دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
فرمانده نیروی انتظامی مازندران در جمع خبرنگاران:
فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: یکی از اساسی ترین ارکانی که میتواند در حوزه امنیت پایدار نقش داشته باشد، رسانه است و استنباط من این است که اطلاع ر رسانی خبرنگاران در امتداد ماموریتهای پلیس قرار دارد.


به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سردار محمود میرفیضی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از اصحاب رسانه، با تأکید بر تعامل دوسویه بین رسانه و نیروی انتظامی اظهار داشت: موضوع مطالبهگری و تنویر افکار عمومی یکی از رسالتهای خبرنگاران به عنوان افسران اصلی و همیشه در صحنه است که باید قدردان  آنها باشیم.

می با اعلام اینکه با بررسی در وضعیت فعلی رسانه های دنیا خصوصا کشورهای پیشرفته، به این نتیجه میرسیم که آنها رسانه را به عنوان قوه چهارم می دانند، افزود: لذا قاعدتا به نظر بنده در خیلی از موضوعات، خبرنگار مجاهدی است که با قلم و قدمش به مخاطبان آگاهی بخشیده و فکر و ذکر خود را برای این منظور به کار می گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه روز خبرنگار روز آگاه سازی و بهانه ای برای قدردانی از جهاد و تلاش و بیداری اندیشه در این قشر پرتلاش است، گفت: آنها قاصدان امین و راویان صدیق اطلاعات هستند.

این مسئول با تأکید بر اینکه خبرنگار باید خود را از حاشیه‌های انحرافی در حوزه های مختلف اعم از سیاسی اقتصادی، اجتماعی فرهنگی دور کند تا نقش تعیین کننده ای را در رشد و تعالی جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: روز خبرنگار یک بهانه است تا نگاه ویژه ای را به بحث اهمیت شغل و رسالت خبرنگاری داشته باشیم، این رسالت زمانی میتواند موثر باشد که فرصت ارتکاب  جرم را از مجرمان بگیرد و به پیشگیری از وقوع جرم کمک کند که این نقش را هم پلیس و هم اصحاب رسانه باید ایفا کنند.

میرفیضی با بیان اینکه روحیه پرسشگری در ذات خبرنگار است، اظهار داشت: بحث آموزش و فرهنگ سازی از نقشهای اصحاب رسانه است، اما اگر از وضعیت حرفه ای خود فاصله بگیرند ممکن است این روحیه باعث ترویج جرم شود.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: شاید یکی از اساسی ترین ارکانی که میتواند در حوزه امنیت پایدار نقش داشته باشد، رسانه است و حتی توسعه امنیت را نیز به دنبال داشته و استنباط من این است که اطلاع ر رسانی خبرنگاران در امتداد ماموریتهای پلیس قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر اقدامات پلیسی انجام شود و بحث اطلاع رسانی آن بخوبی صورت نگیرد؛ عملیات پلیس اثربخشی و تاثیرات خود را ندارد، این در حالی است که باید سبب ایجاد تحولات اجتماعی در جامعه شود، اما بدون اطلاع رسانی خوب، نمیتواند نقش اثربخش خود را ایفا کند، لذا باید بخش مهمی از برنامه هایی که در حوزه شنیداری و دیداری و نوشتداری داریم؛ با اقدامات مشترک پلیس و رسانه منجر به تغییر رفتار در جامعه شود و اگر توانستیم با این اقدامات باعث تغییر و ترمیم رفتار پرخطر در اجتماع شویم، آن‌موقع میتوانیم بگوییم که پلیس و رسانه در انجام وظایف خود موفق بودند.

** مطالبه گری از دستگاهها براساس میزان مسئولیت آنها در مسائل جامعه باشد

عضو شورای تأمین مازندران یکی از مطالبات مهم مردم از پلیس را بحث حقوق شهروندی عنوان و اظهار داشت:  از رسانه ها میخواهیم که در این زمینه به پلیس کمک کنند، زیرا پلیس خدمتگزار مردم است و شاید یکی از علتهایی که سبب شده تا پلیس روز به روز پیشرفت کند، نظارت مردم بر عملکرد کار پلیس است.

میرفیضی ادامه داد: انتظار داریم که رسانه ها همچون گذشته در بحث تزریق امید در جامعه که یکی از رسالتهای خبرنگاران است؛ با پلیس همراه باشند، در این راستا نوع تصویر و عملکردی که از پلیس ارائه میدهند، نیز بسیار مهم است.

وی افزود: به همه خبرنگاران اعتماد داریم، افزایش تعامل بین پلیس و رسانه سبب افزایش اعتماد شده و این اعتماد نیز سبب امنیت در جامعه میشود، مجموعه پلیس مازندران آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات است تا نقاط قوت را تقویت و ضعفها را برطرف کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکهبحث فضای مجازی یک ظرفیت است و باید برحسب نیازی که داریم از آن استفاده کنیم، گفت: انتشار اخبار بدون منبع موثق، سبب بهره برداری دشمن و ضد انقلاب میشود تا تاثیرات منفی را در مردم داشته باشند، لذا اصحاب رسانه می توانند و جلوگیری از این سوءبرداشتها به پلیس کمک کنند، زیرا در اصل پلیس و رسانه یک مجموعه واحد هستند و هدف هر دو تلاش برای تامین و آسایش در جامعه با قلم و قدم است.

وی از خبرنگاران خواست که از هر دستگاهی به اندازه سهم و مسئولیت آن مطالبه گری کنند،بنابراین اگر در حوزه ای که مشترک بین پلیس و سایر دستگاه ها است، به آن اندازه که از پلیس مطالبه گری می کنند، از آن دستگاه نیز مطالبه گری داشته باشند.

** متلاشی شدن 10 باند قاچاق کالا در مازندران

میرفیضی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف 10 میلیارد تومان کالای قاچاق در 5 ماه گذشته در مازندران خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و در راستای کشف اجناس قاچاق که در سالجاری به دست آمده، 10 باند بزرگ قاچاق کالا نیز متلاشی شد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به رفع تصرف 528 هزار مترمربع اراضی در استان طی 5 ماه گذشته، افزود: ارزش این اراضی، 82 میلیارد تومان برآورد شده است.

میرفیضی با بیان اینکه 707 هزار و 500 فقره پرونده به مراکز مشاوره مستقر در کلانتری‌ها ارجاع داده شد، تصریح کرد: 73 درصد این مشاوره ها منجر به مصالحه شده است.

این مسئول گفت: در حوزه مبارزه با سرقت، 6 درصد کاهش وقوع و 83 درصد افزایش کشفیات داشتیم، همچنین در حوزه تصادفات درون‌شهری نسبت به سال گذشته، 14 درصد کاهش فوت و 7 درصد کاهش نیز در مجموع تصادفات (فوت، خسارت، جرحی) داشتیم.

وی افزود: در تصادفات برون شهری نیز در مجموع، 23 درصد و در تعداد فوتی نیز 25 درصد کاهش داشتیم و در مجوع تصادفات برون و درون شهری نیز 16 درصد کاهش تصادف و 22 درصد کاهش فوت داشتیم.

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه مازندران جزء سه استان نخست کشور در کاهش میزان تصادفات در سالجاری است، گفت: در حوزه مواد مخدر نیز به میزان یک تن کشفیات داشتیم که نسبت به سال گذشته، 60درصد افزایش یافته و در تعداد دستگیر شدگان نیز 77 درصد افزایش داشتیم.

میرفیضی همچنین از کاهش 7 درصدی میزان قتل در چهار ماهه گذشته نسبت به مشابه سال خبر داد.

در پایان از نمایندگان رسانه های مختلف تقدیر و بر ادامه همکاری پلیس و اصحاب رسانه تأکید شد.



















































انتهای پیام/ 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار