دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم حق معلمان رعایت شده است که 15 درصد از بودجه کشور را به آموزش و پرورش اختصاص دهیم، تا زمانی که 10 درصد باشد جز اینکه حقوق و دستمزد را بدهیم چیز دیگری نیست.
15 درصد از بودچه کشور به آموزش و پرورش اختصاص داده شود

قاسم احمدی لاشکی روز شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت یکصدمین سالروز تاسیس تربیت معلم در ایران و 84 سال سابقه و تلاش تربیت معلم در مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر اظهار داشت: آموزش و پرورش با رویه بودجه ای که امسال برای آن منظور شده است حتما به چالش خواهد خورد زیرا بیش از 98 درصد آن یعنی 42 تا 44 هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد است.

وی افزود: با این بودجه کیفیت و فضای آموزشی چه خواهد شد؟ چرا 4 دانش آموز باید در زاهدان بسوزند و کلاسهای آنها طوری باشد که راه فراری نداشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه امسال آموزش و پرورش حتما به جایی نخواهد رسید، به معلمان اعلام کردیم که براساس ماده 64 برنامه توسعه باید نظام رتبه بندی معلم را اجرا کنید، این نظام نیاز به 11 تا 15 هزار میلیارد تومان بودجه دارد اما 2 هزار میلیارد تومان لحاظ شده است.

احمدی لاشکی گفت: زمانی میتوانیم بگوییم حق معلمان رعایت شده است که 15 درصد از بودجه کشور را به آموزش و پرورش اختصاص دهیم، تا زمانی که 10 درصد باشد جز اینکه حقوق و دستمزد را بدهیم چیز دیگری نیست.

وی در پایان با بیان اینکه با چالش بزرگ نیروی انسانی مواجه هستیم، اظهار داشت: معلمان تازه استخدام شده، یک میلیون و 400 هزار تومان حقوق می گیرند و این میزان به ویژه برای آنهایی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند رقم پایینی است، بنابراین تا معلم دیده نشود و بودجه برای آن در نظر گرفته نشود همین اوضاع را داریم.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار