دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۸
یادداشت سردبیر
همیشه همین‌طور است، یک سال مانده به انتخابات مجلس، نمایندگان فعلی که مترصد شرکت در انتخابات دور بعد هستند به تکاپو می‌افتند، اما به تکاپو برای عزل و نصب‌هایی مطابق میل خود، در این تلاش نفسگیر! تیر و ترکش‌ها به سمت برخی ادارات و سازمان‌ها بیشتر است، یعنی از همین حالا فصل سرد باج‌خواهی بهارستانی‌ها آغاز شده است!
فصل باج‌خواهی بهارستانی‌ها

آوای خزر - آزاده بابانژاد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه 98 برگزار می‌شود و ماه‌هاست که مهره‌چینی‌ها و عزل و نصب‌های نمایندگان فعلی و فعالیت‌های محسوس و نامحسوس کاندیداهای احتمالی آغاز شده است.

کاندیداهای نمایندگی مجلس و نمایندگان فعلی سنگ تمام گذاشته‌اند، هر جا که حضور فردی را برخلاف میل خود یا مانعی در راه رسیدن به مقاصد انتخاباتی خود می‌بینند او را حذف می‌کنند و منفعت جمع برای آنها مهم نیست.

یکی از بزرگترین جمعیتی که در انتخابات ایران از آغاز تاکنون دارای اهمیت بوده و خواهد بود، فرهنگیان هستند و از اینرو می‌بینیم که همواره در سیبل گلوله‌های انتظارات نابجا قرار دارند.

این تندروی‌ها و خواسته‌های نامعقول نمایندگان تا جایی پیش رفته است که مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش در یکی از توئیت‌هایش آورده است: « دخالت برخی از نمایندگان مجلس در امور داخلی آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها به حد غیرقابل تحمل رسیده. مدیران تحولگرای آموزش و پرورش، تحت فشار انتصابات قومی و قبیله‌ای هستند. آموزش و پرورش، سازمان رای کسی نیست»!

برخی نمایندگان نیز صحبت از استعفای وزیر آموزش و پرورش را به میان آوردند و شائبه‌هایی در این زمینه شکل گرفت، اما سید علی ادیانی از جمله نمایندگانی بود که اعلام کرد:«استیضاح وزیر آموزش‌ و پرورش را به مصلحت نمی‌دانم و بر این موضوع تاکید دارم و برای آن دلایل متعددی وجود دارد».

علی نجفی خوشرودی دیگر نماینده مازندران از حوزه انتخابیه بابل که روزگاری دیپلمات بوده است، اکنون به دنبال سهم‌خواهی از آموزش و پرورش است و مدام می‌خواهد مطالبات خود را بر مدیر آموزش و پرورش بابل و گاه‌گاهی بر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تحمیل کند، نجفی البته برخی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی در مازندران را نیز مورد تهدید قرار داده است.

خواسته‌های نجفی تا جایی پیش رفت که مدیر آموزش و پرورش بابل علی‌رغم شایستگی‌هایی که داشت، به بخش دیگری منتقل شد و برای پیشگیری از تنش‌ها، اسفندیار نظری معاون متوسط اداره‌کل آموزش و پرورش با حفظ سمت، سرپرست این اداره است، البته در روز شنبه فردی را به عنوان مدیر انتخاب کردند اما باز هم به مذاق آقای نماینده خوش نیامد.

تهدیدات و استفاده از قدرت تنها مختص نجفی نیست بلکه یک عملکرد مسری است که برخی دیگر از نمایندگان نیز به آن دچار هستند، نمایندگانی که می‌خواهند کرسی خود در انتخابات یازدهم را ثابت نگه دارند. رفتارها و عملکردهای این روزهای نمایندگان و دستپاچگی آنها نشان از تخلف‌های پیدا و پنهان دارد.

نماینده دیگری در همین مازندران پاپیچ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از شهرستان‌ها شده است، او دلیل قانع‌کننده‌ای برای برکناری این مدیر لایق و ازقضا هنرمند ندارد اما برای فرد نالایق و غیرهنری که می‌خواهد جایگزین او کند، دلیل روشنی دارد!

به‌راستی نمایندگان قرار است تا کجا پیش بروند؟ پارتی‌بازی‌ها و سفارش‌های نمایندگان و مسوولان قدرت‌طلب از آموزش و پرورش تا جایی پیش رفته که مطالبات آنها نقل محافل شده است، اما روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز پاسخ درستی می‌دهد؛ نظری در توئیت خود در نامه‌ای که به‌عنوان نمونه مدیر یکی از مؤسسات به مدیرکل آموزش و پرورش قم درباره درخواست پست مدیریتی برای خواهرش ارسال می‌کند، خطاب به مدیرکل می‌نویسد:«جناب شیخ الاسلام با سلام و تبریک ولادت پیامبری که مانند مردم عادی زندگی می کرد، لطفا اگر نامه منتشره استاد خسروپناه صحت دارد، بفرمایید مانند سایرین از طریق روال قانونی مسیر انتقال را طی کنند تا حق معلمانی که برادر و عمه و خاله‌ای در قدرت ندارند، ضایع نشود. ارادتمند مرتضی نظری»

روزهای سختی تا پایان انتخابات 98 در انتظار مدیران استانی، شهرستانی و کابینه دولت است، با وضعیت پیش‌آمده، این انتخابات بیش از آنکه سرنوشت کاندیداهای نمایندگی مجلس را مشخص کند، سرنوشت مدیران کل، استانداران و کابینه دولت را مشخص می‌کند! و این یعنی یک سرنوشت شوم، بهتر است کمی بیدار باشیم و اجازه ندهیم افرادی به نام نماینده با اسب سرکش خود بر اندیشه‌های دیگران بتازند و استقلال و آزادی عمل را از آنها بگیرند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار