دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
اگر واقعاً ارز دولتی گرفته اند و محصول را آزاد فروخته اند، آیا مانند برخوردی که با وارد کنندگان موبایل انجام شده، نباید با اینان شود؟ مگر نه این است که اتهام تعدادی از وارد کنندگان موبایل که هم اکنون در حال محاکمه اند این است که موبایل را با ارز دولتی وارد کرده و به قیمت آزاد فروخته اند؟

  آوای خزر- «به برادر عزیزم مهندس رحمانی وزیر محترم صمت نیز اعلام کردم که از نظر وزارت آموزش و پرورش تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک درسی هیچ توجیهی ندارد و ارز مربوط صرف تامین سایر اقلام شود.»

این بخشی از سلسله توئیترهایی است که وزیر آموزش و پرورش درباره موسسات کنکور و کمک آموزشی منتشر کرده است.
یک بار دیگر متن را بخوانید: واقعاً برای تولید کتاب های به اصطلاح کمک  آموزشی ارز دولتی و حمایتی می دهند؟! این مثل آن می ماند که دولت برای تولید مواد غذایی یارانه دهد و عده ای نیز با همین یارانه مواد غذایی مسموم تولید کنند و بعد بگویند ما هم داریم غذا تولید می کنیم!
ارز دولتی کاغذ و یارانه نشر برای این است که ناشران در این وانفسای گرانی بتوانند سرپا بمانند و به تقویت دانش و فرهنگ کشور کمک کنند، نه این که کاسبان کنکور که روند تحصیلی دانش آموزان را به انحراف می کشند بتوانند از آن بهره مند شوند.

وانگهی، مگر نه این است که اگر یارانه می گیرند، باید به قیمت یارانه ای هم به مردم عرضه کنند؟ کدام یک از کتاب های کنکور و کمک آموزشی این گونه اند و به قیمت یارانه ای فروخته می شوند؟

اگر واقعاً ارز دولتی گرفته اند و محصول را آزاد فروخته اند، آیا مانند برخوردی که با وارد کنندگان موبایل انجام شده، نباید با اینان شود؟ مگر نه این است که اتهام تعدادی از وارد کنندگان موبایل که هم اکنون در حال محاکمه اند این است که موبایل را با ارز دولتی وارد کرده و به قیمت آزاد فروخته اند؟
یارانه ارزی برای مسموم سازی نظام آموزشی؟!
همان طور که وزیر آموزش و پرورش نیز نوشته است، باید به قید فوریت، مانع ارائه هر گونه تسهیلات مانند ارز دولتی و یارانه ای به موسسات کنکور و کمک آموزشی شد؛ همزمان از نهادهای نظارتی انتظار می رود به پرونده ارز دولتی این موسسات ورود کنند تا مشخص شود از این ارز چگونه استفاده کرده اند و آیا کتاب هایشان را نیز بر اساس همان ارز وارد بازار کرده اند؟

واقعاً حیرت انگیز است که از کجا به کجا رسیده ایم؟ زمانی بود که اگر دانش آموزی کتاب کمک درسی داشت، آن را مخفی می کرد تا معلم اش نبیند چرا که استفاده از این کتاب ها - که آن زمان به حل المسائل معروف بودند - گناهی نابخشودنی بود ولی اینک خبر می رسد که برای چاپ این کتاب ها، ارز دولتی هم می دهند و برخی از این موسسات، مدارس را نیز آلوده و نمک گیر خود کرده اند تا معلمان به دانش آموزان شان توصیه و حتی اجبار کنند که فلان کتاب کمک درسی را بخرید!

برچیدن امپراتوری موسسات کنکور و کمک آموزشی، نه فقط نجات دانش آموزان از انحراف تحصیلی است، که پاکسازی نظام آموزشی از فسادی است که برخی از این موسسات در بدنه آموزش و پرورش بدان دامن می زنند و منزه ترین سازمان کشور را می آلایند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار