دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در جمع خبرنگاران:
نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیتهای خود به عنوان نماینده در فضایی خارج از قیل و قال سیاسی گفت: تا دقیقه 90 با همین روند بازی میکنم، از مدیران حوزه انتخابیه نیز کار و تلاش میخواهم و 7 اسفند به عملکرد مدیران استانی و مدیران شهرستانی بویژه فرمانداران در حوزه بهشهر،نکا وگلوگاه نمره میدهم.
بازی را خارج از قیل و قال سیاسی آغاز کردم/ 7 اسفند به عملکرد فرمانداران نمره می‎دهم/ مدیر بی‎رمق نمی‎خواهیم

به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، علی‌محمدشاعری جمعه‎شب در جمع خبرنگاران شرق مازندران با بیان اینکه از دقیقه اول بازی را خارج از قیل و قال سیاسی شروع کردم و تا دقیقه 90 و روز آخر نیز با همین روند کار میکنم، اظهار داشت: همه مسائل را اولویت‎بندی و دسته‎بندی کردم؛ مهمترین معضل منطقه را مشکل آب می‎دانستم به این دلیل که زیرساخت اصلی برای توسعه پایدار است و حل این مشکل در حوزه صنعت، کشاورزی، محیط زیست یا آب آشامیدنی را جزء اولویتهای اصلی حساب کردم.
وی افزود: سد گلورد را در اولویت اول قرار دادم تا بخش مهمی از مشکلات رفع شود؛ برنامه‎ریزی در بخش آب شهری و روستایی نیز صورت گرفت که تا چهار سال دیگر 40 میلیون مترمکعب به آب شرب و 60 میلیون متر مکعب به آب کشاورزی از این طریق اختصاص داده شود و در دهه فجر یا پایان سالجاری به اتمام برسد.
** آبرسانی به 32 روستا تا پایان سال مالی 95
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: بحث آبرسانی به روستاها را نیز در دستور کار قراردادیم و تا پایان سال مالی جاری، 32 روستا را آبرسانی خواهیم کرد.
شاعری با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای شرق مازندران یادآور شد که 152 روستا در این منطقه از نعمت گاز بی‎بهره‌اند و اگر حساب کنیم که سالانه بین 3 تا 5 میلیون مترمکعب توسط هر خانواده ساکن در این روستاها از هیزم استفاده شود و چقدر از سرشاخه درختان استفاده می کنند، به عدد بالایی میرسیم، لذا پروژه گازرسانی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر خط تغذیه گازرسانی به طول 46 کیلومتر را در حال انجام داریم.
عضو خانه ملت با اشاره به سرانه 60 درصدی راه روستایی در کشور، تصریح کرد: این رقم در شرق مازندران 27 درصد است و نمی گذاریم در همین اندازه بماند، لذا تلاش داریم که این سرانه به استاندارد کشوری برسد.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان نیز پیگیر ساخت بیمارستان 217 تختخوابی بهشهر هستیم که بتوانیم تا پایان سالجاری آن را تکمیل کنیم و زمانیکه به پیشرفت فیزیکی 85 درصد به بالا رسید؛ همزمان با آن، نصب تجهیزات با اعتبار حدود 30 میلیارد تومان آغاز شود، همچنین بیمارستان قدیمی بهشهر احتمالا به بیمارستان خصوصی زنان تبدیل می‎شود.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: 6 دستگاه دیالیز برای گلوگاه در نظر گرفته شده، کلینیک تخصصی گلوگاه نیز در دستور کار است، اورژانس بیمارستان نکا نیز در دو طبقه در دست اقدام است و مراکز و خانه‎های بهداشت در حال ساخت در شرق مازندران نیز تا پایان سال باید تکمیل شوند.
وی با اشاره به نشست‎ها و پیگیریهای خود با پیمانکاران حوزه راهسازی در شرق مازندران اظهار داشت: جاده نکا به دریا و بهشهر به دریا و راه آهن نیز از جمله پروژه هایی است که در حال پیگیری داریم.
شاعری با بیان اینکه فرمانداران باید تحلیل داشته باشند و وارد مسائل حاشیه‎ای نشوند، خاطرنشان کرد: اگر بهشهر منطقه آزاد بشود؛ ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد تا 8 میلیون تن در سال افزایش پیدا میکند، نیاز به شبکه می‎خواهد و این منطقه نیاز به مدیران قوی دارد.
** 7 اسفند له عملکرد مدیران نمره می دهم
وی افزود: روش کارم اینگونه است که در هر حوزه با وزیر و یا مدیران مربوطه نشست برگزار و مطالبات مردم را مطرح و در یک بازه زمانی مشخص دو یا چهار ساله کارها را مشخص می کنم که در آن حوزه، پس از این بازه زمانی باید به کجا برسیم و جدول زمانی که مدیران قول می دهند را همیشه مرور کرده و از مدیران پاسخ میخواهم، لذا در روز 7 اسفندماه نیز عملکرد مدیران استانی و مدیران حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه به ویژه فرمانداران را بررسی و به آنها نمره میدهم.
نماینده مردم شرق مازندران بیان داشت: قوی ترین افراد باید جزو مدیران شهرستانی بویژه فرمانداران باشند زیرا مدیران شهرستانی کارهای اجرایی را انجام میدهند و کارهای ستادی بیشتر بر عهده مدیران بالادستی است، بهترین رؤسا باید در بخش راه و شهرسازی و بهداشت و درمان انتخاب شوند، باید کاری کنیم که مناطق و شهرستانهای ما اجرایی باشند، در حال حاضر رسیدگی به کارهای مردم، رونق لازم را ندارد و از اینرو نیز، مدیر بی‎رمق نمی‎خواهیم.
** هر کاری لازم بود برای منطقه آزاد در بهشهر انجام دادم
شاعری درباره منطقه آزاد تجاری در بهشهر بر این نکته تأکید کرد که هر کاری لازم بود را انجام داده و با مسئولان مربوطه نیز درسطح استانی و کشوری هماهنگی های لازم را ایجاد کردیم تا امیرآباد منطقه آزاد تجاری شد.
وی البته از اهمیت بندر استراتژیک امیراباد گفت و اینکه تنها بندری که میتواند با وجود آن، منطقه آزاد تجاری در مازندران شکل بگیرد؛ فقط امیرآباد است.
رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی همچنین به اهمیت این موضوع  پرداخت که بهره‎برداری صنعتی از جنگل باید برداشته شده و جای خود را بهره‎برداری اکوتوریسم و گردشگری بدهد.
این مسئول با بیان اینکه تولید داخل پایه اقتصاد مقاومتی است، افزود: اگر برنج و مرکبات خوبی را تولید و صادر کردیم؛ اشتغال و بازار هدف ایجاد می‎شود.
** تولید موفق، بازار ناموفق
شاعری ادامه داد: مخالف واردات و موافق صادرات و تولید داخل هستیم، وظیفه خود را در بخش ممانعت از ورود برنج انجام داده و در سالجاری بسیار بر این موضوع تأکید شده است.
وی اظهار داشت: 30 هزار تن ظرفیت صادراتی مرکبات در کشور داریم، با 115 میلیون تن محصول کشاورزی، در تنظیم بازار ناموفق هستیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی گفت: 100 هزار هکتار جنگل مخروبه در شمال داریم و باید با گیاهان سازگار با آب و هوای شمال، از این حالت بیرون بیایند.
این عضو مجلس شورای اسلامی، راه نجات جنگلهای شمال را تنفس طولانی مدت جنگل عنوان کرد.
وی درباره پدیده کوه‎خواری در شرق مازندران گفت: جایی که محیط زیست تخریب می شود باید در آنجا ضعف نظام اجرایی را دید و نظارت ها باید بیشتر شود.
شاعری از انجام لایحه مربوط به آلودگی هوا که سه سال بلاتکلیف بود و امسال در مجلس در حال تعیین تکلیف است و ممنوعیت طرح تراریخته، از مهمترین مواردی یاد کرد که در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مطرح و وارد دستور شد.
** محصولات تراریخته آسیب جدی است
وی تولید و مصرف محصولات تراریخته را یک آسیب جدی عنوان و اظهار داشت: بخشی از آن به دلیل مافیا و بخشی دیگر به دلیل عدم نظارت است.
نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در پایان از خبرنگاران خواست تا استقلال فکری خود را حفظ کرده و وارد مسائل حاشیه‎ای نشوند.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار