دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست:
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به دست‌اندازی‎های افراد سودجو به سمت جزیره آشوراده، گفت: نگذاریم آشوراده قربانی شود زیرا این جزیره از ذخایر ژنتیکی است.
نگذاریم «آشوراده» قربانی شود/تالاب‎های انزلی و میانکاله در تهدید خشکسالی

به گزارش آوای خزر از ساری، علی محمد شاعری امشب در ارتباط مستقیم تلویزیونی سیمای طبرستان با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع «یک‌سال از ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست گذشت» شرکت کرد.

وی خطاب به محمد مجابی معاون توسعه مديريت و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست که البته یک خطاب عمومی بود، اظهار داشت: نگذاریم آشوراده قربانی شود، این جزیره جزء ذخایر ژنتیکی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که استاندار گلستان و پس از آن در سازمان محیط زیست بودم، عدهای آمدند تا آشوراده را بگیرند و اکنون نیز عده‌ای به دنبال همین هستند.

این مسئول بیان کرد: حدس و گمان ما این است که این کار از سوی کسانی دنبال میشود که در سال 85، آشوراده را از آنها خلع ید کردیم.

شاعری درباره انتقال آب خزر به فلات مرکزی گفت: دریاچه خزر بسته است و هرگونه برداشت آب از خزر و انتقال آن به جای دیگر موجب تداخل در اکوسیستم و پسروی آب دریای خزر میشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز به دلیل پسروی آب دریاچه خزر با مشکلاتی در تالاب میانکاله رو به رو هستیم بطوریکه 5 هزار هکتار از این تالاب خشک شده و اگر اعتبارات احیای تالاب داده نشود، تالابهای میانکاله و انزلی خشک میشوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این برنامه، گزارشی از وضعیت اجرایی سیاستهای ابلاغی محیط زیست و الزامات زیستمحیطی، تهدیدات و چالشهای پیشروی حوزه زیستمحیطی سخن گفت.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار