دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
استاندار مازندران در نشست شورای اداری استان اعلام کرد
استاندار مازندران در جمع اعضای شورای اداری استان از دستیابی به یک مدل توافقی برای انتخاب منطقه آزاد در مازندران خبر داد، وی همچنین با اشاره به پیام رهبری خطاب به مردم ایران، امید اجتماعی را کلیدواژه سخنان ایشان خواند، استاندار مازندران از حضور حماسی مردم استان در 22 بهمن 97 که با رشد 25 درصدی همراه بود، قدردانی کرد.
دستیابی به مدل توافقی در منطقه آزاد مازندران/ «امید اجتماعی» کلیدواژه پیام رهبری/ رشد 25 درصدی حضور مردم مازندران در 22 بهمن

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان در یازدهمین نشست شورای اداری مازندران که پیش از ظهر امروز در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به حضور باشکوه و پُرشور مردم مازندران در راهپیمایی 22 بهمن از رشد 25 درصدی حضور مردم در این روز گفت و اینکه هر جا تهدیدی صورت می‌گیرد مردم به صحنه می‌آیند.

وی از ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، کارگروه‌های مربوطه، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و امنیتی و اطلاعاتی و سپاه مازندران همچنین مردم ولایی استان لاله‌خیز مازندران در این حماسه ملی قدردانی کرد.

رییس شورای اداری مازندران، کلیدواژه پیام رهبری به مردم ایران در ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی را «امید اجتماعی» عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب ناامیدی را آفت دانستند، امید اجتماعی نیز به مدیران بستگی دارد تا با ایجاد رضایت‌مندی در مردم و کاهش مشکلات آنها، این مهم را تحقق بخشند.

استاندار مازندران همچنین انتخاب حسین حسن‌نژاد به سمت معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی مازندران را تبریک گفت که برنامه‌هایی را براساس تجربیات و تخصص فردی دارد و امیدوار است دوره موفق و درخشانی در حوزه سیاسی امنیتی مازندران باتوجه به انتخاباتی که در پیش داریم، را داشته باشد.

* مازندران را «پاکیزه» به مسافران تحویل دهیم

حسین‌زادگان در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر از طرح «مازندران پاک» سخن به میان آورد که در ستاد تسهیلات سفر باید تدابیری برای آن با همکاری دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، سمن‌ها، و دستگاه‌های مربوطه اتخاذ شود تا اینکه مازندران برای یک‎سال پاکیزه بماند و با همین شکل به مسافران تحویل داده شود تا برای سال‌های آینده این پاکیزگی بماند.

وی همچنین با اشاره به کاشت یک میلیون اصله درخت تا پایان سال در مازندران اظهار کرد: مرحله نخست آن انجام شده و تا پایان سال به برنامه تعیین‌شده دست پیدا می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران از ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی خواست که در مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه برق تلاش کنند زیرا در سال گذشته هزار مگاوات کسری برق داشتیم که البته به‌دلیل حجم مسافران بوده است.

حسین‌زادگان از صنعت، معدن و تجارت، اصناف و تعزیرات حکومتی خواست که نظارت دقیق‌تر و هدفمندتری در تنظیم بازار و کاهش فشار مالی بر مردم داشته باشند.

* به مدل توافقی در منطقه آزاد مازندران دست یافتیم

وی درباره نشست چهارشنبه‌شب که با مجمع نمایندگان مازندران درباره مسائل مهم استان ازجمله پسماند، وضعیت راه‌ها(آزادراه تهران شمال) و انتخاب منطقه آزاد داشتند، اظهار کرد: در منطقه آزاد به مدل توافقی رسیدیم که به‌زودی با نامه 12 نماینده، نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار نوشته می‌شود که کمترین حواشی و اختلاف نظر را داشته باشد.

استاندار مازندران از وجود 80 هزار همیار پلیس و عضویت 100 هزار دانش‌آموز در سمن‌های دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورشگفت که دستگاه‌ها باید سهم خود را از سمن‌ها مطالبه کنند و با کمک آنها بتوانند در فرهنگ‌سازی مسائلی مانند کاهش پسماند، تصادفات، و کاهش مصرف انرژی موفق شوند.

* شهروندان در سامانه «نمتا» مشارکت کنند

حسین‌زادگان با اشاره به راه‌اندازی سامانه نمتا (نظام مشارکت توسعه استان) خواستار معرفی این سامانه به تمامی شهروندان شد تا از تجربیات و تخصص آنها در پیشرفت استان بهره گرفته شود.

وی همچنین از کاربری غیرمجاز اراضیکشاورزی گفت و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خواست تا در اولین فرصت نشستی را با معاون عمرانی استان داشته باشد.

رئیس شورای اداری مازندران همچنین از محیط زیست خواست تا همکاری بهتری با سرمایه‌گذاران داشته باشد زیرا گلایه‌مندی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

* نقاط حادثه‌خیز مازندران ایمن شوند

این مسؤول با اشاره به شمار قابل توجه تصادفات منجر به فوت در استان خواستار پایان دادن به وضعیت نامناسب نقاط حادثه‌خیز استان شد ضمن اینکه اعلام کرد به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان، 50 نقطه حادثه‌خیر استان در مرحله اولویت قرار دارد که بیش از 30 مورد آن تا پایان سال ایمن‌سازی می‌شود.

استاندار مازندران در پایان خواستار توجه ویژه به کارخانجات تعطیل‌شده یا در حال تملک از سوی بانک‌ها شد و بیان کرد: 169 کارخانه در این وضعیت قرار داشتند که تاکنون 18 مورد آن از مرحله تملک بانک خارج شدند.

* بازرسی‌ها و نظارت‌ها در بازار، بیشتر شود

به گزارش آوای خزر، در آستانه ماه پایانی سال قرار داریم و نشست‌های اخیر در سطح استانی بیشتر پیرامون رفع مشکلات مردم و افزایش سطح رضایت‌مندی آنهاست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران از تشدید گشت‌های نظارت بر بازار و برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی برای تأمین نیازمندی‌های شب عید مردم خبر داد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی‌ها و نظارت‌ها را بیشتر کند.

حسن خیریان‌پور با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اینکه در مرحله گذار از جنگ اقتصادی هستیم، بر ضرروت همراهی دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف توسعه استان با رعایت مواردی ازجمله صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری و همکاری برای در اختیار قراردادن امکانات و زیرساخت‌های دولتی به یکدیگر، تأکید کرد.

* همه دستگاه‌ها در طرح «مازندران پاک» مشارکت کنند

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه مازندران یکی از مقاصد گردشگری کشور است، اظهار کرد: امکانات رفاهی اولیه (سرویس بهداشتی و نمازخانه) و زیباسازی شهر در حال انجام است.

مهدی رازجویان با یادآوری اینکه تا پایان سالجاری یک میلیون اصله نهال در مازندران کاشته می‌شود، گفت: مرحله اول در بین راههای مواصلاتی کاشته شد و پس از آن در مناطق شهری کاشته می‌شود که از 28 بهمن‌ماه آغاز استارت آن را داریم.

وی درباره پاک نگه‌داشتن معابر و تحقق طرح «مازندران پاک»، از همه دستگاه‌ها و صنوف خواست در این زمینه همکاری کنند تا مازندران برای یکسال پاکیزه بماند و به همین شکل تحویل مسافران داده شود.

* دوایر دولتی در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران نیز در سخنانی با اشاره به وجود هزار و 447 دوایر دولتی وابسته به برق منطقه‌ای مازندران اعم از مجتمع‌های تفریحی، ادارات و نهادها، خواستار معرفی نماینده ممیزی انرژی به شرکت برق منطقه‌ای مازندران شد تا نظارت بر میزان مصرف در ادارات صورت بگیرد.

کیوان فرح‌زاد افزود: باید از خودمان شروع کنیم. اینکه فکر کنیم در سال 98 چراغ اداره‌ای تا شب روشن باشد و ما به مردم و کارخانجات خاموشی بدهیم این کار را نمی‌کنیم هرچند از شهروندان و شهرک‌های صنعتی می‌خواهیم برای کاهش مصرف برق همکاری کنند.

وی بیان کرد: هزار و 159 مسجد و حسینیه در مازندران داریم که برق آنها رایگان است، برخی از آنها دارای کولرهای ایستاده پُرمصرف هستند که باید در شرایط پیک مصرف، استفاده از آن را کاهش دهند.

* مدیران جدید استان معرفی شدند

در این جلسه با قدردانی از آقایان حکیمی، مظفری، واحدی، طالبی، سید وجیه‌الله موسوی و سید جواد موسوی در مدت مسئولیت‌شان، آقایان اسماعیل محمدی به عنوان مدیرکل حوزه استاندار، عباس مهدوی مدیرکل روابط عمومی استانداری، محمد محمدی تاکامی سرپرست سازمان همیاری و شهرداری‌های، سبحان رجب‌پور مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ساری، عبدالرضا سنگاری سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر و علی اصغرپور سرپرست مخابرات منطقه مازندران معرفی شدند.

در این نشست از حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به پاس زحمات و خدمات بی‌دریغ ایشان در عمل به نیات واقفان و همکاری با ادارات و نهادها با تقدیم لوح سپاس، قدردانی شد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار