دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
رئیس منابع طبیعی گلوگاه خبر داد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه از کشف 6 دهم متر مکعب چوب جنگلی از جنس «راش» توسط افراد فرصت طلب و سودجو در این شهرستان خبر داد.


نقی عباسیان در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در شهرستان گلوگاه، گفت: یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در گشت شبانه هفته جاری موفق به کشف 6 دهم متر مکعب چوب جنگلی از جنس راش توسط افراد فرصت طلب و سودجو در گلوگاه و دستگیری متخلف شدند.


وی همچنین از تخریب دو فقره کوره ذغال غیرمجاز در روستای نصرت‌‌آباد در نهم اردیبهشت جاری خبر داد و افزود: مالكان غيرمجاز كوره ذغال روستای نصرت آباد با قطع درختان جنگلي و سوزاندن آن در اين كوره، نسبت به تهيه زغال اقدام و درآمد حاصل از آن را صرف معاش زندگي مي كردند كه با حكم دادگستري و حضور دادستان، رئيس محيط زيست و فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه این دو واحد كوره ذغال غيرمجاز، تخريب شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: در ماه‌های گذشته دو خودرو نیسان حامل چوب‌آلات جنگلی غیرمجاز توسط نیروهای گشت و مراقبت این اداره، کشف و متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

عباسیان ادامه داد: با سرکشی و بازدید مستمر از کارگاه‌های چوب‌بری واقع در حوزه استحفاظی توسط مأموران حفاظت این اداره، عرصه برای مصرف چوب‌های قاچاق و غیرقانونی تنگ شده است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد یکساله خود در این اداره در گلوگاه خاطر نشان کرد: ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه از ابتدای تاسیس این اداره تا کنون در شهرستان، موفق به کشف مقدار 53 متر مکعب چوب آلات جنگلی که فاقد پروانه و ضرب چکش بوده شدند و 15 متخلف نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه با تقدیر از فرهنگ بالای مردم گلوگاه در حفظ منابع طبیعی و عرصه های ملی، از همکاری با گروه‌های مردم‌نهاد و دوست‌داران طبیعت و محیط زیست خبر داد و یادآور شد: شهروندان گلوگاهی دوستدار سرمایه ملی بوده و  با طبیعت مهربان هستند.
وی در پایان گفت: مسیر و جاده‌های فرعی جنگل در محور مواصلاتی دامغان به گلوگاه در مسیر توسکا چشمه، به‌ منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده توسط افراد فرصت‌طلب مسدود می باشد.
علی عباسیان‌ رستمی 23 اسفند ماه 93بعنوان نخستین مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلوگاه منصوب شد.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار