دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
یادداشت روز/
دومین جشنواره میانکاله به پایان رسید اما سرآغازی برای جشنواره سوم است، مراسمی که جایگاه میانکاله را مردمی تر خواهد کرد.
دومین تجربه جشنواره میانکاله سرآغازی برای جشنواره سوم

به گزارش آوای خزر از بهشهر، دومین جشنواره روز میانکاله روز پنجشنبه 27 دیماه در کنار ساحل زیبای میانکاله با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

روز میانکاله ابتکار کمیسیون فرهنگی شورای شهر بهشهر بود، در جشنواره دوم که با دو سال وقفه نسبت به جشنواره نخست برگزار شد شاهد برپایی جشن در سایت پناهگاه حیات وحش میانکاله بودیم، غرفه ها بهتر و شکیل تر و منظم تر از سال نخست و در عین کمیت اندک، اما متنوع و جالب بود.

حضور عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار مازندران و همینطور عدم سخنرانی آنها، سپردن تریبون به نمایندگان سازمانهای مردم نهاد، شرکت باشکوه مردم و همکاری خوب شهرداریهای بهشهر و هماهنگی بین سازمانهای مختلف و فرمانداری این شهرستان از نکات خوب جشنواره بود.

روز میانکاله فرصتی برای با هم بودن و استفاده از یک فضای بکر و زیبا را فراهم کرد در سرزمینی که به بهشت پرندگان ایران، زیستگاه قرقاول خزری و رویشگاه بهترین انار ارگانیک حاشیه خزر مشهور است.

دومین تجربه جشنواره میانکاله سرآغازی برای جشنواره سوم

میانکاله اما نیاز به حمایت بیشتری دارد، محیط زیست باید در بخش آموزش حساسیت بیشتری به خرج بدهد، به افزایش محیطبان و تجهیزات بویژه در مواقع اطفای حریق نیازمند است، نقش ذینفعان میانکاله باید تبیین و مسیر مشخصی برای آنها در نظر گرفته شود، هنوز دامداران برای ساخت یک آلونک باید از قوانین سختگیرانه ای تبعیت کنند که در هیچ جای جهان شناخته شده نیست!
 
باتوجه به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران مبنی بر بارش شدید باران و برف و طوفانی شدن هوا از عصر روز پنجشنبه، لذا با زمانبندی مناسب، مراسم در زمان مناسبی پایان یافت.

معمولا همایشهایی در این سطح دارای نقاط قوت و ضعف است که پس از پایان همایش درباره آن "نشست ارزیابی" برگزار می شود تا ضعفها و چالشها برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

دومین جشنواره میانکاله به پایان رسید اما بی تردید سرآغازی روشن برای جشنواره سوم است، مراسمی که جایگاه میانکاله را مردمی تر خواهد کرد.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار