دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
استاندار مازندران در جمع نمازگزاران چمستان اعلام کرد:
استاندار مازندران در جمع نمازگزاران چمستان گفت: 7 کیلومتر باقی‌مانده از جاده «باریک‎رود» چمستان تا پایان سال 96 تکمیل میشود، در ارتباط با منطقه «بهدشت» نیز مجدداَ در حال احیای این منطقه مهم با رویکرد کشاورزی و گردشگری هستیم.
به گزارش آوای خزر، ربیع فلاح در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه چمستان نور با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوی و اخلاق و از برکات مهم و بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم در نماز جمعه شرکت کرده و این نماز عبادی سیاسی را در کنار هم با وحدت و اتحاد و همدلی برگزار کنیم.
وی با اعلام اینکه از وقتی به عنوان خدمتگزار شما در استانداری قبول مسئولیت کردم تمام تلاشها به این سمت و سو بوده که عقب‌ماندگی‎های تاریخی استان را رفع کنم، افزود: مازندران استان بی‌نظیر و کم‌نظیر در کشور است، با توجه به استعدادهای طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی توانمند باید بتوانیم زمینه برخورداری مردم را از امکانات و رفاه بیشتر فراهم کنیم.
** مهار مشکلات اقتصادی و اجتماعی
استاندار مازندران گفت: مستحضر هستید وقتی که سال 92 به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده بود؛ دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد و واقعا مشکلات عدیده‌ای در ارتباط با بنیان‌های اقتصادی و مشکلات اجتماعی وجود داشت که خوشبختانه این مسائل مهار شده و اقدامات خوبی در جهت حل مشکلات مردم انجام شده است اما همچنان باید تلاش کنیم.
فلاح تصریح کرد: اگر می گوییم تورم را مهار کردیم، نه اینکه مشکلات اقتصادی مردم حل شده یا ارزانی به وجود آمده است، بلکه روند افزایش قیمتها مهار شده و الحمدالله تعاملات جهانی خوبی در کشور بوجود آمد، تفاهمات خوب هسته‌ای که شکل گرفته حرکت رو به جلو داریم و آن رکود کلی که در اقتصاد داشتیم وضعیت مناسب‌تری به‎خود گرفته است که البته در ارتباط با استان نیز به همین شکل است؛ سال 93 را خوب آغاز کردیم اما در سال 94 با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای روبرو شدیم.
** تکمیل جاده باریک نور به چمستان تا پایان سال 96
استاندار مازندران با اشاره به بازدید خود از منطقه چمستان نور به اتفاق مسئولان و نماینده محترم این شهرستان، اظهار داشت: 7 کیلومتر باقی‌مانده از جاده باریک‌ نور به چمستان به استثنای پلهای مسیر که اعتبار زیادی لازم دارد، تا پایان سال 96 اقدام خواهد شد.
** تلاش دوباره برای احیای منطقه «بهدشت»
وی ادامه داد: در ارتباط با منطقه «بهدشت» باید بگویم که 2 یا 3 سال قبل در حال اقدامات خوبی برای این منطقه بودیم اما بعضی از مسئولین این شهر مخالفت کردند و جلوی کار را گرفتند، جایی که ما می‌توانستیم این منطقه را آباد کنیم و دهها و صدها شغل ایجاد کنیم براساس یک برخورد نادرست متوقف شد.
فلاح با بیان اینکه مجدداَ در حال احیای منطقه بهدشت هستیم و دو دسته کار باید در آنجا انجام دهیم، تصریح کرد: یکسری کارهای تولیدی و زراعی و یکسری کارها نیز در زمینه گردشگری است و با توجه به حضور سرمایه‌گذارهای خوبی که در استان حضور دارند، باید نسبت به احیای بهدشت اقدام کنیم، اما متاسفانه جوسازی‌ها مانع حضور سرمایه‌گذار در منطقه می‌شود، زیرا سرمایه‌گذار جایی می‌رود که امنیت و منافع باشد.
** وجود 2 یا 3 فرزند بیکار در هر خانه
استاندار مازندران با بیان اینکه امروز در هر خانه 2 یا 3 فرزند بیکار حضور دارد و باید برای آنها شغل ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: تحصیلکرده دانشگاهی باید متناسب با رشته تحصیلی خودش شغل داشته باشد، در هفته قبل که وزیر ارتباطات و وزیر کار در استان بودند 18 شرکت بسیار بزرگ را به استان آوردیم و بیش از 2000 میلیارد تومان در طول یکسال در زمینه it  بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می کند و 4000 نفر فارغ التحصیل it با این قراردادها به کار گرفته می شوند.
** راه‌اندازی بیش از 460 واحد تولیدی در مازندران
وی در ارتباط با تولید و رونق اقتصادی در سطح کشور و برنامه‌ای که در سال 95 برای مازندران مشخص شد، افزود: بیش از 460 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی را راه‌اندازی کردیم، تسهیلات دادیم که در اشتغال و تولید کمک کار ما باشند، باید به این اقدامات دولت در جامعه از بالا نگاه داشته باشیم؛ هر منطقه ای اگر با توجه به استعداد و ظرفیتهای موجود در جهت تولید اقدام کند مطمئنا یک پویایی و رونق اقتصادی بوجود می آید.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: تاکنون در مازندران بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات از طرف ستاد رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شده است و استان مازندران در این زمینه رتبه اول را در کشور کسب کرده است.
وی با اعلام اینکه در بخش کشاورزی نیز از سال 93 تا 95 از رونق مناسبی برخوردار شدیم،گفت: امسال و سال قبل تلاش کردیم تا از واردات بی رویه برنج جلوگیری کنیم، در ارتباط با مرکبات هم اقدامات خوبی برای صادرات انجام شده است.
فلاح در ارتباط با دانشگاه پیام نور عنوان کرد: با نماینده شهرستان نور صحبت کردیم، زمین مناسبی نیز از قبل در نظر گرفته شده است و قدری هم ما کمک می کنیم، خود دانشگاه هم باید پای کار بیاید تا انشاالله دانشگاه خوبی در منطقه باشد.
** گازدار شدن همه روستاهای بالای 20 خانوار نور تا دو سال آینده
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه طرح هادی روستاها یکی از مشکلات منطقه است، افزود: در جهت جلوگیری از خروج روستائیان از روستاها سعی داریم که فضای کار و زندگی مناسبی را بوجود بیاوریم تا روستاها از امکانات و زیرساختهای مناسبی برخوردار شوند، تصمیمات خوبی نیز در این زمینه گرفته شده است و در همین راستا گازرسانی به روستاهای منطقه لاویج را در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: ظرف دو سال آینده همه روستاهای بالای 20 خانوار گازدار می‌شوند،مشکلات تغییر کاربری برای سکونت روستاییان را نیز انشاالله حل می‌کنیم.
استاندار مازندران در پایان درباره سرشماری نفوس مسکن که در حال انجام است، از همه مردم خواست که در این سرشماری شرکت کنند و در همین ارتباط، به همه ادارات دستور داده‌ایم که برای ثبت نام وارد عمل شوند، حتی در نمازجمعه‌ها نیز حاضر شوند و برای ثبت نام از مردم اقدام کنند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار