قطعه دوم آزادراه تهران – شمال افتتاح شد

آوای خزرسعید منصوری: روز پنجشنبه پانزدهم تیرماه در آستانه عید سعید غدیر خم، مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، وزیر نیرو، رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار مازندران همچنین پیمانکار طرح مورد بهره برداری قرار گرفت.

با افتتاح این قطعه ۱۵.۵ کیلومتری که عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۶ آغاز شد؛ مسیر تهران به چالوس ۶۲ کیلومتر کوتاهتر شده است، در واقع از قطعه یک آزادراه در منتهی‌الیه بزرگراه آزادگان در منطقه ۲۲ تهران تا پل زنگوله در مازندران، از طریق مسیر آزادراهی انجام‌پذیر است.

مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال نیز مجموعاً ۲۲ کیلومتر است که با پیشرفت ۹۸ درصدی ۱۵.۵ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و دارای ۱۷ تونل و پل است و آخرین تونل آن با ۶.۵ کیلومتر طول، بزرگترین تونل آزادراهی غرب آسیاست.

رئیس جمهور پس از افتتاح این پروژه و بازدید میدانی از آن، در ابتدای قطعه سوم آزادراه تهران-شمال قرار گرفت و با توجه به فرا رسیدن عید غدیر با رمز “الغدیر” آغاز عملیات احداث این قطعه را در فاز‌های مطالعاتی، طراحی و اجرا صادر کرد.

قطعه سوم آزادراه تهران- شمال به طول تقریبی ۵۴ کیلومتر در انتهای تونل البرز و نقطه پایانی استان البرز، هم‌عرض با پل زنگوله آغاز و تا مرزن‌آباد در استان مازندران ادامه دارد.

برآورد اولیه هزینه احداث این مسیر حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن با ساخت ۴۴ تونل در مسیر رفت و برگشت در زیر زمین ایجاد شده و ۴۴ پل نیز در مسیر رفت و برگشت احداث خواهد شد.

با توجه به توضیحات و درخواست‌های قاسمی فرماندار شهرستان چالوس، رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی به طور ویژه در بخش امنیت جاده‌ای دستوراتی داد.

فرماندار چالوس تاکید کرده بود که ایمن سازی جاده چالوس از ضروریات است و عملیات نصب گالری، فنس‌های سویسی به موازات لق گیری‌ها در جلوگیری از ریزش سنگ‌ها در جاده فعلی و پرتردد جاده چالوس در دستور کار قرار بگیرد.

همچنین اعلام کرد که ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده چالوس در حوزه استحفاظی مازندران و شهرستان چالوس وجود دارد.

او با بیان اینکه جاده فعلی چالوس مسیر دسترسی به روستا‌های ییلاقی شهرستان چالوس و از جاده‌های زیبا و دیدنی جهانی است، اظهار داشت: اهمیت و ارزش جاده فعلی چالوس با تکمیل کامل آزاد راه تهران – شمال کم نخواهد شد و ایمن سازی این جاده همواره در دستور کار باشد.

رئیس جمهور نیز از وزیر راه و شهرسازی خواست تا جدیت ویژه‌ای در این طرح داشته باشد و اینکه مردم باید در تردد در جاده چالوس امنیت داشته باشند و نگران ریزش سنگ نباشند.

دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار داشت که پس از اتفاقات اخیر چند مورد لق‌گیری انجام شد و تا پایان سال هم نصب گالری در چندین نقطه حادثه خیز در جاده چالوس اجرا می‌شود.

او همچنین بیان کرد: در ایمن‌سازی جاده چالوس محدودیت اعتباری نداریم.

طول آزادراه تهران – شمال ۱۲۱ کیلومتر است که تاکنون ۳ قطعه از این مسیر چهار قطعه‌ای به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/۱۰۰۰/

برچسبها :

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *