دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه 5 هزار و 500 پروژه نیمه‌تمام در مازندران داریم، گفت: دستگاه هاي اجرايي نسبت به اولويت بندي پروژه ها و طرح ها اقدام كنند.

5500 پروژه نیمه‌تمام در مازندران داریم/ تنزل یک‌درصدی بودجه مازندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، مفید غلامي‌راد امروز در سومين جلسه مشترک شوراي برنامه ريزي و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان در خصوص سهم استان مازندران در بودجه 98 اظهار داشت: ميزان درآمدهاي مازندران طبق لايحه بودجه سال ۹۷ ، مبلغ هزار و ۶۶۰ ميليارد تومان است که اين ميزان به هزار و ۸۴۰ ميليارد تومان در سال آينده خواهد رسيد.

وی افزود: اعتبارات هزينه اي از ۵۶۶ ميليارد تومان به ۶۹۵ ميليارد تومان و اعتبارات عمراني تملك استاني از ۲۵۵ ميليارد تومان به ۳۱۴ ميليارد تومان در سال آينده خواهد رسيد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: بودجه مازندران ۲۲ درصد از نظر هزينه اي و ۲۲.۷ درصد در بودجه عمراني در لايحه بودجه رشد يافته اما رتبه استان از نظر سهم‌بري بودجه يك درصد تنزل يافته است.

این مسئول بیان کرد: در حوزه تملك دارايي اعتبارات استان از ۹۳۰ ميليارد تومان به هزار و ۱۹۰ ميليارد تومان رسيده و رشد يافته است و سه درصد سهم نفت از ۴۰ ميليارد تومان به بيش از ۵۰ ميليارد تومان افزايش يافته است.

* 5500 پروژه نیمه‌تمام در مازندران داریم

غلامی‌راد با بيان اينكه در حال حاضر در مازندران 5 هزار و ۵۰۰ پروژه نيمه تمام وجود دارد از دستگاه هاي اجرايي خواست تا نسبت به اولويت بندي پروژه ها و طرح ها اقدام كنند.

دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با اشاره به ويژگي هاي لايحه بودجه تصريح كرد: بخش شركتي بيش از دو برابر دستگاه هاي دولتي منابع صرف مي كنند و سر جمع درآمدها در سال ۹۸ كمتر شده است و در حوزه واگذاري پروژه هاي عمراني، منابع افزايش يافته است.

وي بیان کرد: از نظر مصرف، هزار و ۷۰۳ هزار ميليارد تومان كل مصارف دولت در سال آينده خواهد بود كه هزار ميليارد تومان مربوط به شركت هاي دولتي است و كل هزينه هاي دولت ۳۲۰ هزار ميليارد تومان خواهد بود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي در خصوص پروژه هاي اقتصاد مقاومتي گفت:70 پروژه اقتصاد مقاومتي كه جنبه بودجه اي ندارند در دستور كار است كه 40 درصد يعني 28 پروژه درقالب پروژه 100روزه تا پايان سال97 اجرا مي شود.

این مسئول اظهار کرد: 100 پروژه مهم و استاني كه جنبه بودجه اي دارند و همچنين 30 پروژه ديگر براساس راهبرد استاندار مانند مديريت سبز ورزش همگاني و ديگر موضوعات در دستور كار قرار دارد.

غلامي راد در پایان گفت: طرح هايي كه نسبت به زمان تحقق پيش بيني شده عقب مانده و راكد هستند شناسایی شده‌اند و درصدد رفع موانع اجرايي آنها هستيم .

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: