خبر که دیگه گور خودتون برای همیشه کندین انشالله جواب خودتون هرجه زودتر بگیرین
ناشناس
|
Romania
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
واقعا ماشینی که سوارهستن مال شوراااااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! ای خداااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
درود بر مرد جهادی و عملگرا دکتر احمدی شهردار محبوب شهر نیکان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
از رای دادن به شما اعضای شورا پشیمونم.مطمئنن در دوره بعدی تمام تلاشمو انجام میدم که افراد بی مسئولیتی مثل شما رای نیاره
شهردار داره کار میکنه ولی نمیگذارید.کل شهروندان راضی هستند به جز شما چهار نفر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
درود بر شهردار محبوب دکتر احمدی
خسرو مهرزادی
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
سلام و عرض ادب

متاسفانه هنوز نظر افراد اهل فن در خصوص مسایل پیش آمده در شهر را در گروهها و فضای مجازی ندیدیم.

باید خداقوت و دست مریزاد گفت به اندک دوستانی که بخاطر دغدغه شهروندی هراز گاهی اظهار نظر می کنند و باید جانانه از آنها تقدیر کرد.
ظاهرا شهر ما دارای افراد تحصیل کرده و کار بلد و کارشناس فراواتی است. اما اکثرا خاموش و گوشه گیر هستند.و شاید منتظر هستند گروهی باید با سلام و صلوات و نازکشون بسراغشون بروند تا وظیفه شهروندی را در حق شهرشان ادا کنند.

حقیر به عنوان یک شهروند و یک فعال اجتماعی حتما در یک فرصت مناسب نه چندان دور به اتفاق دوستان نگران مشکلات شهر در خصوص مسایل پیش آمده با دوستان گرانقدر شورا و شهردار محترم جلسه ای را تدارک خواهیم دید و گپ و گفتی بدون تعارف مطرح و پس از بررسی و تبادل نظر، نتیجه را برای مردم بازگو خواهیم کرد.(البته با حضور اصحاب رسانه).
باید کمک کرد تا شهر از این شرایط بد و رنج آور خارج و در مسیر درست و رو به پیشرفت قرار گیرد.

امیدوارم با حضور دوستان اندیشمند و فکور نکایی چالش پیش رو را به فرصت عالی تبدیل کنیم.
ان شا الله.

خسرو مهرزادی شهروند نکایی
بیژن خانگلی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
بنده از کارکردشهردار محترم آقای احمدی کمال تشکر را دارم .من به عنوان یکی از ساکنان خ راه آهن شاهد تلاش های شبانه روزی ایشان و همکارانشان برای بازگشایی فاز دوم بلوار سی متری و افتتاح پل آزادگان بودم
خداقوت
کارمند هوشیار و پیگیر
|
Romania
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
شما حالا شورا هتسد برای انجام امور مردم نه اینکه دست اندازی باشید برای مار های مردم مردم به شما رای دادن که پیگیر امور و مشکلات مردم باشید نه اینکه دنبال خودخواخی و زیاده خواهی خودتون باشید اموال بیت المال را رها کنید برید استغفار و توبه کنید از خون شهیدان و ایثارگران و ... خجالت بکشید امثال مثل شماها باعث شدید رنگ و بوی انقلاب از نظر مردم فهیم کشور بد جلوه کنه اقای ارست دست بردار اقای داد بجای رفتن به دیوان عدالت ادارای برو شهرداری همدوش شهردار به فکر ابادنی شهر باش خانم ها خواهشا کور کورانه عمل نکنید بارور کنید با این روشنگری کسی به شما رای نمیده دیگه سابق نیست الان دیگه فضای مجازی و ... همه رو بیدار میکنه
خانم خانه دار
|
Romania
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
آقای شهردار اگر هیچ کار دیگه ایی برای نکا انجام ندهی هر بار که از روی پل آزادگان عبور کنیم دعا گوی شما هستیم یادگارت برای همیشه ماندگار خواهد بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
شما مطلب رو یکطرفه نوشتی چرا حرفای اون 4 نفر رو نمی نویسید؟ شاید دلایلی دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
چهارنفر از اعضای شورای شهر خدا اون بالاست،دست بردارید از لج و لجبازی
تلاش شبانه روزی شهردار برای پل آزادگان تا سالها در خاطره ها خواهد ماند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
سلام دکتر احمدی به عنوان یک شهروند تا جایی که امکان داره از جنابعالی حمایت خواهم کرد
محمد ب
|
Germany
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
به خودم هزاران بار ميگويم كه چرا به همچين افرادي راي دادم، كساني كه فقط به فكر خودشان هستند و هيچ گامي براي مردم شهر نگرفتن ، و زماني كه كسي براي مردم كاري انجام ميدهد و قدم بر ميدارد و مردم شهر رضايت دارند با ايشان به سر جنگ رفته و جلوي خدمتش به مردم شهر را ميگيرند ، من پشيمانم كه به اين چند نفر راي دادم و از بزرگان شهر خواهشمندم كه جلوي اين افراد را گرفته و اگر امكانش هست از شوراي شهر استفا دهند ، چون واقعا اين چهار نفر صلاحيت شوراي شهر و نماينده مردم بودن را ندارند ، چون فقط و فقط به فكر خودشان و مقام و اطرافيان خود هستند و كاري براي مردم نكردند ،
فقط يه سوال براي من بوجود آمد : اين چهار نفر در شوراي شهرم چه كاري برايمان كردند ؟؟؟؟ هيچ هيچ
من و بيشتر مردم شهر از اين چهار نفر راضي نيستيم
شهردار محترم آقاي احمدي كمال تشكر را از شما دارم و از زحمات فراوان شما سپاس گذارم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
آخه این شهر مگه قانون نداره دست چهارتا ادم داره مضحکه میشه تو رو خدا جلوشون بگیرید هرکسی که این خبر و نظرات میخونه هر کاری که از دستش برمیاد یک حرکت ضربتی و انقلابی انجام بده جلوی این جهارتا بگیرند بزارن آقای شهردار کارشو انجام بده واقعا شهر تو سکوت غریبی فرو رفته
قدرت باقری قلعه سری
|
-
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
سلام به همه همشریان ومدیر توانمند سایت وسلام بر همه دوستان شوارای شهر خواهشمندیم اگر به خاطر رضایت مردم وشهروندان نکا دست از لجبازی وغرور کاذب کشیده واز دوتکه شدن شورا پیشگیری کرده وبر عمهد وخود وفا دار باشید و با حمایت از شهردار منتخب خود کام اینده خود وشهروندان نکا رو تلخ نکنند ..هنر مردان بزرگ انست که هم پیمان عهد وانتخاب خود باشند وکاستی ها وقصوری که ناخواسته در ارکان مدیریت شهرداری رخ میدهد را اصلاح کرده و بر تحکیم روابط خود بر دوستان وهمراهان گذشته واینده فکر کنند .
سوال دارم از دوستان ایا فکر کردید برنامه های در حال اجرا وچهارساله شهردار نکا دکتر احمدی با انتخاب شهردار جدید بایکوت ومسکوت گردد .چگونه بر مردم پاسخگو خواهند بود ؟
در حال حاظر ذهنیت عموم مردم با شهردار مثبت هست وکمی دوراندیش باشید که فردایی دوباره انتخابات در کار هست ودوره فدیم نیست امروزه فضای مجازی هست وحق به حقدار خواهد رسید .ومردم هوشیار وروشنفکر نکا وحومه حتمابرنامه های شورای شهر را رسد خواهندکردوانتقال خواهند داد .بهترین گزینه برای شما وشهر وندان نکا اینه که دست دکتر احمدی شهر دار نکا را گرفته وفرصت سوزی نکنند با زیر پا خالی کردن مردی که با عشق وانگیزه داره در نکا تحول ایجاد میکنه اینده را بر دلسوزان واقعی شهر خراب نکنند که سخت برای پیشرفت باید همکاری کرده وبه اوج وقله افتخار دست یابیم . امیدوارم توانسته باشم خواهش همشهریان نکا را در حد قلم ناچیزم به شما نتقال داده باشم وفردا شرمنده خود ودوستان نباشیم .
خدایا چنان کن که دوستان شورای شهر سربلند باشند وشهر را با حمایت شهردار حاضر نکا به قله افتخار برسانند
منتطر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
واقعاً متاسفم که اسم خودتان را خبرنگار گذاشتید
خبرنگار هایی که بر اساس پول های دریافتی بشیتتر خبر. میزنن
اميدوارم شما جزو دریافت کنندگان وام که شهرداری به خبرنگاران داده نباشید
و مانده‌ام شما که دغدغه شهر نکارو داشتید تا حالا کجا بودید
که الان شکوفا شدید
مدیر پایگاه سلام دوست عزیز امیدوارم با انتشار این نظر پاسخ خود را گرفته باشید.
محمدی
|
France
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
اعضای محترم شورای شهر،یکبار هم ک یک نفر پیدا شد شهر را بسازد چرا مانع میشوید،با این کارها مردمی که به شما اعتماد کردند را زیر پا له کردید،بجای هم قسم شدن برای نابودی شهر،اینبار بخاطر مردمی که رای پاک به شما دادند هم قسم شوید و در کنار شهردار مردمی هم قسم شوید برای ساختن شهر.یقین داشته باشید با این کارها مردم دیگر ب شما اعتماد نخواهند کرد و کمر همت می بندند تا دیگر وارد شورا نشوید.
م ب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
اقاي احمدي با كمال تشكر از زحمات زيادي كه براي شهر ما كشيديد ، آقاي احمدي شهردار محترم يه سوال دارم ، سوالم اينه كه شما چرا اسامي افرادي كه آقاي آرست و داد اوردن و شروع بكار كردند را بازگو نميكنيد؟؟؟؟ آقاي احمدي خواهشا بگوييد تا مردم بدانند كه اين افراد فقط به فكر منافع خود و اطرافيان خود هستند .
خانم جعفري شوراي شهر مردم نكا ، شما تا ديروز با اين افرادي كه الان هم پيمان شديد مخالف سرسخت بوديد و بقول گفتي سايه همو با تير ميزديد ، چطور الان با هم هم پيمان شديد ؟؟؟؟ چه قولي و چه پيشنهادي به شما دادند و يا چه چيزي از شما ميدانند كه شما به اين صورت سرسختانه با اين سه نفر همراه شديد ؟؟؟؟ خانم جعفري با احترامي كه براي شما قائلم شما بايد پسخگوي سوالات مردم باشيد .
آقاي آرست و داد اين چندين نفري كه مشغول بكار كرديد در ازاي چه چيزي بوده و چرا و چه منفعتي براي شما داشته و يا از آشنايان نزديك شما بوده از موقعيت خود استفاده كرده ( بقول معروف پارتي بازي كرديد ) و آنها را مشغول بكار كرديد .
اعزاي محترم شوراي شهر ، شما نماينده محترم و عزيز شهر هستيد و موظف به پاسخگو بودن سوالات مردم هستي ، خواهشن پاسخگو باشيد ، ممنون .
جلالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
a J:
جناب آقای مهندس محمدی عزیز
مردم نکا مطالبه ی بحق دارند
بعد از مدت ها شهرداری اومد که بر اساس آمار ۷۵ درصد مردم از عملکرد ایشون رضایت کامل داشته اند...کارهای اصولی و زیربنایی انجام داده اند...شما به عنوان عضو مردمی شورا وظیفه دارید که در خصوص اتفاقات شورا که ذهن مردم عزیز را درگیر کرده اطلاع رسانی نمایید...‌‌
خوشحال بودیم بعد از مدتها شهرداری اومد که کارهاش اصولیه..مشاورهای توانمند داره....به خصوص در حیطه ی زیبا سازی و فضای سبز که کار به طور واضح بر اساس اصول شهرسازی مدرن در حال انجام می باشد....روز اول که اومدن و ساختمان شهرداری و درست کردن مردم فهمیدن با یک شهردار کاردان روبرو هستن....گرچه خود من قبل از انتخاب ایشون به عنوان شهردار از منتقدین سرسخت شورا بودم که چرا یک فرد با تحصیلات غیرمرتبط با حوزه ی شهر سازی داره شهردار میشه ولی الان میگن انصافا خوب کار کردن...مردم از شما انتظار دارن تا حد امکان در مقابل باندبازی و منفعت طلبی شخصی اعضای دیگر ایستادگی نمایید...چون شما امین مردم مظلوم کم بهره از امکانات نکا هستید....
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار