دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
گزارش مردمی/
مدیریت بیمارستان ولی‌عصر(عج) قائم‌شهر با تفسیر به رأی درباره قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی، نسبت به کادر درمانی اجحاف کرده است.
اجحاف مدیریت بیمارستان ولی‌عصر(عج) قائم‌شهر به کادر درمانی

به گزارش آوای خزر از ساری، اخیرا مدیریت بیمارستان ولی عصر (عج) شهرستان قائمشهر در اقدامی بی سابقه و بدون صدور بخشنامه یا اطلاعیه ای به کارکنان درمانی اعلام کرده است که محاسبه ساعات کاری بر اساس میزان حضورتان می باشد و در صورت به حد نصاب نرسیدن ساعت حضور کارکنان به میزان ساعت تعیین شده، آنها را از حق اضافه کار و حق انگیزشی محروم خواهد نمود.

این عمل در اصل با عنوان صرفه جویی صورت گرفته است در حالیکه هم خلاف آیین نامه اجرایی قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت بوده و هم به شدت انگیزه شغلی کارکنان را دچار افت شدید خواهد نمود.

ماده 5 این آیین نامه بیان می دارد: ساعات کار کارکنان بالینی در بخش های دولتی و غیر دولتی در نوبت های شب و ایام تعطیل با ضریب(5/1) محاسبه می گردد مشمولین این ماده اجازه کار بیش از دوازده ساعت متوالی را نداشته و می توانند در صورت نیاز، ماهانه حداکثر(80) ساعت براساس دستورالعمل ماده (2) این آیین نامه با توافق کارفرما اضافه کاری انجام دهند. با اعمال این ضریب هیچ یک از کارکنان مجاز به صرف زمان جهت خوابیدن در طی شیفت های شب و ایام تعطیل نمی باشند.

با این ماده تکلیف مراکز درمانی به صراحت مشخص گردیده است و ساعت شیفت شب بایستی با میزان حضور 13 ساعت به میزان 19 ساعت محاسبه گردد و همچنین در ایام تعطیل نیز این ضریب باید بصورت 1.5 برابر اعمال گردد.

مدیریت بیمارستان با اجرای این موضوع که از مهر 97 آغاز گردیده است دچار تخلفاتی شده است که عبارتند از:

1- عدم ارسال بخشنامه ای با این موضوع برای کارکنان قبل از اجرای آن.

2- تفسیر به رای در اجرای قانون (تخلف در اجرای ماده 5)


* قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی

مطابق قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت مصوب 31/1/1388 مجلس، در ماده یک این آیین نامه آمده است: شاغلین بالینی به کارکنان رسته بهداشتی، درمانی اطلاق می شود که در بیمارستانها و مراکز درمانی شبانه روزی دولتی و غیر دولتی به بیماران بستری به صورت مستقیم ارایه خدمت می دهند و شامل پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، ماماها، پزشکان، کاردانها و کارشناسان اتاق عمل، کاردان ها و کارشناسان هوشبری و شاغلین رشته های شغلی فوریتهای پزشکی می باشند

ماده2- میزان ساعات کار کارکنان 44 ساعت در هفته می باشد و با توجه به صعوبت کار، سابقه خدمت و کار در نوبت کارهای غیر متعارف، برطبق دستورالعملی که به تفکیک مشاغل و نوع فعالیت توسط وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعیین و ابلاغ می گردد. حداکثر تا هشت ساعت در هفته تقلیل می یابد. این دستورالعمل در بخش های دولتی و غیر دولتی لازم الاجرا خواهد بود.

ماده3- کارکنان بالینی بیمارستان های دولتی روانی و سوختگی موضوع ماده(1) این آیین نامه و همچنین کارشناسان امور روانی، مددیاران و کاردرمانگران این بیمارستان ها، علاوه بر مرخصی استحقاقی سالیانه، حداکثر تا یکماه از مرخصی کار در محیط های غیر متعارف استفاده خواهد نمود. این مرخصی قابل خرید یا ذخیره نمی باشد.

تبصره- کارکنان بالینی نیز که در بخش های روانی و سوختگی بیمارستان های عمومی به طور مستمر اشتغال داشته باشند مشمول مفاد این ماده خواهند بود.

ماده4- مشاغل کارکنان بالینی بیمارستانهای روانی و سوختگی و مشمولین موضوع ماده(16) قانون سازمان نظام پرستاری شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی از جمله مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند.

ماده 5- ساعات کار کارکنان بالینی در بخش های دولتی و غیر دولتی در نوبت های شب و ایام تعطیل با ضریب(5/1) محاسبه می گردد مشمولین این ماده اجازه کار بیش از دوازده ساعت متوالی را نداشته و می توانند در صورت نیاز، ماهانه حداکثر(80) ساعت براساس دستورالعمل ماده 2 این آیین نامه با توافق کارفرما اضافه کاری انجام دهند. با اعمال این ضریب هیچ یک از کارکنان مجاز به صرف زمان جهت خوابیدن در طی شیفت های شب و ایام تعطیل نمی باشند.

تبصره- در تعویض نوبت های کاری، یک ساعت صرف تغییر و تحول امور جاری بخش و بیماران بستری می گردد.

ماده6- روش پرداخت حقوق و مزایای شاغلین خدمت در بخش های دولتی و غیر دولتی در واحدهای مصرح در ماده(1) این آیین نامه ترکیبی از دو روش ثابت و مبتنی بر عملکرد می باشد. پرداخت در روش ثابت براساس قوانین و ضوابط مورد عمل در بخش های مذکور و پرداخت در روش مبتنی بر عملکرد تا تعیین نرخ تعرفه های خدمات، در بخش دولتی براساس طرح نظام نوین بیمارستان ها و در بخش غیر دولتی طبق روال حاکم خواهد بود.

ماده7- مزایای این آیین نامه فقط شامل شاغلینی است که در یکی از بخش های دولتی یا غیر دولتی به کار بالینی در رشته شغلی مرتبط اشتغال دارند. مشمولین این آیین نامه موظف به ارایه تعهدنامه ای که طی آن فرد متعهد به انجام خدمت در یک بخش می شود، می باشند. متن تعهدنامه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و ابلاغ خواهد شد.

ماده8- اعتبارات ناشی از اجرای قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت همه ساله پیش بینی و در بودجه عمومی دستگاه های ذی ربط منظور خواهد شد.

آوای خزر آمادگی دارد پاسخ مسئولین محترم بیمارستان تامین اجتماعی قائمشهر را در صورت دریافت منتشر نماید.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار