دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نهادینه سازی پژوهش و نوآوری در بین معلمان و دانش آموزان با تهیه محتواهای پژوهشی انجام می‌شود، گفت: نتیجه آن را نیز در انتخاب دانش‎آموزان پژوهنده برتر و انتخاب معلم برتر پژوهنده کشور دیده‌ایم.
نهادینه‌سازی پژوهش در آموزش و پرورش مازندران/ انتخاب معلم برتر پژوهنده از مازندران/افزایش پژوهشسراها در 4 سال گذشته

عسکری نیکزاد صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان برگزیده کشوری و استانی جشنواره ها و مسابقات که در اردوگاه دانش‌آموزی بادله مازندران به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش نشانه توسعه یافتگی است و سبب پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی و اجتماعی هر جامعه ای است که نقش آن روز به روز نمود بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به جایگاه تحقیق و پژوهش در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون اساسی به صورت کلی و در اصول متعددی به مسئله مهم مطالعه، پژوهش، نوآوری و خلاقیت اشاره کرده است، در اصل سوم دولت موظف است همه امکانات خود را برای نیل به این امور به کار بندد. بنابراین یکی از وظایف اصلی مسئولان حکومت اسلامی افزایش سطح معلومات عمومی مردم و تقویت امر تحقیق و تشویق پژوهشگران عنوان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در نظام سیاستگذاری و تصمیم گیرنده در ارتباط با موضوع پژوهش چالشهایی مطرح است که می‌توان به مشکلات ناشی از مقررات و آیین نامه های دست و پاگیر اداری، کمبود شدید مراکز مستقل علمی و وابسته به بخش دولتی، رعایت نکردن همه جانبه دولت از نهادهای تحقیقاتی، ضعف سیستم اطلاع رسانی و ارتباطات پژوهشی که مانع هم افزایی پژوهشها است، از جمله این چالشها محسوب می شود.

* نقش پژوهش در تصمیم گیریهای کلان کشور

این مسئول بیان کرد: عدم تناسب هزینه های پژوهش با تولید ناخالص داخلی و کمبود پژوهشی، تقلیدی بودن ساختارهای موجود و عدم تناسب آن با شرایط جامعه، وابستگی روانی به فناوری های خارجی و بی اعتمادی مدیران نسبت به دستاوردهای پژوهشی داخلی، نبود زیرساخت حقوقی جهت مالکیت معنوی، کمبود نقد پژوهش های انجام شده و خروج دانشمندان و تحصیل‌کرده‌های ایرانی از کشور از دیگر چالشهای موجود است.

نیکزاد از نقش پژوهش در تصمیم گیریهای کلان کشور گفت و اینکه جلوگیری از دوباره کاریها و اتلاف وقت و بودجه، به حداقل رساندن ریسک تصمیم گیری و اجرا در عرصه سیاستگذاری های کلان، توانمندسازی جهت مقابله اصولی و حل ریشه ای بحرانها به جای پناه بردن به راه حلهای موقت و مقطعی، کمک به بهبود راهکارها و روش معمول، ارائه تصویری روشن از توانمندیها، نیازها و امکانات موجود در هر عرصه و کمک به استفاده بهینه از منابع در جهت رفع نیازها ازجمله این نقشها هستند.

وی ادامه داد: آینده نگری و برنامه ریزی بلندمدت، کمک بهینه رشد و توسعه اقتصادی اجتماعی کشورها، استفاده هوشمندانه از منابع و فناوریها برای افزایش قدرت دفاع از استقلال و امنیت کشورها، جلوگیری از تخریب منابع و محیط زیست و حفظ سرمایه ملی، کمک به تولید محصولات با کیفیت تر و ارزانتر و کمک به تحقق جامعه سالمتر و توانمندتر، از دیگر نقشهایی هستند که با پژوهش به دست می آید.

* کاربردی‌نبودن 95 درصد پژوهش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از راهکارهای افزایش اثربخشی پژوهشها در سطوح خرد و کلان جامعه به ایجاد ساختارهای تحقیقاتی پویا و متناسب با شرایط جامعه، تحقق ایده آمایش سرزمین و آمایش آموزش عالی، توسعه مراکز علمی پژوهشی، تجهیز و نوسازی آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی دانشگاهها، هدایت مقالات و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای بومی هر منطقه اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه 95 درصد پژوهش‌ها در کشور کاربردی نیست، افزود: 5 درصد باقی‌مانده علیرغم کاربردی بودن به دلیل دولتی بودن مراکز تحقیقاتی کارایی خوبی ندارند و از اینرو توسعه مراکز علمی پژوهشی مستقل از دولت مورد تاکید است.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود از تاسیس 5 آزمایشگاه دانش آموزی نانوتکنولوژی، راه اندازی 12 آزمایشگاه درون مدرسه ای زیست فناوری، راه اندازی دومین آزمایشگاه دانش آموزی پلاسما در خاورمیانه گفت.

عضو شورای اداری مازندران همچنین کسب مدالهای مختلف در مسابقات علمی پژوهشی کشوری وزارت آموزش و پرورش در المپیادها و جشنواره های جوان و نوجوان و المپیادهای نانو، شناسایی و دریافت دستاوردهای پژوهش و فناوری فرهنگیان استان در سامانه پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همکاری و برقراری ارتباط موثر با دستگاههای عمی و پژوهشی استان نظیر پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، دانشگاه مازندران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و عقد قرارداد طرحهای پژوهشی علیرغم تنگناهای مالی و موانع ساختاری با موسسات علمی پژوهشی و پژوهشگران را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش مازندران در سالجاری اعلام کرد.

* افزایش پژوهشسراها از 15 مرکز در سال 92 به 31 مرکز در سال 97

نیکزاد از بسط و گسترش کمی و کیفی پژوهشسراهای دانش آموزی به عنوان کانونی برای پژوهش دانش آموزی در 4 سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: افزایش تعداد پژوهشسراها از 15 مرکز در سال 92 به 31 مرکز در سال 97 یکی از اقدامات موثر در عرصه پژوهش آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: برنامه معلم پژوهنده بزرگترین ماراتن پژوهشی کشور است که شرکت موثر فرهنگیان را در آنها داشتیم به طوری که امسال نیز همانند دو سال گذشته نفر اول معلم پژوهنده کشور از این استان انتخاب شد.

وی در پایان گفت: نهادینه سازی پژوهش و نوآوری در بین معلمان و دانش آموزان با تهیه محتواهای پژوهشی و انتشار آن در سطوح مختلف دانش آموزی و برگزاری جلسات آموزشی، تحقیق و کارگاه‌های پژوهشی در طول سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار