دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
امام جمعه موقت ساری:
امام جمعه موقت ساری گفت:خوشبینی به آمریکا یک اشتباه استراتژیک است و دولت‌مردان بدانند با دکترین رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی با نیروی‌های توانمند ایرانی می‌توان کشور را مدیریت کرد.
به گزارش آوای خزر،محمد قاسمی در خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان ساری با اشاره به مسأله مرگ و معاد اظهار کرد: باید آنچه را خداوند و رسول خدا بیان داشته‌اند را مسیر راه خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نتیجه گام برداشتن در مسیر راه پیامبر و ائمه اطهار عاقبت به خیری است، افزود: در زندگی کمتر به یاد مرگ و معاد هستیم.

امام جمعه موقت شهرستان ساری با اشاره به اینکه ما مرگ را فراموش کرده‌ایم، تاکید کرد: باید هر از چند گاهی به سراغ کفن‌های خود برویم چرا که عاقبت کار همه ما مرگ است.

قاسمی با بیان اینکه باید نماز و واجبات را سر وقت به جای آوریم، خاطر نشان کرد: خیلی از اعمال ما برای خلق خداست در صورتی که کار باید برای خدا انجام شود.

امام جمعه موقت ساری با سفارش نمازگزاران به تقوا افزود: تقوا نعمت بزرگی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.

قاسمی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: دولت باید در خدمت محض مردم باشد و با اتکا بر مدیران با تقوا و ولایی برای مردم کار کند.

وی با اشاره به اینکه خواسته مردم از دولت تدبیر و امید این است که دولت رجایی و باهنر الگویشان باشد، تاکید کرد: می‌دانیم که دشمن سنگ‌اندازی‌هایی دارد اما مردم هم توقع‌شان به جا و مشروع است.

قاسمی با اشاره به احیای گروهک ضد انقلاب و کوردل از ناحیه استکبار جهانی و سرمایه‌گذاری عربستان و وهابیت تصریح کرد: چشم تیزبین نیروهای مسلح نقشه‌های 53 تیم اعزامی به ایران برای ضربه زدن به کشور را نقش بر آب کرد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به باند مفلوک مهدی هاشمی و انتشار صوتی شیخ ساده‌لوح تاکید کرد: استکبار جهانی می‌خواهد منافقین پست و بد طینت را زنده کند اما مردم ما شهادت 17 هزار بی‌گناه توسط منافقین را فراموش نکرده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه امنیت کشور خط قرمز ما است، تشریح کرد: دشمنان ما بدانند که به لطف خدا و رهبری مقام معظم چشم فتنه‌گران را از حدقه در می‎آوریم.

امام جمعه موقت شهرستان ساری با بیان اینکه در عین حال که از تیم مذاکره کننده و دولت تشکر می‌کنیم اما برجام به سرانجام نرسید و در جا زده شد، اضافه کرد: در این مسأله تعارف هم نداریم و این یک امتحان برای دولت و مسؤولان بوده است.

وی گفت: بعضی که می‌خواهند به واسطه برجام دکترین مدیریتی خود را ارائه دهند، مردود شده هستند.

قاسمی با بیان اینکه خوشبینی به آمریکا یک اشتباه استراتژیک است، یادآور شد: دولت‌مردان بدانند با دکترین رهبری در موضوع  اقتصاد مقاومتی با نیروی‌های توانمند ایرانی می‌توان کشور را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه استکبار، استکبار است و خوب و بد ندارد، خاطرنشان کرد: کودتای 28 مرداد ماه 1332 مستندترین سند تاریخ برای صحت این مسأله است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه ملت ما به لبخند دشمن دلخوش نکرده است، افزود: یقینا مسؤولان نظام هم همین طور عمل خواهند کرد.

وی در پایان گفت : مردم ما با قدرت و با بصیرت و با رهبری مقام عظمای ولایت پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی  را به دست صاحب اصلی خود امام عصر می‌دهند.

منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: