دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
آوای خزر خبر می‌دهد
درب قدیمی امام‌زاده عبدالله(ع) روستای اطرب نکا که چندی پیش به سرقت رفته بود اکنون کشف شده است و در انبار اداره‌کل گردشگری مازندران نگهداری می‌شود.
درب امام‌زاده عبدالله(ع) نکا کشف شد

به گزارش آوای خزر از بهشهر، نشست بررسی ظرفیت‌های گردشگری شرق مازندران پنج‌شنبه شب با حضور محمدحسین طالبیان معاون میراث سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیف‌الله فرزانه نماینده این سازمان در مازندران، علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، فرمانداران، شهرداران و تعدادی از اعضای شورای شهر نکا، رستم‌کلا، بهشهر، خلیل‌شهر و گلوگاه در فرمانداری بهشهر برگزار شد.

در بخشی از این نشست، بخشدار مرکزی نکا ابتدا به بیان ظرفیت‌های گردشگری نکا ازجمله آب معدنی و پارک جنگلی قرمرض، تخت رستم، غار کمیشان و چشمه‌ها و آبشارها و تپه‌های باستانی پرداخت.

عقیل محمودی سفیدکوهی از محمدحسن طالبیان خواست که با توجه به ظرفیتهای گردشگری نکا، ارتقای نمایندگی دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان به اداره را مورد بررسی قرار دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ظاهراً درب سرقتی امام‌زاده اطرب نکا کشف شده است و اکنون گفته می‌شود در یکی از موزه‌های کشور قرار دارد، لذا تقاضا داریم این اثر تاریخی به امام‌زاده بازگردد.

در ادامه جلسه، مشخص شد که درب مکشوفه در هیچ موزه‌ای قرار ندارد و مدتی‌است در مخزن اموال اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نگهداری می‌شود.

محمدحسن طالبیان درباره بازگرداندن درب امام‌زاده عبدالله(ع) روستای اطرب نکا گفت: «در صورتی‌که تعهد برای حفاظت از درب مکشوفه صورت بگیرد، این اثر تاریخی به روستا بازگردانده شود».

به گزارش آوای خزر، امام‌زاده عبدالله(ع) روستای اطرب نکا در بخش قره‌طغان این شهر واقع است، قدمت آن را تا 800 سال آورده‌اند، چند سال پیش یکی از درب‌های قدیمی آن به سرقت رفته بود که یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران آن را کشف و آن را به انبار نگهداری اموال انتقال داده است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار