دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا اعلام کرد
رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: ضرورت دارد که هزار مترمربع فضا در بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) و ۵۰۰ تا ۷۰۰ مترمربع نیز به فضای اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) نکا اضافه شود.
به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، علیرضا خانجانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران بالاترین میزان چاقی را در کل کشور دارد، اظهار داشت: افراد دارای اضافه وزن و چاق، مستعد ابتلا به بیماریهای قلبی- عروقی، افزایش چربی خون، پُرفشاری خون، تنگی نفس، دیابت، نقرس، سنگهای صفراوی، درد مفاصل، نارسایی کلیوی، سکته‌های قلبی و مغزی و برخی از سرطان‌ها هستند.
وی با اشاره به راههای پیشگیری از چاقی، گفت: کاهش وزن باید تدریجی و حدود نیم کیلو در هفته باشد، از رژیمهای خیلی سخت، کم کالری و خودسرانه نیز باید پرهیز کنیم، همچنین باید 2 تا 5 روز در هفته، هرکدام به مدت ۳۰ دقیقه تحرک و فعالیت بدنی منظم با شدت متوسط داشته باشیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا با اشاره به اینکه با افزایش سن، بطور طبیعی کاهش سوخت و ساز چربی‌ها در بدن ایجاد و منجر به ایجاد چاقی می‌شود، لذا افراد باید در همه سنین بویژه در کهنسالی ورزش را جدی بگیرند.
استفاده از رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌جات و سبزی‌جات تازه، آرام غذا خوردن و خوب جویدن غذا،نرمش‌های مکرر، حفظ آرامش و پیشگیری از تنش‌های روانی، استفاده از همه گروههای غذایی(نان و غلات، گوشت، میوه ها، سبزیجات، شیر و لبنیات) در طول روز، استفاده از مواد غذایی به صورت آب پز، پرهیز از مصرف مواد غذایی مثل فست فودها، غذاهای چرب، پُرنمک، نوشابه‌های گازدار و چیپس و نوشیدن روزانه ۶ الی ۸ لیوان آب، ازجمله مواردی بود که این مسئول به‌عنوان عوامل مؤثر در چاقی نام برد.
وی با اشاره به تأثیر خواب مناسب در روح و روان آدمی، تصریح کرد: خیلی از سردردها به دلیل بی‌خوابی و کم خوابی‌ها است، بهترین زمان خواب ساعت ۱۰ شب تا اذان صبح است.
خانجانی با اعلام اینکه ۱۳۰ بهورز روستایی، ۱۷ پزشک و ۱۸ ماما در نکا مشغول کار هستند، گفت: ۴ پایگاه اورژانس و یکی بیمارستان دولتی در این شهرستان مستقر است که در سال گذشته، ۷ هزار و ۲۹۱ بیمار بستری داشتیم، ۶ هزار نفر به بخش دیالیز مراجعه کردند و میزان اشتغال تخت بیمارستانی در نکا نیز 120 درصد است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد که هزار مترمربع فضا در بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) و ۵۰۰ تا ۷۰۰ مترمربع نیز به فضای اورژانس اضافه شود که در این راستا، نقش مشارکت مردمی بی‌بدیل است، اما کافی نیست.
این مسئول گفت: مرکز بهداشت چلمردی با ۳۰ درصد و مرکز دیگری در کمیشان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه از اول تا ۳۱ مرداد ماه بعنوان کمپین شهروند سالم، با شعار توقف چاقی داریم، افزود: آمار چاقی در شهر و روستا تا حدی نزدیک به یکدیگر است و امیدواریم که بتوانیم با برنامه‎ریزی مناسب، این مشکلات را رفع کنیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا اظهار امیدواری کرد که بتوانیم شهرستان نکا را پایلوت بهورز طب سنتی کنیم.
وی با بیان اینکه جمعیت درمانی نکا ۱۵۰ هزار نفر است، افزود: مجموع جمعیت این شهرستان نیز  ۱۱۸ هزار نفر است.
خانجانی در پایان اظهار امیدواری کرد: همانطور که بیمارستان امام حسین(ع) نکا از سطح 3 به یک ارتقا داده شد، انشاالله این مجموعه خدماتی درمانی را از لحاظ نظافتی نیز به سطح یک برسانیم.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار