دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
در جلسه بررسی وضعیت نیروگاه شهیدسلیمی و جاده دسترسی آن به نکا مطرح شد
در جلسه بررسی وضعیت نیروگاه شهید سلیمی نکا و جاده در حال ساخت نیروگاه به نکا، بر کاهش مصرف مازوت در این نیروگاه به حدود 5 درصد میزان فعلی و اتمام جابجایی تأسیسات و ایمن‎سازی در جاده مذکور تا دو ماه آینده تأکید شد.


به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، عصر پنجشنبه جلسه ای بمنظور بررسی وضعیت نیروگاه شهید سلیمی و جاده‌ای که این نیروگاه را به نکا متصل می‌کند؛ در فرمانداری نکا برگزار شد، در این جلسه ابتدا علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس دهم، اظهار داشت: باید هماهنگی و همگرایی در دستگاههای اجرایی برای تحقق اهداف و پیشرفت و توسعه کشور باشد.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم شبکه گاز یا برق را به بخش کوهستانی ببریم، در صورتی که منابع طبیعی و محیط زیست همکاری نکنند، نمیتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم، لذا هماهنگی جزو لاینفک یک مدیریت مطلوب در یک شهرستان بوده و بدون آن، ماموریتها به خوبی پیش نرفته و زمان دست یافتن به نتیجه پروژه ها، طولانی می‌شود.



*** میزان مصرف مازوت در نیروگاه نکا به حدود 5 درصد در سال 96 برسد
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به اینکه مازوت نیروگاه شهید سلیمی باید حذف شود و این از تعهدات منطقه و درخواستهای مردمی است، گفت: با وزارت نفت هماهنگی کردیم که تا سال 96 میزان مازوت باید به حدود پنج درصد برسد و البته این میزان هم برای موضوع پدافندی است که اگر اتفاقی برای گاز افتاد، از مازوت استفاده شود.
شاعری ادامه داد: یک میلیارد  لیتر سوخت مازوت با میزان بالای گوگرد، در نیروگاه مصرف می شود که تبعاتی را در بارانهای اسیدی و و آلودگی خاک ایجاد میکند، اگر نشتی صورت بگیرد؛ بستر خاک و آبهای زیرزمینی را از بین میبرد؛ درست نیست که در این عصر بیاییم مازوت مصرف کنیم.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا نابودشدنی نیست، از یک نقطه باد می زند و به جای دیگر می‎رود، اکنون دور حاصل از سوخت مازوت جو را آلوده میکند.




*** جابجایی تأسیسات و ایمن‎سازی در جاده نیروگاه به نکا تا دو ماه آینده انجام شود
در ادامه جلسه به موضوع جاده دسترسی نکا به نیروگاه شهید سلیمی نکا پرداخته شد و مقرر گردید که تا پایان دهه فجر 95، مردم بتوانند ثمره تلاش مسئولان را در این پروژه ببینند.
جعفر احمدی فرماندار نکا نیز با بیان اینکه در مسیر تعریض جاده نکا به نیروگاه باید لوله‎های انتقال مازوت و آب جابجایی شوند، گفت: ایمن‌سازی راه یا جابجایی خطوط لوله باید تا دو ماه آینده صورت بگیرد، همچنین شرکت مادر تخصصی برق و نیروگاه شهید سلیمی برای اجرای کوتاه‌مدت تونل بتنی برای سه‌راهی تازه‎آباد باید در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد که جابجایی تأسیسات در این محور باید تا دو ماه آینده و با فوریت عملیاتی شده و برای فعالیتهای اساسی آن نیز اعتبارات لارم برآورد شود و از سوی وزارت نیرو جذب اعتبار انجام بگیرد.




*** احداث 11 دوربرگردان در برنامه تکمیل جاده نیروگاه به نکا قرار دارد
علی اکبر ییلاقی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران نیز در این جلسه گفت: چهار بانده کردن جاده نیروگاه به نکا از مصوبات هیئت دولت بوده و باید در مسیر 27 کیلومتر اجرا شود که ایمن‌سازی درقسمتهای مختلف با هماهنگی دستگاه های مربوطه در دست اقدام قرار گرفته است.
وی ادامه داد: جاده نیروگاه به نکا از جاده های شریانی مازندران به لحاظ قرار داشتن شرکتهای نفتی، پایانه های حمل و نقل و عبور و مرور انواع ماشینهای سنگین است، از طرفی نیز روستاهای زیادی در این مسیر قرار دارند و جاده خطرناکی محسوب می‎شود، لذا ضمن ایمن‎سازی باید 11 دوربرگردان در این مسیر احداث شود که دو مورد از آنها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید با بررسی بیشتری انجام شوند.





در پایان مقرر شد تا کارشناسان شرکت آبفای روستایی در حین اجرای جابجایی و ایمن‌سازی خطوط لوله آب در جاده نیروگاه به نکا حضور داشته باشند و در صورت حوادث احتمالی، به‎سرعت اقدامات لازم را انجام دهند، شرکت انتقال خطوط نفت نیز نسبت به ایمن‌سازی یا جابجایی تأسیسات خطوط بنزین در این مسیر اقدام کند، برای اجرای کوتاه مدت تونل بتنی برای سه راهی تازه‌آباد نیز شرکت مادر تخصصی برق با نیروگاه نکا متعهد شدند که در مدت یک هفته بررسیهای لازم را انجام دهند و برای فعالیتهای اساسی نیز اعتبارات لازم را برآورد کرده و از وزارت نیرو تا یکماه آینده جذب اعتبار شود.
در پایان نیز تأکید شد تا تمامی ایمن‎سازی‌ها، جابجایی یا تعریض در محور نیروگاه به نکا تا دو ماه آینده انجام شود.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار