دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
در گفتگو با امام جمعه بابل عنوان شد
امام جمعه بابل با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با خانواده‌ها و جوانانی در سن رأی سر و کار دارد و از اینرو فشار بر این دستگاه در دوره انتخابات بیشتر است، گفت: اگر دستگاه‌های اداری روح بسیار آزادی داشتند هیچ نماینده‌ای نمی‌توانست آنها را مرعوب و نظر و خواسته‌های شخصی خود را تحمیل کند.
ضرورت ایجاد روح آزادی در دستگاه‌های اداری/ فشار انتخاباتی بر آموزش و پرورش

حجت‎الاسلام حسن روحانی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروز در دستگاه‌های اجرایی با آن مواجه هستیم دخالت قوای دیگر و افراد و عناصر دیگر در دستگاه اجرایی است، خاطرنشان کرد: دستگاه اجرایی که به‌عنوان یک قوه در کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد رییس آن بعنوان رییس جمهور با انتخاب مردم برگزیده می‌شود و وزرا و رده‌های پایین از بخشدار و دهیار و مسوولان اداره باید پاسخگوی افراد بالادست خود باشند و طبیعی است که هر مدیری کارکنان خود را انتخاب کند و در امورات خود مستقل باشد.

وی معتقد است که دستگاه قضایی باید در امر قضا در رای و داوری خود اختیار عمل داشته باشد، همین امر نیز در دستگاه اجرایی انتظار می‌رود و اگر پرسیده شود علت مشکلات در دستگاه اجرایی چیست؟ بخشی از این مسائل به دخالت‌های کسانی برمی‌گردد که با کمال تاسف در صدد اعمال این امر هستند.

خطیب نماز جمعه بابل با بیان اینکه مهمترین جلوه این دخالت‌ها در تعیین و گزینش مدیران است، افزود: بسیار برای من جای تاسف است که از یکی از وزرا شنیدم ازجمله عناصر شاخصی که در دستگاه‌های اجرایی دخالت می‌کنند نمایندگان هستند؛ برای یک مدیرکل در مازندران هر نماینده‌ای را که دیدم به تعبیر او در آستین خود یک نفر را پیشنهاد می‌دادند و اصرار یا تهدید می‌کردند که اگر گزینه آنها انتخاب نشود در مجلس استیضاح به‌راه می‌اندازیم.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه موضوع دخالت نمایندگان تنها در این دور نبوده بلکه در ادوار گذشته نیز همین طور بوده است، گفت: چند سال پیش مدیر بازنشسته یکی از نهادها نزد من آمد و همین که نشست شروع کرد به گریه کردن، می‌گفت: «در دوره‌ای که بودم خیلی از اعتبارات را با دستور نماینده وقت جابجا کردم، اعتباری که دولت تشخیص داد در فلان روستا باید هزینه شود و آن روستا نیز محتاج بود ولی ایشان به من فشار آورد و من ناچار شدم اعتبارات را از مرکزی به مرکز دیگر انتقال بدهم، می‌دانم در این رابطه گناه کردم و مردم بسیاری از روستاها در سختی هستند، آیا راه چاره‌ای است یا خیر»؟ بهاو گفتم: باید تمام پول‌هایی را که به جای دیگر بردید به مردم آن روستا بازگردانید و گرنه حقوق مردم تضییع می‌شود.

* زورگویی بیشتر شده است

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل از اینکه اکنون بیش از گذشته با این مسائل مواجه‌ایم به سراغ آموزش و پرورش شهر خود رفت و بیان کرد: در بابل یک مجموعه بزرگ آموزش و پرورش داریم، کار هزاران معلم و دانش‌آموز فلج شده بود، این اداره مدیر نداشت و البته آقای نظری برای مدتی سرپرست بودند فشار سنگین موجب شد که مدیرکل آموزش و پرورش ناچار شود یکی از معاونان خود را به‌عنوان سرپرست انتخاب کند.

این مسئول ادامه داد: دخالت‌های نمایندگان فقط مختص آموزش و پرورش نیست ودر جاهای دیگری نیز وجود دارد، دخالت‌های بسیار شدیدی که در جابجایی اعتبارات و گزینش مدیر می‌بینیم و سایه سنگین برخی قدرت‌ها که بر سر مدیران است.

امام جمعه بابل با طرح این سؤال که اگر بپرسند چرا این امور نابسامان است و به درستی عمل نمی‌شود؟ گفت: مدیر حریت لازم را ندارد و حتی مدیران بالادست آنها نیز تحت فشار هستند، برخی از افراد بلحاظ ابزار و قدرتی که نظام اسلامی به دست آنها داد این قدرت را استفاده و بر علیه برخی افراد به دلیل ابزاری که دارند، اعمال می‌کنند.

* فشار انتخاباتی بر آموزش و پرورش

روحانی افزود: این نمایندگان، دائم وزرا را به استیضاح تهدید کرده و مدیر و مدیرکل و فرد و اشخاصی را نیز زیر سؤال کامل می‌برند در حالی که به حق باید گفت آن مدیر شایسته این کم‌لطفی و بی‌مهری نیست و به کار خودش مشغول است.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران ذره‌ای به مدیران بالادست خود پاسخگو نبودند بلکه عضوی از دفتر فلان نماینده بودند، خاطرنشان کرد: حقوق این افراد و جایگاهی که دارند را نظام می‌دهد اما عضوی از دفتر فلان نماینده هستند و این، خسارت بزرگی است.

خطیب نماز جمعه بابل ادامه داد: یک‌سال به انتخابات مانده است و این فشارها بیشتر می‌شود زیرا می‌خواهند برای آرای بیشتر آن مجموعه اداری مد نظر را با همه امکانات و نیروی انسانی مرعوب خود ساخته و در اختیار خود بگیرند؛ آموزش و پرورش نیز با خانواده‌ها و با جوانانی در سن رأی سر و کار دارد و از اینرو فشار بر این دستگاه بزرگ بیشتر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل اظهار داشت: در چهل سالگی انقلاب قرار داریم، انقلابی که به ملت ما عزت و عظمت داده است، برای برپایی آن و در دوران جنگ خون‌های بسیاری تقدیم شد و پس از جنگ نیز خدمات و مجاهدت‌های فراوانی صورت گرفت ولی شاهد نوساناتی هستیم که از صدر تا ذیل اعمال می‌شود.

* ضرورت ایجاد روح آزادی در دستگاه‌های اداری

این مسوول فرهنگی با اشاره به ضرورت ایجاد آگاهی در یک ملت از رسانه‌ها خواست تا به‌دور از بزرگنمایی، واقعیت‌ها را آنگونه که هست مطرح کنند، تا ذره‌ذره مشت‌های دروغین باز شود، مردم نسبت به این جریانات اطلاع پیدا کنند و دیگر، افرادی اندیشه‌ها و خواسته‌های شخصی خود را بر مردم و نظام تحمیل نکنند.

امام جمعه بابل با اعتقاد به اینکه اگر دستگاه‌های اداری ما روح بسیار آزادی داشتند هیچ فردی نمی‌توانست نظر خود را بر آنها تحمیل کند، گفت: چه بسیار افرادی که شیرینی میز مدیریت را بر پذیرش تهدیدهای برخی نمایندگان ترجیح دادند و حاضر شدند به هر خفتی تن دهند، چه بسیار افرادی که با تهدیدات مقابله کردند، حتی پست مدیریتی خود را تحویل دادند اما به دلیل اثبات حریت‌شان باز هم در مجموعه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مدیرانی که در برابر تهدیدها مقاوم نیستند راه را برای مدیران پس از خود هموار می‌کنند و زورگویان نیز حریص‌تر می‌شوند، اگر یکی دو نفر مقاومت کنند اینها به تدریج کنار می‌روند و به دستگاه‌ها فشار نمی‌آورند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه زورگویان باید انگشت‌نما شوند و فرهنگ و فضای جامعه باید طوری باشد که به آنها جرات این کارها را ندهد، بیان کرد: بخشی از حل این مسئله را در توان خودِ مجلس می‌بینم که باید همت کرده و دستگاه نظارتی بر خودش اعمال کند، مراقب باشد تا خیانت‌هایی که می‌شنوند، خودش ساز و کاری بیندیشد تا از این دخالتها کم کند.

* نحوه پس‌گرفتن نامه‌ی استیضاح

روحانی با اشاره به استیضاح‌های عجیب نمایندگان گفت:50 نفر نامه استیضاح می‌نویسند اما آن را پس می‌گیرند، یکی از نمایندگان در این باره گفته است: «شب که می‌شود معاون وزیر تماس می‌گیرد که ما در خدمت شما هستیم، مشکل چیست؟ من هم می‌گویم: اگر فلان اعتبار را دادید و فلان مدیر را عزل یا نصب کردید حاضر به پس گرفتن امضای استیضاح هستم.» بنابراین ذره‌ذره امری را که برحسب ظاهر به‌‌عنوان اینکه آن وزیر صلاحیت ندارد تبدیل به باج‌خواهی‌های شخصی می‌شود و وقتی باج‌ها را دادند ذره‌ذره امضاها پس گرفته می‌شود!

وی بیان کرد: انصاف قضیه این است که همه نماینده‌ها اهل باج‌خواهی و تحمیل نیستند و مطلعم بسیاری از آنها افراد شریفی بوده و مسائل را درک کرده و می‌فهمند که نباید از ابزار قدرت برای مسائل فردی استفاده کنند.

امام جمعه بابل در پایان گفت: نمایندگان باید بدانند قدرتی که در دست آنهاست قدرت مردم است و مجلس به تعیبر امام، مجلس ارزش‌های یک ملت و برآمده از «الله اکبر»هاست و خودِ نمایندگان و مسئولان نظام نباید بگذارند خیانت‌هایی از مجلسیان صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار