دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران خبر داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، گفت: دولت جهت فراهم کردن زیرساختهای لازم برای توسعه فناوری اطلاعات در مازندران، 650 میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان ساری، حسن خیریانپور امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته دولت با حضور استاندار مازندران برگزار شد، اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای بیان خدمات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه های اقتصادی، کشاورزی، صنایع دستی، صنایع، فرهنگی و ... است.

وی با بیان اینکه بسته حمایتی از بنگاه های کوچک و متوسط و اتمام پروژه های با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی به استانها ابلاغ شده است، گفت: سهم مازندران برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط استان در مرحله نخست 470 میلیارد تومان است که باید همه این تسهیلات به موقع جذب و به مرحله پرداخت برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام اینکه استاندار مازندران به شخصه پیگیر جدی موضوع واحدهای تولیدی است، افزود: به این منظور در دورترین مناطق استان مانند بلده نور جلسات کارگروه ستاد تسهیل استان با حضور استاندار برگزار می شود و در 15 شهرستان استان هم به صورت فشرده جلساتی با مدیران واحدهای صنعتی آنها برگزار، مسائل مطرح و دستور پرداخت تسهیلات به بانک ها ابلاغ شد تا به قید فوریت این تسهیلات به واحدهای صنعتی واجد شرایط پرداخت شود. 

خیریانپور از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در مازندران، به اجرای دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری و سازمانی اشاره کرد و خواستار آن شد تا همه مدیران دستگاه های اجرایی جهت تسهیل کار مردم و استفاده از فناوری نوین و هوشمندسازی دولت اقدام کنند.

وی افزود: 650 میلیارد تومان از سوی دولت در بخش فناوری اطلاعات در استان سرمایه گذاری  می شود؛ زیرا مازندران بعد از تهران در بخش فناوری اطلاعات و استفاده از فضای مجازی در رتبه دوم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به اقداماتی که در استان در حوزه برون‌سپاری ها انجام شده است ، گفت: 870 واحد خدمات پیشخوان را در استان داریم که در حالت کنونی  بیش از 220 خدمت به مردم ارائه می کند در حالی که در گذشته 100 خدمت بوده است.

وی ادامه داد: در شهریور  سال 94 حدود 52 مورد تفویض اختیار  توسط هیات وزیران  مصوب  و به دستگاه های اجرایی استان پیشنهاد و اعلام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در بحث مناسبات خارجی و صادرات استان اظهار داشت: با توجه به  فعالیت سه فرودگاه و موقعیت جغرافیایی خاص استان و نزدیکی به پایتخت، با سفر هیأت‌های خارجی به مازندران می توانیم پیگیر اجرای تفاهم‌نامه‌ها و مصوبات با استان آستراخان روسیه و مارکه ایتالیا باشیم.

خیریانپور ابراز داشت: همه تلاش ها به نظارت عالیه ، هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و حفظ سیاست های عمومی دولت متمرکز شده است، لذا ضرورت دارد تا قدرت پیگیری ها را در همه مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران ،افزایش دهیم .

وی در پایان با بیان اینکه یکی از تاکیدات استاندار محترم توجه به روستاهای استان  بوده است، افزود: در این راستا بیش از 392 میلیارد تومان برای توسعه استان هزینه شد و در عین حال قرار است بیش از 350 میلیارد تومان دیگر در مناطق محروم و روستاها هزینه شود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار