دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در جمع خبرنگاران به موضوعات مختلفی پاسخ داد، وی درباره تغییر استاندار مازندران عدم موافقت خود را اعلام کرد، از مافیای تغییر کاربری اراضی و واردات بی‎رویه محصولات کشاورزی، مخالفت با انتقال آب دریای خزر به سمنان و به صدا درآمدن آژیر قرمز در بهره‌برداری از سفره‌های آب زیرزمینی گفت.



به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، علی‎محمد شاعری امروز در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های مختلف مازندران با تسلیت شهادت سه تن از محیط‎بانان کشور، اظهار داشت: در زمینه دفاع از حقوق محیط‎بانان و جلوگیری از حوادث اینچنینی، پیشنهاداتی را مطرح کردیم که امیدواریم به نتیجه برسد.
وی با اشاره به تغییر کاربری اراضی، آن را یک چالش خواند و افزود: مجلس باید قوانین سختگیرانه‌تری را وضع کند تا کشاورزی اقتصادی شود و به سمت تغییر کاربری نرود.
شاعری با بیان اینکه مافیای تغییر کاربری در کشور به صورت سازمان یافته وجود دارد، تصریح کرد: یک ویلا در بهترین نقطه شمال در دل جنگل یا در منطقه غیرمسکونی ساخته می‎شود و پس از چند سال دستور تخریب آن داده میشود، این در حالی است که سیستمهای نظارتی خیلی دقیق هستند و مو را از ماست میشکند، اما چطور میتوانند ساخت و سازها را نادیده گرفته و پس از اینکه با اعتراضات مقامات درجه یک کشور مواجه می‌شوند، اقدامی را در جهت بازگرداندن کاربری انجام میدهند.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: مدیران باید مراقب بدنه مجموعه مدیریتی خود باشند تا مافیایی که در بیرون است، با زد و بند، کاربری‌های اراضی کشاورزی را تغییر ندهد، زیرا این اراضی سرمایه‌های مهمی محسوب می‎شوند.
** میتوان مانع از واردات بی‎رویه در فصل برداشت محصولات کشاورزی شد
وی درباره عرضه و تقاضا در بازار و ضرورت تنظیم آن برای عدم خسارت به دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده، گفت: در تنظیم عرضه و تقاضا حتی در نیروی کار نیز مشکل داریم، در خدمات و صنعت نیز به همین نحو است، در حالی که میتوان این موضوع را مدیریت کرد، به عنوان مثال؛ کیفیت خودروهای داخلی با اینکه خوب نیست اما واردات خودرو تنظیم میشود، آنوقت چطور است که واردات در بخش کشاورزی تنظیم نشده و موقع برداشت محصول با واردات بی‌رویه برنج مقابله نمی‌شود.
شاعری ادامه داد: در زمان پیک برنج باید واردات این محصول ممنوع شده و توزیع محصولات وارداتی باید مورد نظارت باشد، اما در این بخش به وطیفه نظارتی خود عمل نکردیم.
عضو خانه ملت با اشاره به فیش حقوقهای نجومی برخی مدیران کشور، آن را از نوادر روزگار توصیف و اظهار کرد: به جز محکوم کردن این موضوع، دولت باید با برخورد جدی‌تر وارد عمل شود و به عنوان یک فساد اداری با آنها برخورد کند.
** تأثیرات منفی تغییر استاندار بیشتر از تأثیرات مثبت است
این نماینده شمالی درباره تغییر استاندار مازندران گفت: این تغییر ممکن است تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد و در هر صورت، در سال آخر کار دولت، تأثیرات منفی آن بیشتر است و تا استاندار جدید بیاید و با فضای جدید آشنا شود، مشکلاتی ایجاد میشود که از تبعات تغییر استاندار باید به تغییر سایر مدیران نیز اشاره کرد.
وی بیان کرد: موافق این تغییر نیستم و معتقدم وقتی که با تذکر و اصلاح میتوانیم شرایط بهتری را فراهم کنیم؛ بر طبل تغییر نباید بزنیم و در حال حاضر ربیع فلاح گزینه خوبی برای ادامه فعالیت در استان است.
شاعری درباره احداث پالایشگاه نفت در مازندران گفت: کک‌سازی سوادکوه و پالایشگاه بهشهر و کیاسر از جمله مجوزهایی بود که صادر شده اما کاری انجام نشده است.
وی با بیان اینکه مدیران استانی باید آمار درستی را به وزارتخانه‌های مربوطه ارسال کنند، افزود: ارسال آمار غلط به تهران به نفع استان نیست و به مرور زمان دچار چالش می‎شویم.
** خشکی میانکاله پیامد بدی برای شمال دارد
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: در بخش محیط زیست با چالش‌هایی ازجمله بیابان‌زایی، تخریب جنگل، بحران آب، ریزگردها، آلودگی هوا، سر و صدا، خشک شدن تالاب‌ها و پسروی آب دریای خزر مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه خشکسالی در تالاب بین‌المللی میانکاله نیز پیامد بدی برای شمال دارد و شاهد پسروی آب دریای خزر و توسعه نامتوازن در شمال هستیم، افزود: آب و محیط زیست دو بحران اصلی در کشور هستند و اگر این دو بحران را قبول کنیم که البته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور آن را قبول کرده است، باید مدیریت خود را برای این دو بحران به‌کار بگیریم.
** برخی‌ها محیط زیست را محیط ایست میدانند
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: ریزگردها، 23 استان کشور  و تالاب‌ها را تحت تأثیر قرار داده، در حالی‎که تالاب‎ها 10 برابر اکوتوریسم‌های کشاورزی صرفه اقتصادی برای کشور دارند، اما به این موضوع اهمیتی داده نمی‎شود؛ به‌عنوان مثال در سه سال قبل، عده‌ای خواستند تا وسط تالاب میانکاله را آسفالت کنند.
این مسؤول ادامه داد: در گذشته به جنگل‌ها خرابه و به مرتع کاله می‌گفتند و ارزش زیادی برای آنها قائل نبودند، اما اکنون چنین فرهنگ‌هایی وجود نداشته و محیط زیست نیز کار خود را پیدا کرده است.
وی بیان کرد: برخی‌ها محیط زیست را محیط ایست می‌دانند، اما باید بدانند این بخش در مقابل توسعه قرار نداشته، بلکه مکمل یکدیگر هستند.
** ضرورت تنفس در جنگل‌های شمال و زاگرس
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار کرد: راه عبور از بسیاری از مشکلات کشور، توسعه بخش کشاورزی بوده و با اقتصادی کردن کشاورزی  و توسعه صادرات‌محور می‌توانیم سهم کشاورزی را در تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار به‌مراتب بیشتر از میزان فعلی افزایش دهیم.
شاعری با بیان اینکه کشاورزی ایران در سطح نیمه‌صنعتی قرار دارد، افزود: اقتصاد کشاورزی ایران سامان درستی ندارد، تراز تجاری در بخش کشاورزی رو به افزایش بوده و واردات ما بیشتر از صادرات است، تولیدات صادرات‎محور نیز نداریم، زیرا کیفیت لازم را نداشته و قابلیت رقابت با محصولات خارجی را در بازار هدف ندارند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 164 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی در کشور داریم که 90 درصد آن مربوط به بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است، گفت: در جنگل‌های زاگرس و شمال باید تنفس جنگل‎ها را داشته باشیم، در 50 سال گذشته به‌طور میانگین سالانه 100 هزار هکتار از منابع طبیعی کشور از بین رفته و سالانه 50 هکتار بیابان‎زایی داریم.
** بهره‌برداری بالا از سفره‌های آب زیرزمینی در کشور
شاعری با بیان اینکه حدود 60 درصد حوزه‎های آبخوان یا دشت‌های کشور بحرانی است، تصریح کرد: اگر شاخص تنش آبی در کشور تا 40 درصد باشد در وضعیت استاندارد هستیم، اما اکنون در کشور حدود 96 میلیارد مترمکعب از سفره‌های آب زیرزمینی در حال بهره‎برداری بوده و به 104 میلیارد مترمکعب نیز رسیده که این نسبت بالای 80 درصد است، لذا در این بخش از خط بحران نیز گذشته‌ایم و به نقطه آژیر قرمز رسیده‎ایم.
وی بیان کرد: میزان بهره‌برداری‎ها از سفره‌های آب زیرزمینی زیاد است و از فناوری‎های خوبی استفاده نکرده‌ایم، در حالی‌که در دنیا از 60 درصد منابع آبی استفاده می‌شود، اما در ایران 90 درصد است.
** مافیای تغییر کاربری اراضی به صورت سازمان‌یافته وجود دارد
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع تغییر کاربری اراضی، گفت: این موضوع یک چالش جدی است، مجلس باید قوانین سخت‌گیرانه‌تری را وضع کند، مجلس و دولت باید کشاورزی را اقتصادی کنند تا کشاورزان به سمت تغییر کاربری نروند.
وی بیان کرد: مافیای تغییر کاربری در کشور به صورت سازمان‌یافته وجود دارد، چگونه است که یک ویلا در بهترین نقطه شمال در دل جنگل یا غیرمسکونی ساخته می‎شود و پس از چند سال دستور تخریب داده می‌شود.
شاعری ادامه داد: این‎ها در حالی است که سیستم‌های نظارتی خیلی دقیق هستند و مو را از ماست می‌کشند، اما چه‎طور می‌توانند ساخت و سازها را ندیده و پس از اینکه با اعتراضات مقامات درجه یک کشور مواجه می‌شوند، اقدامی را برای بازگرداندن کاربری انجام می‌دهند.
وی اظهار داشت: مدیران باید مراقب بدنه مجموعه زیر پوشش خود باشند تا مافیایی که در بیرون است، با زد و بند کاربری‌های اراضی کشاورزی را تغییر ندهند، زیرا اراضی کشاورزی سرمایه‎های کشور هستند.
** با انتقال آب دریای خزر به سمنان مخالف هستم
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مخالف انتقال آب دریای خزر به سمنان هستم، اگر قرار باشد که آب دریاچه خزر شیرین‌سازی شود، باید آب مورد نیاز مردم منطقه خود را تأمین کند، اکنون از ساری تا بندرگز دچار بحران آب است و به صلاح نیست که به استان دیگری منتقل شود.
علی‌محمد شاعری درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان، اظهار کرد: مخالف این طرح هستم، زیرا دریاچه خزر، یک دریاچه بسته است و در این شرایط اگر استحصال و شیرین‎سازی شود، غلظت آن افزایش و درجه حرارت آب افزایش می‎یابد.
وی افزود: اگر دولت اصرار به تأمین آب سمنان دارد، می‎تواند از پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد استفاده کند، زیرا این پروژه در حال انجام بوده و مسیر سخت خود را نیز پیموده است.
این مسؤول ادامه داد: آدرس‌های غلط را در این زمینه به دولت دادند، البته نظرات خود را به دولت ارائه دادیم و اعلام کردیم که هزینه اجرای این خط انتقال به‌مراتب از هزینه انتقال آب خلیج فارس بیشتر است، لذا انتقال آب خزر به سمنان به صلاح نیست.
شاعری بیان داشت: اگر قرار باشد که آب دریاچه خزر شیرین‌سازی شود، باید آب مورد نیاز مردم منطقه خود را تأمین کند، اکنون از ساری تا بندرگز دچار بحران آب است و به صلاح نیست که به استان دیگری منتقل شود.
وی تصریح کرد: براساس گزارش‌های انجام‎شده، وضع آب در سمنان بحرانی نیست و برخی از سفره‎های آب آن بهتر از شرق کشور و خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی بوده و برداشت آب از سفره‎های آب زیرزمینی در سمنان به‌مراتب کمتر از سایر مناطق است.
در این جلسه، مدیرکل دامپزشکی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای مازندران به بیان آماری از حوزه مدیریتی خود پرداختند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار