دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
نایب رئیس هیأت مدیره جامعه آزمایشگاهیان بالینی ایران
نایب رئیس هیأت مدیره جامعه آزمایشگاهیان بالینی ایران، گفت: با نحوه اجرای واگذاری آزمایشگاه‎های دولتی به بخش خصوصی مخالفت کردیم و از مسئولان خواستیم که اگر در برنامه دولت قرار است واگذاری انجام شود؛ باید به آزمایشگاهیان واگذار شود.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسن قجاوند در همایش روز آزمایشگاه که به مناسبت گرامیداشت حکیم جرجانی با حضور جامعه آزمایشگاهیان مازندران در سالن آیت‎الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: چند سالی است که جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور (جابک) فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه‎های خود را بر روی محورهایی از جمله قرار دادن این شغل در لیست مشاغل سخت و زیان‎آور، پیگیری قانون ارتقای بهره‎وری کارکنان بالینی، ادامه تحصیل آزمایشگاهیان از کارشناسی به دکترای علوم آزمایشگاهی و پیگیری مشکلات بخش خصوصی و مشارکت در بازرسی از آزمایشگاه‎های خصوصی قرار داده است.
وی در مورد واگذاری آزمایشگاههای مراکز دولتی به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم این واگذاریها در بسیاری از شهرها در حال اجرایی است؛ اما به‎شدت با نحوه اجرای آن مخالفت کردیم و از مسئولان خواستیم که اگر در برنامه دولت قرار است واگذاری انجام شود؛ باید به آزمایشگاهیان واگذار شود تا این مراکز متضرر نشوند.
** وجود 180 آزمایشگاه دولتی و غیردولتی در مازندران
قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با حضور در جمع آزمایشگاهیان مازندران با اشاره به وجود 180 آزمایشگاه دولتی و غیردولتی در این استان، گفت: باید هماهنگی بهتری بین جامعه بالینی و علوم آزمایشگاهی صورت بگیرد و در این زمینه سرمایه‎گذاری خوبی انجام شود.
وی آزمایشگاهیان را قشر مظلوم پزشکی معرفی کرد که هم تعرفه‎های آزمایشگاهی نسبت به سایر رشته‌های پزشکی افزایش معقولی نیافته و هم حقوق مکفی دریافت نمی‎کنند.
در پایان همایش روز آزمایشگاه در مازندران از آزمایشگاهیان منتخب با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.
در حاشیه این همایش نیز با حضور حسن قجاوند، نخستین دوره انتخابات مجمع عمومی جامعه آزمایشگاهیان مازندران برگزار شد تا مازندران نیز بتواند مشکلات آزمایشگاهیان را به صورت رسمی‎تر به اطلاع مقامات بالاتر برساند و از اختیارات بهتری برخوردار باشد.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها