دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
استاندار مازندران:
استاندار مازندران خطاب به شهرداران استان گفت: به‌جای جذب نیروهای بی‌کیفیت، نیروهایی جذب کنید که متخصص بوده و فکر اقتصادی و تحول‌گرا داشته باشند.
شهرداران نیروی انسانی متخصص استخدام کنند


به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان عصر روز چهارشنبه در دومین همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 80 درصد مردم با شهرداری‌ها در ارتباط هستند و از اینرو شهرداری‌ها باید احترام بیشتری برای مردم قائل شوند و به مطالبات آنها در مراجعه به شهرداری پاسخ مناسبی دهند.

وی گریزی به استخدام چند برابری نیروی انسانی در شهرداری‌ها زد و گفت: آنهایی که این نیروها را وارد می‌کنند شاید عده‌ای را راضی نگه دارند اما تعداد مخالفان بیشتر می‌شود، البته این موضوع سبب نمی‌شود که ندانیم شهرداری‌ها خیلی جاها با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

حسین‌زادگان به‌طور مستقیم به شهرداران گفت که به‌جای جذب نیروهای بی‌کیفیت، نیروهایی جذب کنید که متخصص بوده و فکر اقتصادی و تحول‌گرا داشته باشند و به اقتصاد شهر شما کمک کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه «اگر قرار است شهر و کشور خودمان را بسازیم باید یک پای ما در فرهنگ باشد و واقعا باید به بخش فرهنگی توجه کنیم»، اظهار کرد: فرهنگ غنی به ما می‌آموزد که فساد نکنیم و درستکار باشیم، فساد از جایی آغاز می‌شود که بروکراسی فاسد و زائدی در دستگاه‌ها و موسسات وجود داشته باشد.

وی از شهرداران خواست که موهبت‌های خدادادی در شهر و دیار خود را قدر بدانند و در جهت جذب گردشگر استفاده کنند و اگر شهری زیبا داشته باشیم؛ گردشگر برای زیبایی‌های استان ترمز می‌زند نه برای چاله و چوله‌های شهر!

نماینده عالی دولت در مازندران خواستار تشکیل یک کارگروه تخصصی از شهرداران و متخصصان و ارائه یک برنامه عملیاتی درست در حوزه‌های گردشگری، پسماند و فضای سبز شد.

شهرداران نیروی انسانی متخصص استخدام کنند

* کاشت یک میلیون اصله نهال از بهمن تا اسفندماه 97

استاندار مازندران همچنین از برنامه‌ریزی برای کاشت یک میلیون اصله درخت توسط اقشار مختلف ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان دولت، بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان از هشتم بهمن‌ماه تا پایان اسفندماه خبر داد که توسط 200 هزار نفر انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پسماند و زباله شهری به‌عنوان یک مشکل منطقه‌ای اشاره و اظهار کرد: نمی‌توانیم در همه شهرها کارخانه بزنیم اما استان را به 9 منطقه تقسیم کردیم، در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی گذشتهیک بحث و پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه در حدفاصل بین دو شهر یک کارخانه زباله‌سور احداث شود اما یکی از نمایندگان این‌شهرها به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.

حسین‌زادگان تصریح کرد: گفتیم بررسی شود که به‌عنوان نمونه آیا می‌شود در فاصله 500 متری بین دو شهر بلده و آمل یک کارخانه زباله‌سوز احداث شود، ابتدا باید ببینیم زمین کجا و چگونه هست، اما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده، برخوردهای احساسی را دیدیم و با ادامه این روند نمی‌توانیم مشکل و اولویت نخست استان یعنی پسماند را حل کنیم.


انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار