دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵
رییس سازمان دامپزشکی در سفر به مازندران خبر داد
رییس سازمان دامپزشکی از ریشه‌کنی بیماری خطرناک طاعون پی.پی.آر تا 10 سال خبر داد و گفت: بعد از ریشه‌کنی طاعون گاوی، ریشه‌کنی این مورد که بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نام دارد، اتفاق بزرگی است که کمک زیادی برای بخش تولید است.
ریشه‌کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تا 10 سال آینده در کشور

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا رفیعی‌پور روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اداره‌کل دامپزشکی مازندران اظهار امیدواری کرد که این ساختمان بتواند مرکز فرماندهی برای تحقق اهداف حیاتی سازمان دامپزشکی در مازندران باشد.

وی با بیان اینکه اپیدمی بیماری تب برفکی در سال 94 خسارتهای سنگینی را به بار آورد و آنفلوآنزای پرندگان نیز در سالهای 95 و 96 خسارت چند هزار میلیارد تومانی را به صنعت دام و طیور زد، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در ادارات کل دامپزشکی با کنترل بیماری تب برفکی و آنلوآنزا به ازدیاد تولید کمک کردیم، زیرا اگر این موضوع کنترل نشود در حوزه شیر و گوشت دچار نوسانات شدیدی خواهیم شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سال گذشته به دلیل بروز سونامی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، 25 میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار را از دست دادیم و امسال با کنترل وضعیت، هم 25 میلیون قطعه به چرخه بازگشته و هم به دلیل پیش‌بینی آنفلوآنزا، تولید جوجه‌ریزی و تخم مرغ را حتی مازاد بر آن داریم.

رفیعی‌پور با اشاره به اشتغال به‌کار 38 هزار نیروی سازمان دامپزشکی اظهار کرد: این نیروها در تمام نقاط کشور حضور دارند و نقطه‌ای از کشور نیست که همکاران دامپزشکی نباشند.

وی با بیان اینکه از یک کشور صرفاً وارد کننده در بخش گوشت و ماهی و مرغ و لبنیات اکنون به صادرکننده این مواد غذایی تبدیل شده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگرچه اکنون گوشت قرمز را وارد می‌کنیم اما در سال 95 یک میلیون و 400 هزار راس دام زنده را صادر کردیم.

رییس سازمان دامپزشکی با اعلام اینکه 35 سال پیش در حوزه تولید خوراک دام تنها 19 کارخانه داشتیم و اکنون این تعداد به 640 کارخانه رسیده است، افزود: سازمان دامپزشکی در یک‌سال و نیم گذشته در حوزه کنترل بیماری‌های استراتژیک مثل تب مالت، هاری و تب برفکی در مجموع بین 37 تا 70 درصد کاهش کانون داشته است.

این مسئول از ریشه‌کنی بیماری خطرناک طاعون پی.پی.آر تا 10 سال خبر داد و گفت: بعد از ریشه‌کنی طاعون گاوی، ریشه‌کنی این مورد که بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نام دارد، اتفاق بزرگی است که کمک زیادی برای بخش تولید است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 37 درصدی واردات گوشت قرمز در کشور، اظهار کرد: تاکنون 145 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 240 هزار تن گوشت قرمز از 5 قاره وارد کشور شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه نیاز کشور با واردات 140 تا 150 هزار تن گوشت قرمز تامین است، تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم که واردات گوشت، بین 170 تا 180 هزار تن برای کشور کافی‌ست و مردم نگران تامین گوشت قرمز نباشند.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 12 میلیون راس ذبح دام در همین زمان داشتیم، افزود: این میزان، امسال به 11 میلیون رسیده است که اختلاف یک میلیونی، رقم بالایی نیست.

رییس سازمان دامپزشکی در پایان گفت: 97 درصد میزان تامین داروی دام، طیور و ماهی و 95 درصد واکسن دامی و 30 درصد واکسن طیور در داخل تولید می‌شود و مجموع واکسن‌های دام و طیور 60 نوع است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها