دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
گزارش/
همایش روز خبرنگار اصحاب رسانه مازندران شب گذشته در آمل برگزار شد و این همایش حرف‎ها و زیبایی‎های زیادی با خود به‌همراه داشت؛ از خبر بازداشت یکی از خبرنگاران تا اهدای هدیه جشنواره به سوژه خبری.





به گزارش آوای خزر از شهرستان آمل، همایش بزرگ روز خبرنگار به همت استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات مازندران به میزبانی شهرستان آمل در سالن پذیرایی«اریکه آریایی» برگزار شد.
این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی، سپس پخش کلیپی به مناسبت روز خبرنگار آغاز شد.


یکی از خبرنگاران پیشکسوت استان با تقدیر از مسئولانی که به همایش روز خبرنگار آمدند و گلایه از آنهایی که نیامدند، گفت: مشکلات مطبوعات و رسانه‌های مازندران در دو بخش است؛ یکی عدم درک صحیح از کاربرد کار خبرنگار است و دوم اینکه خبرنگار باید بطور حرفه‌ای وارد این حرفه شود، باید با آگاهی و اطلاعات کامل وارد یک جلسه شود، زیرا فردی که آگاهی از حوزه کاری خود ندارد، یا سکوت می‎کند و یا سؤالات نامربوط می‎پرسد، لذا در این بخش با چالش جدی مواجه هستیم.
آقای کوشکی با اشاره به وجود 630 خبرنگار و 58 نشریه در مازندران، اظهار داشت: اعطای مجوز مطبوعات آنقدر ساده و بی‎اهمیت شده است که به هر فردی که دارای مدرک کارشناسی باشد، حتی اگر چیزی از خبرنگاری نداند؛ تعلق می‌گیرد و نتیجه آن را در تعداد زیادی از نشریات با کارکرد پایین که حتی یک مطلب مردمی ندارند و تعداد بالای خبرنگار هستیم که از 630 خبرنگار عضو خانه مطبوعات، به‎سختی می‎توان 70 یا 80 خبرنگار را انتخاب کرد.
وی با طرح این سؤال که بودجه‌های فرهنگی ادارات به کجا می‎رود، افزود: برای خرید بنرهایی که بعضاً نیازی به آنها نیست، هزینه‌های زیادی پرداخت می‌شود اما تنها «اشک تمساح» به خبرنگاران می‎رسد.
این پیشکسوت عرصه خبر، خواستار ساماندهی خبرنگاران با کمک استانداری مازندران شد تا شرایط موجود کیفی‎سازی شود.


** برای رضای خدا و مردم قلم بزنید
امام جمعه آمل با تبریک روز خبرنگار گفت: اگر نگاهی به رسانه‌های جهان بیندازیم؛ می‎بینیم که قدرتهای استکباری به مدد رسانه‎ها به ظلم و وحشی‎گری در دنیا می‎پردازند، آنها آل سعود کودک‎کش را به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می‎کنند و حتی سازمان ملل نیز با همین دلارها، اصحاب رسانه را در ید قدرت خود گرفته است.
حجت‌الاسلام مرتضوی خطاب به خبرنگاران مازندرانی گفت: اما شما برای مردم و رضایت خدا قلم بزنید، زیرا این کار شما عزت و آقایی در دنیا و آخرت است.


** تقدیر از خانواده شهید لقمانی
در بخش دیگر از همایش روز خبرنگار، از خانواده شهید لقمانی شهید عرصه رسانه که از دیار نکا در شرق مازندران برخاسته است، تجلیل و هدیه‎ای به مادر بزرگوار این شهید تقدیم شد.
در این بخش، متن زیبایی از شهید و زبان حال مادر شهید لقمانی با پخش کلیپی از تصاویر مربوط به این شهید رسانه، قرائت شد.
لازم بذکر است که به مناسبت روز خبرنگار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و هیئت همراه بر سر مزار شهید لقمانی و مرحوم جابر معافی خبرنگار و سرپرست فقید خبرگزاری فارس مازندران حضور یافته و با قرائت فاتحه و اهدای گل، یاد این دو قهرمان رسانه مازندران را گرامی داشتند.


** خبرنگاران، انتقاد را از تخریب تفکیک کنند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جمع خبرنگاران مازندران با تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار، خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران در جامعه، ناشی از این حقیقت است که منادیان روشنی و آگاهی هستند و در ارتقای آگاهی جامعه نقش بی‎بدیلی دارند.
علیرضا یونسی‎رستمی افزود: خبرنگار باید با ایجاد اعتماد، اطمینان و امیدافزایی، بر مدار صداقت، امانت‎داری، اخلاق‌مداری و عقلانیت حرکت کند و به یاد داشته باشد که رسالت او آزاداندیشی است.
وی با بیان اینکه نقش و قدرت رسانه‎ها از قدرت اقتصادی و سیاسی افزون‌تر است، اظهار داشت: مردم، عظیم‎ترین سرمایه یک دولت و ملت و یک جامعه و حکومت به‎شمار می‌روند.
معاون استاندار مازندران، از رسانه‌ها خواست تا امید و اعتماد را در جامعه افزایش داده و انتقاد را از تخریب، تفکیک کنند.
یونسی‌رستمی، تبریک استاندار مازندران را به اصحاب رسانه مازندران ابلاغ کرد و گفت: آقای ربیع فلاح در سیمینار اقتصاد مقاومتی در تهران حضور دارند و نتوانستند در این همایش حضور داشته باشند.
وی که بخش دیگری از سخنان خود را به بیان چکیده‌ای از اقدامات دولت در مازندران اختصاص داده بود، اظهار داشت: بزرگترین مرکز ماهایان خاویاری به وسیله بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید به نتیجه رسید، مجوز صادرات لبنیات بویژه کاله آمل کارسازی و به روسیه صادر شد که این روند در سایر محصولات نیز ادامه خواهد داشت.
معاون استاندار مازندران در پایان گفت: برای پیشرفت مازندران، راهی جز وحدت، همدلی و غلبه بر آسیب‌های اجتماعی نداریم و اصحاب رسانه می‌توانند نقش بی‎بدیلی در پردازش این مسائل داشته باشند تا مشکلات حل شود.



** رونمایی از کتاب تاریخ مطبوعات مازندران
بخش بعدی همایش روز خبرنگار به رونمایی از کتاب تاریخ مطبوعات مازندران اختصاص داشت و با حضور شهردار، رئیس شورا و یکی از اعضای شورای شهر آمل رونمایی شد.
این کتاب، کار مشترکی از آقایان یوسف الهی و شهرام قلی‌پور گودرزی است که تاریخ مطبوعات مازندران از عصر ناصری تا انقلاب اسلامی را مورد تحقیق و پژوهش قرار داده و به چاپ رساندند.



** قرائت بیاینه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها
بخش پایانی از مرحله نخست مراسم روز خبرنگار در مازندران به قرائت بیانیه پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های این استان توسط استاد بهرام‌پور داور ارشد جشنواره اختصاص یافت.
وی در مجموع کیفیت این دوره از جشنواره را نسبت به دوره‎های قبل از اهمیت زیادی برخوردار دانست اما به ضعف‌های آن از جمله در بخش مصاحبه اشاره کرد که باید به استاندارد لازم برسد.
داور ارشد جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‎های مازندران تصریح کرد: مطبوعات استانی از حیث گرافیک نقص‌های زیادی دارند و باید کلاس‌های آموزشی در بخش طراحی گرافیک و نشریات برای فعالان این حوزه، برگزار شود.



** اهدای هدیه روز خبرنگار به «سوژه»
بخش دوم همایش روز خبرنگار در مازندران به معرفی منتخبان جشنواره و اهدای هدایا اختصاص یافت، در این بین نیز یکی از خبرنگاران هدیه خود را به سوژه خبری یعنی پسر کوچولوی معلول به نام «امیرحسین» تقدیم کرد.
خانم کلثوم فلاحی با این اقدام خداپسندانه و مهمتر از آن با گفتن شرح حال سوژه خود و دعوت از امیرحسین به بالای سن که بدلیل معلولیت با ویلچر آمده بود؛ سبب شد تا مسئولان نیز آستین همت بالا بزنند و هر کدام به نوبه خود سهمی در کمک به این پسر و خانواده او داشته باشند.
خانم فلاحی در جشنواره قبلی نیز هدیه خود را به ساخت بیمارستان ماهک برای کودکان سرطانی اهدا کرده بود.



** وقتی شکایت از رسانه‎ها در بخش جرایم رایانه‎ای مورد بررسی قرار می‎گیرد!
سینا قربانی از خبرنگاران فعال و یکی از برگزیدگان جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها پس از دریافت هدیه خود، گفت: چرا مشکلات حقوقی مانند شکایت از مطبوعات یا خبرگزاری‎ها باید به جای بررسی یا محاکمه از سوی مراجعی که قوانین مطبوعات و خبرگزاری‎ها را می‎دانند (دادگاه مطبوعات)؛ اکنون از سوی مراجع مربوط به جرایم رایانه‎ای و فضای مجازی انجام می‎شود و ارزش رسانه‎ها که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند را پایین می‌آورند؟؟!!
در این مراسم، خبر بازداشت یکی از خبرنگاران مازندرانی اعلام شد و مورد انتقاد قرار گرفت، این خبرنگار به دلیل پرداختن به یکی از موضوعات روز و نقد آن، روز خبرنگار را در بازداشتگاه سپری کرده است!
گفتنی است در این مراسم معاون استاندار مازندران، مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل روابط عمومی استانداری،مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری،مدیرکل امور اجتماعی استانداری، فرمانداران و مسئولان ادارات و نهادها حضور داشتند.

تصاویر:










































انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار