دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وی ابتکار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نظام پذیرش پیشنهادها را خارج کردن آن از ساختار اداری و بروکراتیک عنوان و خاطرنشان کرد: همه مجموعه به صورت مجازی طراحی و دبیرخانه آن از شهرستان ساری خارج و به یکی از شهرستان‌ها واگذار شده است.
خارج‌کردن نظام پذیرش پیشنهادها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ساختار بروکراتیک

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دکتر محمد پنبه‌چی امروز در نخستین جشنواره استانی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها و ثبت تجربه کارکنان سلامت اظهار کرد: نظام پذیرش سالهاست که در مجموعه سازمان اداری وجود دارد اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران پروژه بزرگی را در دانشگاه و حوزه مدیریتی به عنوان مدیریت دانش یا مدیریت دانش سازمانی انجام داده است.

وی ابتکار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نظام پذیرش پیشنهادها را خارج کردن آن از ساختار اداری و بروکراتیک عنوان و خاطرنشان کرد: همه مجموعه به صورت مجازی طراحی و دبیرخانه آن از شهرستان ساری خارج و به یکی از شهرستان‌ها واگذار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیش از ۷۰ واحد خدمتی و ۲۰ هزار کارمند دارای پتانسیل بالایی در حوزه دانش سازمانی است، بیان کرد: این دانشگاه فعالیت‌های متعددی را در حوزه بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، پژوهش، غذا و دارو، منابع مالی و ... دارد که نیازمند مدیریت دانش جهت ثبت و استفاده تجربيات براي ديگران است.

پنبه‌چی با اعلام اینکه ارائه نظرات و پیشنهادات به صورت مجازی سبب افزایش صد برابری نظرات شده است، گفت: ریل‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام شده است و پیشنهادهای ارائه شده نیز با نگاه کارشناسانه بررسی می‌شوند تا بتوانیم دستاوردهای مناسبی داشته باشیم.

وی هدف از برگزاری جشنواره استانی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها و ثبت تجربه کارکنان سلامت را ترویج فرهنگ ارائه انتقاد و پیشنهاد و به اشتراک گذاشتن تجربه های موفق توسط کارکنان عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: مسیر و دوره جدیدی برای شکوفاشدن سازمانی آغاز شده است و برای رسیدن به ایده‌آل در این حوزه باید این اطمینان را به کارکنان خود بدهیم که پیشنهاد، نظر و انتقاد آنها محترم شمرده می‌شود و به نقطه اي بايد برسيم که حوزه‌هاي مختلف سازمان براي رفع مشکلات خود از پيشنهادات و تجربيات موفق کارکنان کمک بگيرند.

وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سومین کنفرانس ملی تحول و نوآوری سازمانی و اولین جشنواره ملی تاپ در نظام سلامت کشور عنوان دانشگاه برتر در زمینه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها و ثبت تجربه کارکنان را کسب کرد و در این زمنیه جزو سه دانشگاه برتر کشور است.

در پایان از کارکنانی که پیشنهاد و تجربه موفقی را در سامانه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات به ثبت رسانده بودند با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ 1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معصومه پوراهنگرثانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
0
0
توصیه به شستشوی وپاک کردن راه هوایی نوزادان نارس بویژه در موارد دریافت اکسيژن با سرم شستشو و پوار کردن جهت پیشگیری از انسداد و خشکی وگرفتگی بینی که منجر با افت سطح اکسيژن خون می‌شود
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: