دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
امام جمعه ساری:
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: جنایات 40 ساله آمریکا علیه جمهوری اسلامی باید همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بهار آزادی توسط خطبا، روحانیون و سیاستمداران تبیین شود.
 
به گزارش آوای خزر به نقل از  ایرنا، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: آمریکا و نظام صهیونیستی دشمنان درجه یک جمهوری اسلامی هستند و نظام الهی از بدو شکل گیری با دشمنی و توطئه های گوناگون این دو خبیث مواجه بوده است.
وی ادامه داد: باید برای مردم دسیسه چینی آمریکا بر ضد نظام الهی تبیین و مشخص شود که آمریکا به رغم شکست های پی در پی همواره در فکر دسیسه چینی است.
خطیب جمعه ساری گفت: هرگز نباید جنایانت آمریکا و همپیمانانش از حافظه مردم ایران حذف شود و همچنین شهروندان تحت تاثیر فریب مظلوم نمایی و اظهار دوستی شیطان بزرگ قرار گیرند.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری اضافه کرد: حمایت از تروریست ها و عدم رعایت حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی تهمت ناروایی از سوی شیطان بزرگ برای سرپوش گذاشتن به اعمال ننگینش است.
وی گفت: مردم آمریکا باید با حذف دونالد ترامپ از صحنه سیاست ، کشور و تاریخ سرزمینشان را از دست این ملعون ریاکار نجات دهند.
طبرسی افزود: با توجه به نزدیک شدن جشن پیروزی انقلاب قطعا آمریکا و همپیمانانش خدعه و نیرنگ تازه ای در سر دارند که آن هم با توجه به ولایتمداری مردم، به شکست می انجامد.
عضو خبرگان رهبری گفت: اسکان دهی منافقیت در خاک عراق ترفندی جدید از سوی آمریکاست و ترامپ نادان قصد دارد اینگونه ترور و نا امنی را در منطقه رواج دهد، غافل از اینکه مردم خداجوی ایران اسلامی دوش به دوش سپاهیان، بسیجیان و ارتشیان در مقابل این مکر شیطان بزرگ می ایستند.
امام جمعه ساری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به بهبود وضعیت معاش مردم تاکید کرد و افزود: مسئولان باید خدمت رسانی و خدمتگزاری به شهروندان را بزرگ ترین افتخار خودذ بدانند.
وی ادامه داد: باز هم به یاد بیاوریم که مردم انقلابی ایران اسلامی با وجود تحریم، تهدید و انواع سختی ها، همواره یار و یاور انقلاب و ولایت فقیه بودند.
طبرسی گفت: هیچ عاملی نمی تواند خدشه ای به جمهوری اسلامی وارد کند مگر ناامیدی و جدایی مردم از نظام الهی.
وی همچنین شصت و سومین سالگرد شهادت نواب صفوی و یارانش را گرامی داشت و گفت: نعمت آزادی و امنیت امروز کشورمان را مدیون مبارزات این دلیر مردان هستیم.
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار