دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
نشست خبری قبل از شهرآورد 82؛
سرمربیان تیم‌های پرسپولیس و استقلال معتقدند بازی جمعه فردا زیبا و البته همراه با گل است.
به گزارش آوای خزر،؛ برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از بازی تیمش با استقلال گفت: افتخار بزرگی است که ما یک طرف بازی بزرگ شهرآورد هستیم و موقعیت فعلی ما در جدول و نتایجی که تا این لحظه در لیگ گرفته‌ایم بهترین دعوتنامه برای هواداران پرسپولیس برای بازی فرداست و افتخار می کنیم که فردا در حضور صد هزار نفر بازی می‌کنیم و توان خود را می گذاریم تا در نهایت هوادارانمان را خوشحال کنیم.
وی ادامه داد: کامیابی‌نیا به علت محرومیت و رضا خالقی‌فر به علت مصدومیت در مسابقه فردا غایب هستند البته وضعیت عالیشاه هم هنوز مشخص نیست که به بازی فردا می رسد یا خیر.                            
برانکو افزود: ما 19 بازی است که بدون شکست هستیم ولی بازی در مقابل استقلال شرایط خاص خود را دارد چرا که مهم نیست که کدام تیم در کجای جدول قرار دارد، استقلال در تمام فصل در صدر جدول بوده ولی ما امیدواریم بتوانیم در مسابقه فردا در ابتدا عملکرد خوبی داشته باشیم و در نهایت 3 امتیاز بازی را به دست آوریم.
وی درباره اینکه طارمی گفته ، پرسپولیس در این هفته خوب تمرین نکرده و احتمال بردش در مقابل استقلال کم است، گفت : ‌باید بازیکنان را درک کرد و ما به همراه استقلال خوزستان و استقلال تهران برای قهرمانی می‌جنگیم و طبیعی است که در آستانه این بازی بزرگ هیجان و عصبانیت بازیکنان بیشتر می‌شود طبیعی است که طارمی نگران بازی فردا باشد اما بخش مثبت این صحبت این است که ما طی امروز و فردا کاملا آماده می‌شویم تا در مقابل استقلال در بهترین سطح قرار بگیریم.       برانکو درباره از دست دادن موقعیت‌های گلزنی تیمش در بازی رفت در مقابل استقلال هم گفت:  این مشکل در کل فصل با ما بوده که موقعیت‌های زیادی را از دست داده ایم اما با کار و تلاش در گذشته و حال تلاش می‌کنیم تا بتوانیم قدر موقعیتهای گلزنی را بدانیم البته در شهرآورد مهم است که شما حتی از موقعیت‌های نصفه و نیمه هم استفاده مناسب کنید.
سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت : ما سیاستی نداریم و نمی‌خواهیم سیاسی بازی کنیم ، در شهرآورد انتظارات همه بالاست و ما یک مسئولیت داریم که به هواداران‌مان پاسخ مثبت و خوبی بدهیم.
وی تأکید کرد : ‌طبیعی است که به خاطر هیجانات این مسابقه تمرینات بازیکنان سخت می شود  اما خوشحالم که بازیکنانم احساس کرده‌اند که فضای عصبی را کنترل کرده و به درکی برسند که با این مسئله مقابله کنند و اطمینان دارم که در 24 ساعت آینده این وضعیت به نفع ما خواهد بود و شرایط به سود پرسپولیس پیش خواهد رفت.
وی درباره اینکه کمیته انضباطی اعلام کرده با متخلفان احتمالی بازی فردا برخورد سختی خواهد کرد و آیا این موضوع باعث کم شدن هیجان بازی نمی‌شود ، گفت : به هر حال طبیعی است که  مراکزی که بازی‌ها را سازماندهی می‌کنند دل‌شان می‌خواهد که همه چیز در بهترین شکل برگزار شود. بازی قبلی ما با استقلال همه چیز از لحاظ بازی، فضای استادیوم، رفتار بازیکنان و حتی تماشاگران عالی بود و انتظار داریم که فردا شهرآورد در فضایی مطلوب برگزار شود.
برانکو درباره قضاوت محسن ترکی در بازی فردا هم گفت: درباره داور‌ها حرف نمی‌زنم و به آنها احترام می‌‌گذارم و به سلامت آنها معتقدم و می‌دانم که آنها برای بهترین قضاوت به ورزشگاه می‌آیند اما به هر حال اشتباه برای هر کسی پیش می‌آید اما قبل از هر چیز به کار خودمان فکر می‌کنیم و روشی که می‌خواهیم فردا بازی کنیم.
برانکو در پایان درباره حضور علی پروین در تمرین روز گذشته پرسپولیس افزود: پروین به عنوان بزرگترین اسم پرسپولیس و فوتبال ایران به تمرین ما آمد و از ما حمایت کرد و افتخار بزرگی نصیب ما شد و طبیعی است که این مسئله انگیزه ما و بازیکنان را مضاعف خواهد کرد.
سرمربی استقلال تهران هم گفت ترسی از شهرآورد ندارم و  هیچ وقت بازیکنانم را با ترس به میدان نمی‌فرستم.
پرویز مظلومی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس افزود:با صحبت کردن در مورد شهرآورد، می‌توان خیلی حرف‌ها را مطرح کرد، اما حساسیتی که بین هواداران دو تیم وجود دارد، به بازیکنان نیز منتقل می‌شود. در نیمه اول کار تاکتیکی صورت نمی‌گیرد و در نیمه دوم تدابیر تاکتیکی به نحو مطلوب‌تری رعایت می شود.
سرمربی آبی پوشان گفت: به دنبال این هستیم که بازی خوب و تماشاگرپسندی را در شهرآورد ارائه دهیم و رضایت هواداران‌ خود را جلب کنیم. امتیاز این بازی خیلی حیاتی است و می‌تواند پشتوانه خوبی برای دو تیم باشد تا در ادامه به قهرمانی برسند.
وی گفت: برد و باخت در این بازی برای هواداران جدا از موضوع قهرمانی اهمیت دارد. در مدتی که در اردو بودیم، پرسپولیس را به خوبی تحلیل کردیم و بچه‌ها به خوبی با نقاط ضعف و قوت حریف آشنا هستند ، امیدوارم از این شناخت در زمین مسابقات بهره ببریم.
مظلومی درباره اینکه استقلال در بازی مقابل سپاهان بد بازی کرد و این موضوع هواداران را برای این بازی نگران کرده است هم گفت: هواداران استقلال نگران بازی فردا نباشند، شرایط هر مسابقه با بازی دیگر فرق می‌کند. بازیکنان ما در بازی با سپاهان در نیمه اول خیلی خوب بودند اما در نیمه دوم احتیاط کردند و این احتیاط به‌خاطر شهرآورد بود. شرایط بازی فردا فرق خواهد کرد و شما نباید به اوضاع و نتایج قبل دو تیم کاری داشته باشید. در این بازی همه اتفاقات در زمین بازی رخ می‌دهد.
وی درباره اینکه شانس پرسپولیس برای برد بیشتراست ،گفت : موافق این مسئله نیستم. در بازی رفت اوضاع تیم ما خیلی بهتر بود و فاصله امتیازی زیادی با پرسپولیس داشتیم اما دیدید که حساسیت بازی چقدر بر کیفیت آن تاثیر داشت و اتفاقات در زمین رقم خورد. هم اکنون این حساسیت‌ها بیشتر شده است و دو تیم از لحاظ امتیازی با یکدیگر برابر هستند.
مظلومی در پاسخ به این سوال که آیا تیم برنده قهرمان لیگ خواهد شد؟ گفت: اینطور نیست. برنده شهرآورد راهش برای قهرمانی هموار خواهد شد. نباید غافل شد، چون تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان، تراکتورسازی ، ذوب آهن و حتی نفت شانس قهرمانی دارند.
وی ادامه داد: در بازی رفت هم به علت اینکه پرسپولیس عقب بود با تمام قوا به روی دروازه ما حمله می‌کرد و با عث شد تیم عقب بکشد ، شما دیدید که آنها توانستند در وقت های اضافه
گل تساوی را بزنند. در این شهرآورد با تمام قوا تیم را روانه میدان خواهم کرد. در دور رفت تماشاگران از فوتبال دو تیم لذت بردند، چون هر دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.
سرمربی استقلال با بیان اینکه اشتباه ما این بود که در اول فصل توقعات را بالا بردیم،گفت: اول فصل تمام امتیازات را جمع کردیم و پرسپولیس در اواخر لیگ امتیاز جمع کرد، دوست داریم  بازی‌های خود را ببریم اما تیم‌های دیگر که مقابل ما قرار می‌گیرند، با تمام قوا به میدان می‌آیند. شما هم در بازی‌های قبل دیدید که تیم‌ها همیشه مقابل استقلال تدافعی بازی می‌کردند. اول فصل شرایط خوبی داشتیم اما در نیم فصل دوم شرایط خوبی را پیدا نکردیم.
وی در پاسخ به اینکه گفته شده استقلال قرار است فردا به خاطر عدم تعهدات حامی مالی سازمان لیگ به میدان نرود، گفت: در جریان این موضوع نیستم، مدیریت باشگاه باید در این خصوص نظر بدهد. اگر مدیرعامل تشخیص بدهد که فردا بازی نکنیم ما هم مطیع او خواهیم بود.
سرمربی استقلال با بیان اینکه حرف‌های بازیکنان پرسپولیس سیاستمدارانه است،گفت:آنها درس سیاست را خوب خوانده‌اند. این صحبت‌ها به نظرم نوعی رد گم کردن است. همیشه در فوتبال یاد گرفتیم که هیچ وقت در این فضاها وارد نشویم.
وی گفت: روزبه چشمی را در اختیار نداریم که به نظرم جای خالی‌اش احساس خواهد شد و محسن کریمی هم به علت مصدومیت در اختیار نداریم. 
سرمربی آبی پوشان پایتخت ضمن الگو دانستن رفتار هواداران در بازی رفت گفت: آنها در بازی رفت یک الگو بودند. کاری که برای هادی نورزی انجام شد، هماهنگ شده بود. به نظرم رقابت همیشه داخل زمین است و بیرون زمین شاید اتفاقاتی بیفتد. این بازی یک بازی بین‌المللی است. بعد از نشست خبری بازی رفت تماشاگران را تحسین کردم. امیدواریم به امید خدا فردا روند آنها ادامه داشته باشد،به هر حال اخلاق همیشه حرف اول را می‌زند.
مظلومی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه علی پروین دیروز در تمرینات پرسپولیس حاضر شد و آیا پیشکسوتان شما هم در تمرین استقلال حضور خواهند یافت؟ گفت: پیشکسوتان ما هم حمایت کردند. قرار بود آنها ظهر امروز در اردو  حاضر شوند اما به علت نداشتن وقت کافی این موضوع به تمرین بعد از ظهر موکول شد. 20 دقیقه اول تمرین را هم آزاد کردم تا رسانه‌ها برای پوشش خبری بیایند.
وی درخصوص این موضوع که فردا قرار است در حاشیه مسابقه اقداماتی برای حفظ محیط زیست انجام شود، گفت: مردم همیشه رعایت می‌کنند و نشان داده‌اند که همیشه در کارهای حفظ محیط زیست فرهنگ خوب دارند و همیشه رعایت می‌کنند.

تصویر نشست خبری سرمربیان سرخآبی
******


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار