دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
گزارش/ نهمین نشست شورای اداری مازندران
نشست شورای اداری اسفندماه مازندران با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد، معاونی که به عنوان یک حقوق‌دان به اقتصاد بیمار کشور اعتراف و بر ضرروت علاج آن تاکید کرد و با سؤال یکی از سردفتران حقوقی مازندران مواجه شد که پرسید: آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان برای دفاع از حقوق مردم و مطالبات حقوقی روزمره مردم چه کردند و چقدر نگرانند؟

از اعتراف معاون حقوقی رئیس‌جمهور به اقتصاد بیمار تا حقوقدانی که پرسید: آقای روحانی نگران مردم هستند؟

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نهمین نشست شورای اداری استان مازندران با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و آقایان اسماعیلی، رضیان و ادیانی از نمایندگان مازندران، در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه در 5 سال گذشته اقتصاد بیمار بود و حتماً باید علاج شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و اثرگذاری ارز، افزایش قابل اعتنایی در قیمت‌ها نداشتیم.

لعیا جنیدی با اشاره به تحریم‌های بانکی آمریکا علیه ایران و اینکه اگر کشوری با ایران رابطه تجاری برقرار کند آنها را تحریم می‌کند، افزود: در این وضعیت باید کانال‌های مالی را حداقل برای کالاهای اساسی ایجاد و ارتباطات مالی موجود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: دولت برای تعادل در حوزه اقتصادی برای خرید مایحتاج عمومی مردم ارز دولتی اختصاص داد، ولی باز هم به دلیل اقتصاد بیمار این کار دولت نیز نتوانست کمک زیادی به تعادل قیمتی در بازار بکند.

این مسئول با بیان اینکه فقدان وزارت بازرگانی در حمایت و هدایت بخش خصوصی احساس می‌شود، تشکیل وزارت بازرگانی را گام مهم قوه مققنه برای کمک به دولت و مردم دانست.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به جمعیت زیاد ورودی اعم از مسافر و مهاجر و توریست در هر تعطیلی و در طول سال به مازندران، گفت: موضوع پسماند این استان باتوجه به جمعیت بالای مسافران مورد توجه است لذا در رابطه با پسماند هر طرحی که باشد استقبال می‌کنیم.

*** اخذ موافقت جهانگیری برای مطالعه طرح آزادراه ساحلی مازندران

استاندار مازندران در این نشست با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران اظهار کرد: گردشگری در استان به صورت انبوه و در بازه زمانی مشخص و نقاط خاص مازندران جریان دارد، هزینه‌های بسیاری را به استان تحمیل می‌کند و به زیرساخت‌های استان آسیب می‌زند.

احمد حسین‌زادگان افزود: این حضور انبوه مسافران برای مازندران دارای تبعات اجتماعی است به طوری که ازدحام جمعیت در منطقه ای خاص، زندگی مردم ما را در آن ایام مختل می‌کند، مشکل زباله دوچندان می‌شود، لذا برای برنامه‌ریزی و بهره‌مندی درست و موثر از این ظرفیت، باید از اعتبارات و حمایت خاص برخوردار باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به بحث آزادراه ساحلی در مازندران بیان کرد: دستوری را از جهانگیری برای مطالعه این طرح دریافت کردیم.

وی با اشاره به شرایط خاصی که در مازندران داریم به عنوان نمونه فاصله 1500 متری دریا و کوه به‌ویژه در غرب استان، بیان کرد: در بخش حریم‌ها نیاز به نگاه حقوقی متفاوتی داریم و فواصل باید مورد بازنگری قرار بگیرند و مردم و سرمایه‌گذاران متضرر نشوند.

*** توجه به معیشت مردم در روزهای پایانی سال

نمایندگان مازندران حاضر در نشست شورای اداری استان استان نیز در سخنانی به بیان مطالب روز پرداختند، آنها از بحث داغ انتقال آب دریای خزر به سمنان و اجماع و وحدت نمایندگان در مخالفت با این طرح گفتند، در بخشی از سخنان خود نیز به ضرورت حفاظت از جنگل و آب و خاک اشاره کردند، موضوع پسماند استان نیز مورد توجه قرار گرفت و اینکه قرار بود 2 هزار میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته شود اما به هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

توجه به سرمایه‌های اجتماعی استان، وجود معادن غیرمجاز، مهاجرت بی‌رویه، دستیابی به مدل توافقی برای منطقه آزاد تجاری در مازندران برای سه بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار و همچنین ضرورت توجه به معیشت مردم در روزهای پایانی سال و اینکه دولت باید حقوق شهروندی مردم و تامین امنیت غذایی و اجتماعی و اقتصادی آنها را فراهم کند؛ از دیگر مواردی بود که از سوی سه نماینده حاضر در شورای اداری مازندران عنوان شد.

*** آقای روحانی چه‌قدر نگران مردم هستند؟

رئیس کانون سردفتران مازندران در این نشست با بیان اینکه دولت باید به مطالبات مردم توجه داشته باشد و صداهای اعتراض مردم را بشنود، اظهار کرد: سؤال این است که آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان برای دفاع از حقوق مردم و مطالبات حقوقی روزمره مردم چه کردند و چقدر نگرانند؟

رضا شعبانی افزود: به نظر می‌رسد آقای روحانی نه تنها خود را بدهکار مردم نمی‌دانند که حتی بر مردم منت هم دارند.

وی بیان کرد: ما انقلاب کردیم که الگو باشیم، انقلاب نکردیم که خود را با کشورهای همسایه مقایسه کنیم، به نظر می‌رسد یا گامی برداشته نشد و یا حداقل بوده که بازتاب اجتماعی آن را نمی‌بینیم.

*** حضور مدیرعامل زمین و مسکن در معارفه جایگزین خود در استانداری مازندران

به گزارش آوای خزر، در این نشست که علی نبیان معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز حضور داشت، حکم معاونت مهدی رازجویان که از سوی وزیر کشور به پیشنهاد استاندار مازندران به سمت معاون عمرانی استاندار مازندران منصوب شد؛ تقدیم ایشان گردید.

علی نبیان هم اکنون مدیرعامل سازمان زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی است. وی در سخنانی حل مشکل افت فشار یا قطعی گاز، تأمین منابع مالی محورهای مواصلاتی قطعه اول آزادراه تهران به شمال، پیگیری بحث پسماند مازندران و تأمین اعتبار برای چند پروژه زباله‌سوز و کمپوست استان را ازجمله مواردی دانست که در دوران مسئولیتش پیگیری شده است.

گزارش از آزاده بابانژاد

تصاویر جلسه:


انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار